کرست چیست؟

کرست چیست؟

لباس زیر زنانه در زمان های قدیم مانند امروز دارای چنین تنوع گسترده ای نبود و فقط چند انتخاب محدود برای خرید لباس زیر زنانه داشتند و باید یکی از آن ها را می پوشیدند. اگر از اشراف زادگان بودند می توانستند هرچند مدل موجود را در کمد لباس های خود داشته باشند در غیر این صورت به یک انتخاب بسنده می کردند. خرید کرست زنانه یکی از همین انتخاب ها بود. کرست نوعی از لباس زیر است که بانوان پس از پوشیدن آن فرم بدن خود را به صورت ساعت شنی در می آوردند. ما در این مقاله می خواهیم بیشتر به این مقوله بپردازیم و بدانیم کرست چیست و چه کاربردی دارد؟ همچنین می خواهیم بدانیم تفاوت سوتین و کرست در چیست؟ با ما باشید.
سایت فروشگاه شرق به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لباس زیر زنانه فعالیت می کند و انواع کرست مجلسی و کرست توری و سوتین زنانه را عرضه می نماید. برای خرید کرست زنانه یا خرید لباس زیر زنانه می توانید به سایت شرق مراجعه کنید.

کرست چیست و چه کاربردی دارد؟

کرست یکی از انواع لباس زیر زنانه است که در زمان های دور بانوان برای زیباتر کردن استایل خود از آن استفاده می کردند. کرست ها در حقیقت شبیه گن های امروزی بودند ولی از قسمت نیمه ی پایینی سینه تا پایین زیر شکم را پوشش می دادند. کرست ها بسیار سفت و محکم بودند ولی جالب است که از هیچ بندی در قسمت سرشانه مانند سوتین های امروزی استفاده نمی کردند. در مقابل دارای بندها یا قزن های بسیار زیادی در قسمت پشت یا جلو کمر و برخی از آن ها در دو طرف بدن بودند و به حدی سفت و تنگ بسته می شدند که به محض پوشیدن آن فرم بدن حالت ساعت شنی می گرفت. 
این لباس زیر زنانه در گذشته تنها کاربرد زیبایی داشته و با فشرده کردن عضلات قسمت شکم و بالاتنه، سینه ها را به سمت بالا فشار می داد و آن ها را محکم و خوش فرم نگه می داشت. از طرفی عضلات شکم و زیر شکم را نیز به سمت داخل فشرده می کرد که همین موضوع در دراز مدت سبب عوارض بسیاری می شد. خرید کرست زنانه امروزه بیشتر جنبه درمانی داشته و برای درمان های خاص ستون فقرات و مفاصل بالاتنه مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه مدل های جدیدتری از کرست تولید و عرضه می شود که عوارض بسیار کمتری نسبت به مدل قدیمی آن دارد و برخی حتی مصرف درمانی دارند.

انواع مختلف کرست

خرید کرست زنانه در قدیم چندان سخت نبود چرا که تنها چند مدل برای انتخاب وجود داشت. اما باید با هر کدام از همین مدل ها آشنا باشید تا بتوانید انتخابی درست و بر مبنای نیاز خود انجام دهید. انوع مختلف کرست عبارتند از:

کرست چیست؟ 1

◘کرست مجلسی

یکی از پرکاربردترین انواع لباس زیر زنانه چه در قدیم و چه در زمان کنونی، کرست مجلسیست. این کرست از آنجا که برای زیر لباس مجلسی طراحی شده است بسیار ظریف و لطیف بوده به طوری که از روی لباس مجلسی ردی از آن نمایان نمی شود. کرست مجلسی با فرم دهی زیبا به سینه ها و شکم و پهلوها، بدن شما را در حالت ساعت شنی قرار می دهد.

◘کرست توری

استفاده از این نوع کرست بیشتر جنبه ی فانتزی داشته برای بانوان جوانی که می خواهند در منزل استایلی جذاب و سکسی داشته باشند مناسب است. البته برخی از مدل های کرست توری هستند که در زیر لباس های مجلسی نیز استفاده می شوند. ولی معمولاً لباس های مجلسی در این مدل ها باید به گونه ای باشند تا طرح و نقش کرست توری از روی آن نمایان نشود.

◘کرست زیر سینه

با خرید کرست زنانه مدل زیر سینه باید حتماً یک سوتین نیز خریداری نمایید. چرا که این مدل کرست برای لاغری می باشد و پوششی برای سینه ها در آن طراحی نشده است. ولی در مقابل مانند یک گن لاغری بوده که ناحیه شکم و کمر را لاغرتر از آن چه که هست نشان می دهد.

◘کرست نیم تنه

از جمله مدل های کرست مجلسی محسوب می شود که با قرار دادن فنرهایی از جنس فلز داخل آن بدن را خوش فرم تر نشان می دهد. این کرست ها از قسمت بالای سینه تا زیر شکم را پوشش می دهند. اما نکته ای که باید به آن دقت کنید اینست که در هنگام پوشیدن کرست نیم تنه راه رفتن و نشستن کمی برای شما دشوار است و فقط و فقط برای لباس های مجلسی خاص باید از آن استفاده نمایید.

◘کرست اورباست، کرسلت، سینچر و وسپی

تمامی این مدل ها از قسمت زیر سینه یعنی ناحیه شکم و پهلوها را پوشش می دهند و هرکدام میزان تنگی و سفتی خاص خود را دارند. این کرست ها بیشتر نقش کرست برای لاغری و با فرم دهی سینه ها چندان خود را درگیر نمی کنند برخی از این مدل ها می تواند نقش کرست برای کمر درد را ایفا نماید چرا که تنها در قسمت شکم و کمر پوشش دهی دارند و می تواند عضلات کمر شما را در مهمانی ها به خوبی محکم نگه دارند.

کرست چیست؟ 2

چگونه کرست مناسب خود را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب و خرید کرست زنانه مناسب خود باید ابتدا ببینید در کجاهای بدن خود نیاز به لاغر نشان دادن و یا فرم دهی دارید. یا اساساً برای چه منظوری می خواهید از کرست استفاده نمایید. اگر بخواهیم کرست ها را به اندازه ی میزان پوشش دهی آن ها دسته بندی کنیم می توان به سه دسته ی زیر اشاره کرد:

  • کامل: مدل هایی از کرست مجلسی می باشند که از قسمت سینه تا روی باسن یعنی زیر شکم را پوشش می دهند.
  • نیمه: مدل هایی از کرست برای لاغری می باشد که از زیر سینه تا کمر را پوشش می دهند و فقط قسمت شکم و پهلوها را لاغر تر نشان می دهند و با فرم دهی سینه ها کاری ندارند.
  • شکم بند: مدل هایی از کرست برای لاغری و کرست برای کمردرد است که فقط در قسمت شکم و کمر پوشش می دهند و از آن جهت که عضلات کمر را محکم نگه می دارند می تواند جنبه درمانی نیز داشته باشد.

باتوجه به دسته بندی ذکر شده شما می توانید به راحتی از بین یکی از این مدل ها خرید کرست زنانه خود را انجام دهید.

مزایا و معایب کرست

لباس زیر زنانه اگر در مدل استاندارد و اصولی انتخاب نشود می تواند عوارضی در پی داشته باشد. استفاده از کرست نیز باتوجه به زیبایی که فراهم می کند مزایایی دارد و در مقابل عوارض ناشی از استفاده طولانی مدت از آن شامل معایب این لباس زیر زنانه می شود که در ادامه به ذکر چند مورد از آن ها می پردازیم. از جمله مزایا و معایب کرست عبارتند از:

مزایا کرست:

- خوش فرم تر کردن بدن اولین و مهم ترین مزیت خرید کرست زنانه است که باعث می شود بانوان به سمت این لباس زیر زنانه سوق داده شوند.
- زیباتر کردن استایل و فرم لباس نیز از دیگر مزایای خرید کرست زنانه است. چرا که پس از پوشیدن کرست خصوصاً در زیر لباس های مجلسی به ویژه لباس عروس، لباس شما راحت تر و صاف تر پوشیده می شود. از طرفی برخی از لباس های مجلسی یا لباس های عروس داخل خود دارای کرست می باشند که عروس را از پوشیدن هرگونه لباس زیری در قسمت بالاتنه بی نیاز می کند.
- فرم دهی به سینه ها که در واقع جزو مهم ترین قسمت های مزیت خرید کرست زنانه است. از دیرباز تا کنون بانوان همواره در تلاش بودند تا سینه های خود را در لباس های مخصوص خوش فرم تر نشان دهند. کرست ها با هل دادن سینه ها از پایین به سمت بالا و محکم نگه داشتن آن ها، استایلی جذاب به بانوان می بخشد.
- جنبه ی درمانی نیز مزیت دیگریست که باتوجه به نظر پزشک، شخص اقدام به خرید کرست زنانه می کند. البته کرست ها فقط برای بانوان نیستند چرا که در بخش درمانی بسیاری از آقایان با تجویز پزشک به استفاده طولانی مدت از کرست دارند. برخی دردها یا ناهنجاری های ستون فقرات که به اصلاح نیاز دارند باید با کمک کرست انجام شوند. فقط دقت کنید که حتماً با تجویز پزشک باشد و اقدامی خودسرانه نباشد. چرا که می تواند سبب بدتر شدن بیماری شما گردد.

معایب کرست:

- فشرده کردن عضلات بدن در قسمت شکم و پهلوها و عدم اجازه ی تنفس به پوست یکی از مهم ترین عوارضیست که جزو معایب خرید کرست زنانه و استفاده از آن برای طولانی مدت محسوب می شود.
- فشرده کردن اندام های داخلی که در اثر تنگی بیش از حد کرست ها اتفاق می افتد در واقع خطرناک ترین نوع عوارض استفاده از کرست می باشد. در زمان های قدیم که بانوان حتی در طول روز و به طور دائم از این لباس زیر زنانه استفاده می کردند بسیاری از آن ها با بیماری های گوارشی مواجه می شدند که بعضاً دلیل آن را هم نمی دانستند. با پیشرفت علم پزشکی دانشمندان توانستند کشف کنند که استفاده ی دائمی و طولانی مدت از کرست های زنانه که بسیار تنگ و فشرده هستند می تواند سبب بیماری های داخلی نیز گردد.
- عدم رشد و تغذیه رسانی کافی به بدن به دلیل میزان تغذیه ی نامناسب که دلیل آن استفاده از کرست به طور طولانی مدت است. زمانی که کرست به تن دارید به هیچ وجه نمی توانید غذای کافی بخورید و این خود عاملیست که می تواند سبب کاهش ویتامین های لازم در بدن و به وجود آمدن انواع بیماری های مختلف در اثر کاهش ویتامین شود.

کرست چیست؟ 3

تفاوت سوتین و کرست چیست؟

سوتین به نوعی از لباس زیر زنانه گفته می شود که فقط در قسمت سینه ها پوشش دهی دارد و با توجه به نوع و مدل آن، کاربردهای مختلفی دارد. ولی وجه اشتراک تمامی سوتین ها پوشش دهی و حفظ و مراقبت از سینه ها می باشد. اما تفاوت سوتین و کرست در چیست؟ هر کدام از این دو لباس نوعی از لباس زیر زنانه محسوب می شوند ولی هر کدام از لحاظ ظاهری و کاربردی با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم. ازجمله تفاوت های سوتین و کرست عبارتند از:

* ظاهری

  • سوتین ها فقط قسمت سینه ها را پوشش می دهند حال آن که مدل های اصلی و اولیه کرست با پوشش دهی سینه ها تا قسمت زیر شکم و حتی بخشی از باسن طراحی شده اند.
  • سوتین دخترانه و زنانه دارای بندهایی برای نگهداری سینه ها می باشند ولی کرست ها بدون بند بوده و از قزن هایی در پشت یا جلو کمر برای بستن و نگه داشتن عضلات بدن استفاده می کنند. البته برخی از مدل های سوتین ها هستند که بدون بند می باشند ولی استفاده از آن ها چندان خوشایند نبوده و حس خوبی را به شخص نمی دهد. این تفاوت برای زمانی که می خواهید لباس مجلسی بپوشید بیشتر به چشم می آید.
  • سوتین ها دارای طرح، مدل و جنس های بسیاری هستند که بسته به نوع کاربرد می تواند طرح، رنگ و مدل آن نیز بسیار متنوع باشد. در حالی که کرست ها به چند مدل محدود می شوند و تنوع چندانی ندارند.

* کاربردی

  • سوتین ها بیشتر نقش پشتیبانی از سینه ها را دارند و در کنار این وظیفه ی اصلی جنبه ی زیبایی نیز دارا می باشند. در حالی که کرست فقط نقش فرم دهی و زیبایی دارد و به خاطر محدودیت در طراحی و مدل، از لحاظ کاربردی تنوعی ندارد. به غیر از موارد درمانی آن که با تجویز پزشک باید استفاده کرد.
  • سوتین ها در هر زمان و مکانی قابل استفاده هستند در حالی که کرست را نمی توان همیشه استفاده کرد چرا که باعث آسیب به پوست و اندام های داخلی بدن می شود.
  • سوتین ها برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند فقط می توانند قسمت سینه ها را فرم بدهند در حالی که افراد دارای اضافه وزن با استفاده از کرست مجلسی می توانند در مهمانی ها با خیال راحت لباس مورد علاقه ی خود را بدون نگرانی از چاق دیده شدن بپوشند.

نکته ای که باید در این جا خاطر نشان شد اینست که استفاده از کرست ها به هیچ عنوان برای طولانی مدت پیشنهاد نمی شود و بهتر است فقط برای مجالس و مهمانی ها مورد استفاده قرار گیرد. در خصوص سوتین ها نیز بهتر است در زمان و مکان های مختلف سوتین های مخصوص آن زمان و مکان را استفاده کرد تا به بافت سینه ها آسیب وارد نشود.

برندهای معروف کرست در بازار

اگر قصد خرید کرست زنانه را دارید بهتر است از بین برندهای معروفی که این لباس زیر زنانه را تولید و عرضه می نمایند انتخاب کنید تا خیالتان بابت کیفیت و کارایی آن آسوده باشد. ما در این جا تعدادی از برندهای معروف تولیدکننده ی کرست در بازار را آورده ایم که عبارتند از:
ان بی بی، پنتی، اچ اند ام، کوتون، ویکتوریا، سیکرت، چنل، آنیل، بوینز لانجری، فرانکلی دارلینگ و....

جمع بندی

خرید کرست زنانه برای زمانی که می خواهید لباس مجلسی در بدن شما زیبا و بدون عیب و نقص دیده شود، انتخاب خوبیست. برای این کار می توانید کرست مجلسی را انتخاب کنید که اساساً هدف از تولید آن همین مورد بوده است. سایت شرق به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع لباس زیر زنانه فعالیت می کند و انواع کرست مجلسی و کرست توری را عرضه می نماید. برای خرید کرست زنانه یا خرید لباس زیر زنانه و خرید سوتین نخی زنانه می توانید به سایت شرق مراجعه کنید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *