چرا باید برای استفاده از لباس زیر بهترین نوع آن را بخریم؟

چرا باید برای استفاده از لباس زیر بهترین نوع آن را بخریم؟

انتخاب درست لباس زیر زنانه و مردانه بسیار مهم می باشد، چرا که در تمام روز آن را بر تن دارید. انتخاب اشتباه در لباس زیر ممکن است مشکلات پوستی و عفونت های بسیار مشکل سازی را به همراه داشته باشد. در این مقاله ما سعی می کنیم تا راه های درست انتخاب لباس زیر مناسب را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

لباس زیر چیست؟

لباس زیر پوشاک بسیار مهمی است که زیر لباس های اصلی پوشیده می شود. این لباس های زیر تماس مستقیمی با پوست شما دارند. لباس های زیر کاربرد های زیادی می توانند داشته باشند. کاربرد های لباس زیر می تواند، فرم و شکل دادن به اندام ها و تمیز نگه داشتن لباس های اصلی باشند.

افراد با پوست حساس

از آنجا که لباس زیر اولین لباسی هست که میپوشیم، چه لباس زیر زنانه باشد چه مردانه، از مهمترین توصیه ها این که کیفیت و جنس لباس زیر ممتاز و درجه یک باشد. در نتیجه پیشنهاد ما به افراد با پوست حساس، استفاده از لباس هایی است که از پارچه های نخی و پنبه ای تولید شده اند. این پارچه ها هیچ گونه حساسیتی برای شما ایجاد نخواهند کرد. افرادی که پوست حساسی ندارند نیز در انتخاب جنس و کیفیت نوع پارچه ی به کاربرده شده در لباس زیر ها باید دقت کنند. استفاده از لباس زیر بدون کیفیت می تواند شما را دچار مشکل کند. مشکلات پوستی و عفونت های دستگاه تناسلی یکی از ایرادات استفاده از لباس زیر های بی کیفیت است.

چرا باید برای استفاده از لباس زیر بهترین نوع آن را بخریم؟

نکاتی در مورد لباس زیر مناسب

1- لباس زیر نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد.
2- برای تهیه لباس زیر باید از پارچه هایی استفاده کرد که جریان هوا را از خود عبور دهد.
3- لباس زیر هایی با جنس نانو که ضد باکتریال می باشند.
4- لباس زیر نباید از جنس پارچه های با ضخامت بسیار بالا باشد. باید سعی شود حتما از پارچه های لطیف و نازک استفاده کنید.
5- لباس زیر هایی که دارای پارچه های پلاستیکی می باشند یا لباس زیرهایی که اغلب فانتزی هستند می توانند باعث تعرق بیشتر در شما شوند.

چرا باید برای استفاده از لباس زیر بهترین نوع آن را بخریم؟1

بهترین پارچه برای تولید لباس زیر

با کمی دقت و تامل متوجه می شوید، کیفیت پارچه های نخی و پنبه ای برای تولید لباس زیر بسیار مناسب می باشد. زیرا لباس زیر نخی نمی تواند برای شما مشکل ساز شود و شما را دچار بیماری های پوستی کند. پارچه های نخی و پنبه ای می توانند هوا را به خوبی از خود عبور داده و باعث مرطوب ماندن لباس زیر شما نمی شوند. اما در ادامه چند نمونه دیگر از الیافی که در تولید لباس زیر بکار می روند و می توان آن ها را در ساعت های طولانی پوشید معرفی می کنیم. مسلما استفاده از لباس زیر از جنس پنبه و نخ برای پوشیدن در ساعات طولانی روز بهتر است. دلایل آن هم این است که هوا به خوبی از بین الیاف آن عبور کرده و هنگامی که تعرق زیادی داشته باشید از رطوبت لباس شما می کاهد. این الیاف بسیار سبک هستند و استفاده از آن ها بسیار راحت می باشد.
استفاده از پارچه های میکرو فیبر نیز به همین شکل است. این پارچه از الیاف بسیار سبکی تولید شده و باعث می شود میزان تعرق در فصل های گرم سال کمتر شود. اگر به دنبال جنس پارچه ی سبک و راحتی هستید لباس زیر های تهیه شده از میکرو فیبر ها می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

چرا باید برای استفاده از لباس زیر بهترین نوع آن را بخریم؟2

• پارچه میکرو فیبر

این نوع پارچه از پلی استر و پلی آمید تولید شده است. پارچه میکرو فیبر، الیافی بسیار نرم و لطیف دارد. این پارچه قدرت جذب آب بسیار بالایی دارد و شاید به همین علت است که از آن برای تولید لباس زیر و مایو، لباس زیر زنانه و لباس زیر مردانه و انواع لباس های ورزشی استفاده می شود. برای تولید این پارچه از آب بسیار کمی استفاده می شود و می توان گفت انتخاب  این پارچه می تواند کمک بزرگی به طبیعت باشد.

چرا باید برای استفاده از لباس زیر بهترین نوع آن را بخریم؟3

لباس زیر توری

لباس های زیر توری در دسته لباس های فانتزی قرار می گیرد. لباس زیر توری در گذشته از کتان ها تولید می شدند اما امروزه با استفاده از نخ و پنبه ساخته می شوند. استفاده از الیاف مصنوعی برای تولید لباس های زیر می تواند یک انتخاب زیبا باشد، اما در عین حال نامناسب است. زیرا استفاه از شرت های توری با الیاف مصنوعی را می توان تنها برای مدت زمان کوتاهی پوشید و برای استفاده روزانه از آن ها توصیه نمی شود. از ویژگی هایی که می توان برای لباس زیر توری نام برد، شاید عبور جریان هوا باشد.

• لباس زیر مخلوطی از پنبه و الیاف مصنوعی

اغلب لباس زیر فانتزی، از پارچه های دارای الیاف مصنوعی تولید می شوند. این الیاف مصنوعی می توانند باعث تعریق شما شوند. پیشنهاد ما این است که اگر به لباس زیر فانتزی علاقه مندید از لباس هایی که مخلوطی از الیاف نخی و الیاف مصنوعی هستند استفاده کنید. این پارچه ها از لحاظ ظاهری شاید فرق چندانی با پارچه های با الیاف مصنوعی نداشته باشند.

لباس زیر ساتن

شاید در ابتدا شمایل پارچه ساتن به پارچه های دارای الیاف مصنوعی نزدیک باشد اما اینطور نیست. ساتن اصل، پارچه ای بسیار سبک و لطیف است و از الیافی مثل پنبه و ابریشم تهیه می شود. به همین دلیل است که لباس زیر های دارای ساتن هزینه بیشتری نسبت به مدل های مشابه خود را دارد. ابریشم می تواند به خوبی هوا را از خود عبور دهد. این عبور هوا باعث خشک ماندن لباس زیر شما می شود. از ساتن برای تولید لباس زیرهای فانتزی و لباس خواب استفاده می کنند. پوشیدن لباس های ساتن بدن شما را خنک نگه می دارد. انتخاب لباس زیر تولید شده با پارچه ساتن می تواند جذابیت شما را دوچندان کند.

لباس زیر ریون

ریون نیز از جمله پارچه هایی است که در تولید لباس زیر استفاده می شود. این پارچه داری الیاف نخی و مصنوعی است که از فیبر سلولزی تولید می شود. پارچه ریون دارای قدرت جذب بسیار خوبی می باشد. ما استفاده از لباس زیر ریون را در فصل های گرم سال توصیه می کنیم. معمولا از ریون برای تولید انواع سوتین زنانه استفاده می شود.

چرا باید برای استفاده از لباس زیر بهترین نوع آن را بخریم؟4

• لباس زیر نایلون

نایلون از جمله الیاف مصنوعی می باشد. ظاهر پارچه های نایلون در ابتدا ممکن است شما را جذب کند. اما لباس های زیر با جنس نایلون انتخاب مناسبی برای پوشیدن نیستند. لباس زیر نایلون جذب آب خوبی ندارد و دیر خشک می شود و البته جریان هوا را نیز به خوبی از خود عبور نمی دهد. پوشیدن لباس زیر نایلون را به شما پیشنهاد نمی دهیم، اما اگر قصد خرید آن را داشتید سعی کنید برای مدت زمان کمتری از آن استفاده کنید.
اغلب از پارچه های نایلون برای تولید لباس زیر های فانتزی استفاده می کنند. زیرا قرار نیست به مدت زمان طولانی پوشیده شوند و باعث ایجاد مشکلاتی برای مخاطب شوند. نایلون پارچه ای با مقاومت بالا می باشد  و از کشسانی خوبی برخوردار است. هنگام شستن لباس زیر نایلون باید دقت کنید که همراه با لباس های دیگر شسته نشوند، زیرا رنگ را به خوبی در خود نگه نمی دارند و باعث می شوند تا روی لباس های دیگر نیز لکه ایجاد شود.

چرا باید برای استفاده از لباس زیر بهترین نوع آن را بخریم؟5

زمان تعویض لباس زیر

برخی از پزشکان و متخصصان حوزه ی زنان و زایمان، زمان تعویض لباس های زیر را روزی دوبار توصیه می کنند. با انجام این کار احتمال در معرض قرار گرفتن بیماری های عفونی، قارچی و تناسلی کاهش پیدا می کند. تعویض به موقع لباس زیر می تواند از گسترش آلودگی و ترشحات طبیعی بدن به سایر لباس های شما جلوگیری کند.

لباس زیر مناسب را چگونه تهیه کنیم؟

• لباس زیر دارای تنوع بسیار زیادی در شکل و ظاهر و مدل پارچه به کار رفته در آن می باشد. در هنگام خرید لباس سعی کنید حتما به لیبل داخلی لباس زیر دقت کنید. درون این لیبل ها در مورد جنس پارچه و احتمالا تاریخ تولید یا انقضا آن نوشته شده است.
• اگر قصد دارید لباس زیری بخرید که حالتی فانتزی داشته باشد و برای مدت زمان کوتاهی آن را بپوشید می توانید از لباس زیر های تولید شده از الیاف مصنوعی خریداری نمایید. اما اگر می خواهید لباس زیر شما در طول روز استفاده شود حتما  لباس زیرهای نخی را انتخاب کنید.
• به خاطر داشته باشید هنگامی که لباس زیر را تهیه نمایید، باید حتما آن را شستشو دهید. این لباس ها ممکن است مدت های طولانی در مغازه و در معرض دسترسی مردم قرار گرفته باشند، پس دارای آلودگی بسیار بالایی می باشند. پس حتما بعد از تهیه و قبل از آنکه مورد استفاده قرار گیرند، لباس زیر را شستشو دهید.
• حتما هنگام تهیه لباس زیر به سایز خود توجه کنید. شما به راحتی می توانید از فرم بدن خود حدس بزنید که نیاز به چه سایز و مدل لباس زیر دارید. برای مثال بانوانی که اندام های کوچک تری دارند باید از لباس های زیر دارای اسفنج استفاده کنند. و برعکس به بانوان درشت اندام توصیه می کنیم تا لباس های زیر بدون اسفنج و ساده را انتخاب کنند.

چرا باید برای استفاده از لباس زیر بهترین نوع آن را بخریم؟6

لباس زیر مناسب آقایان

◘همانطور که گفتیم لباس زیر در مدل های متفاوت و برای همه افراد تولید می شود. پنبه برای استفاده در لباس زیر مردانه می تواند بهترین انتخاب باشد. لباس زیر مردانه اگر با جنس پنبه باشد خیلی راحت شسته می شود و به دلیل اینکه به راحتی هوا در آن ها جریان دارد می تواند خیلی زود نیز خشک شود.
◘ برای شستن آن از صابون ها و محلول های شستشوی ضد باکتریال استفاده کنید. برای اینکه در ادامه بتوانید آن را بهتر ضدعفونی کنید در آفتاب پهن کرده یا با استفاده از اتو آن را خشک کنید. استفاده از لباس زیر مردانه پنبه ای جلوی تعریق بیش از حد شما را در روز های گرم تابستان می گیرد.
◘ تمامی لباس های زیر عمر مفید یکساله دارند. یعنی لباس های زیر مردانه با هر جنس و هر نوع و طرحی که باشند باید سالیانه عوض شوند. شما برای جلوگیری از مشکلات پوستی که ممکن است به دلیل استفاده از لباس زیر اشتباه برایتان ایجاد شود، باید سالی یکبار تمامی لباس های زیر خود را عوض کنید.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید لباس زیر می تواند خیلی مهم باشد. اما اغلب از رسیدگی به آن و انتخاب مناسب آن غافل می شوید. هنگام انتخاب لباس زیر باید به موارد زیادی توجه نمود. برای مثال جنس پارچه به کار رفته  در لباس زیر می تواند خیلی مهم باشد. جنس لباس زیر زنانه، از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده که تنها تعدادی از آن ها را می توان به عنوان لباس زیر به شما پیشنهاد داد. از بهترین نوع پارچه استفاده شده در لباس زیر زنانه، پنبه و نخ را می توان نام برد.  شما می توانید با در نظر گرفتن مدل و سایز مورد نظر خود به فروشگاه شرق مراجعه کنید. فروشگاه شرق با عرضه با کیفیت ترین لباس زیر زنانه و لباس زیر مردانه می تواند به شما در پیدا کردن مناسب ترین لباس زیر کمک کند.

 
 

 

 

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *