سوتین بالکنی چیست؟

سوتین بالکنی چیست؟

در دنیای امروز سوتین‌های زنانه، بخش اعظمی از کشوی لباس خانم‌ها  را تشکیل می‌دهد. قبل از اختراع و رواج سوتین زنانه بین بانوان سراسر جهان، خانم‌ها از کرست به عنوان لباس زیر بالاتنه استفاده می‌کردند. پس از اختراع نوآورانه سوتین‌های زنانه توسط مری جیکوب، سوتین به عنوان برترین و کاربردی‌ترین لباس زیر بالاتنه، وارد عرصه‌ی مد و فشن شد. امروزه نیز سوتین‌های زنانه، سهم زیادی از اجناس بوتیک‌‌ها و فروشگاه‌های حضوری و غیر حضوری سراسر دنیا را تشکیل می‌دهند. تنوع طرح ها، رنگ ها و پارچه‌ی به کار رفته در دوخت سوتین (bra) بسیار زیاد است. سوتین‌ راحتی، مخصوص باشگاه و اللخصوص فانتزی. یکی از ترندی ترین و شیک‌ترین مدل هایی که فروشگاه آنلاین شرق به شما خانم های خوش سلیقه پیشنهاد میکند، سوتین بالکنی است. این سوتین شبیه بالکن ساختمان است یعنی همانند بالکن که نیمی از ساختمان را شامل می‌شود، این سوتین نیز نیمی از سینه ها را پوشش می‌دهد. همچنین بعضی ها سوتین بالکنی، بالکن دار یا بالکنت را با نام سوتین قفسه ای نیز می‌شناسند. زیرا بخش کمی از قفسه سینه را پوشش می‌دهد. این سوتین بیشتر در موقعیت های خاص و مراسم ها کاربرد دارد.

سوتین بالکنی چیست و چه کاربردی دارد؟

سوتین بالکنی یا بالکن‌دار کمی تم کلاسیک و قدیمی دارد. دلیلش هم این است که این مدل سوتین‌ها اولین بار در دهه 1930 به بازار آمدند. محبوبیت بیشتر سوتین بالکنی در دهه 1950 به واسطه ی بازیگران هالیوودی مثل مرلین مونرو، اتفاق افتاد. همین امر موجب شد تا سوتین بالکنی بین خانم‌ها رواج پیدا کند. 
سوتین بالکنی کاپ هایی با ارتفاع کم دارد و تقریبا شبیه به مستطیل است. بندهای آن با فاصله ی بیشتری نسبت به بقیه سوتین ها روی شانه قرار می‌گیرند. برای همین اگر قصد دارید لباسی با یقه باز و یا تاپ بپوشید، قطعا سوتین بالکنی یا قفسه ای گزینه‌ی مناسبی است. زیرا به علت فاصله داشتن بند‌ها از هم و همچنین فول کاپ نبودن سوتین‌های بالکنی، از ایجاد نمای بد در زیر لباس شما جلوگیری می‌کند. همچنین اکثر سوتین‌های بالکنی جک یا فنر یا اسفنج ضخیم دارند تا سینه‌ها را خوش‌فرم‌تر و برجسته‌تر نشان دهند. 
ممکن ات با گذر سن برخی از خانم‌ها دچار افتادگی سینه شوند، استفاده از سوتین بالکنی یا بالکنت این مشکل را حل می‌کند. سوتین بالکنی سینه‌ را به سمت بالا لیفت می‌کند و از افتادگی سینه جلوگیری می‌کند. هدف اصلی طراحی سوتین‌ بالکندار، برجسته تر نشان دادن سینه‌ها است. زیرا سینه‌ها را فشرده‌تر و به هم نزدیک‌تر می‌کند. برای همین بیشتر برای استفاده در مراسم‌ها و مهمانی‌ها و حتی زیر لباس عروس‌هایی که یقه باز و و بزرگی دارند یا دکلته هستند نیز مناسب است. اگر پشت لباس شما مدل دکلته است و بند  سوتین نمای بدی به ظاهرتان می‌دهد، میتوانید از بندها‌ی نامریی استفاده کنید. بندهای سوتین بالکنی یا قفسه‌ای قابل تعویض است. بنابراین شما می‌توانید بندهای سوتین بالکنت را درآورید و به جای آن از بندهای مدل نامریی و شفاف را قرار دهید. به این ترتیب لباس شما جلوه‌ی خود را حفظ می‌کند.

سوتین بالکنی مناسب چه خانم هایی است؟

در درجه‌ی اول این سوتین برای خانم‌هایی که سینه‌های کوچک دارند، گزینه‌ی مناسبی است. زیرا بافت اسفنجی سوتین، فنر و جک باعث می‌شود تا سینه‌ها حجیم‌تر دیده شوند. این سوتین همچنین برای بانوان با سرشانه‌های پهن مناسب است زیرا فاصله‌ی بندهایش زیاد است. علاوه بر این مواردی که ذکر شد، خانم‌هایی که سینه‌های افتاده دارند نیز می‌توانند از این مدل سوتین تهیه نمایند.

سوتین بالکنی چیست؟ 3

نکات مهم در هنگام خرید سوتین بالکنی

اگر قصد خرید سوتین بالکنی یا قفسه‌ای را دارید، باید توجه داشته باشید که مهم‌ترین فاکتور، تمیزی دوخت و کیفیت پارچه‌ی آن است. پس بهتر است لباس زیر مد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر و معروفی مانند شرق تهیه کنید تا خیالتان از بابت کیفیت دوخت راحت باشد. نکته مهم بعدی این است که حتما سوتین سایز خود را انتخاب کنید. از خرید سوتین با کاپ کوچک یا حتی بزرگ‌تر خودداری کنید. چرا که برخی از خانم‌هایی که سینه‌های کوچکی دارند، با فرض بزگ‌تر نشان دادن سینه‌هایشان، سوتین بالکنی سایز بزرگ را انتخاب می‌کنند. این امر موجب می‌شود تا سوتین بالکنی زیبایی خود را از دست بدهد.

مزایا و معایب سوتین بالکنی

◘از جمله اصلی‌ترین مزایای سوتین بالکنی می‌توان به طراحی خاص و فوق العاده شیک آن اشاره کرد. همین امر موجب می‌شود تا سوتین بالکن‌دار انتخاب همه‌ی بانوان خوش‌پوش و خاص‌پسند باشد. این سبک از سوتین‌ها همچنین به‌خوبی از سینه‌ها محافظت می‌کنند و آن‌ها را ثابت نگه می‌دارند. 
◘اگر بخواهیم در مورد معایب این سبک از سوتین‌ها صحبت کنیم، تنها نکته این است که سوتین‌های بالکنی برای استفاده در منزل یا هنگام خواب چندان راحت نیستند. زیرا طراحی فانتزی و گاها تور دوزی یا مروارید دوزی دارند.

سوتین بالکنی چیست؟ 1

انواع سوتین بالکنی

سوتین‌های بالکنی یا بالکنت چند نوع مختلفی دارند. برای مثال نوع کلاسیک سوتین‌های بالکنی به این صورت است که سیم و فنر دارند که باعث گرد‌‌تر دیده شدن سینه‌ها می‌شوند. این مدل‌ها همان طور که از نامش مشخص است، ساده هستند . سوتین بالکنی مدل کلاسیک و ساده همچنین دارای برشی افقی بر روی کاپ‌ها  هستند.
مدل دیگری که از سوتین‌های بالکنی یا قفسه‌ای موجود است، مدل چاک‌دار یا مدل شیب‌دار است. این مدل‌ها دارای شیب زیاد به سمت داخل هستند تا سینه ها بهم دیگر نزدیک شوند و حالت برجسته و زیبا‌تری پیدا کنند.
یک مدل دیگر هم از سوتین‌های بالکنی یا بالکن‌دار در بازار موجود است به نام مدل نیم کاپ. دلیل این که به آن مدل نیم کاپ یا demi cup  می‌گویند این است که این مدل بخش کمتری از سینه را نسبت به مدل کلاسیک کاور می‌کند و اندازه کاپ آن‌ها کوچک‌تر است.  اکثر تولیدی‌ها این مدل نیم کاپ را بدون فنر و سیم تولید می‌کنند.

نحوه پوشیدن سوتین بالکنی

نکته‌ی بسیار مهم این است که حتما حتما سوتین سایز متناسب با سینه‌های خود را خریداری کنید. از خرید سایز بزرگتر و یا کوچکتر بپرهیزید. زیرا استفاده از سوتین سایز بزرگ‌تر از سینه‌های شما موجب می‌شود تا سوتین به تن شما خوب ننشیند و مدام زیر لباس شما جابه‌جا شود. اگر هم سوتین کوچک‌تر از سایز خود انتخاب کنید، باعث ایجاد فشار و درد زیادی در ناحیه قفسه سینه شما می‌شود.
ابتدا سوتین خود را به تن کنید. سپس قلاب‌های پشت سوتین بالکنی را روی حالتی قرار دهید که متناسب با اندازه‌ی بدن شما باشد. اگر بیش از حد سفت باشد، باعث ایجاد حس ناخوشایند ایجاد فشار زیاد روی سینه‌ها و قرمزی پوست بدن شما می‌شود. اگر هم شل‌تر از معمول باشد، ظاهر لباس شما بد‌ حالت می‌شود.
سپس نوبت تنظیم بندهای سوتین بالکنی است. همه‌ی سوتین‌های بالکنی یا بالکن‌دار، بندهای قابل تنظیم دارند به طوری که بتوانید با توجه به آناتومی بدن خود و اینکه سرشانه شما درشت است یا کوچک، بندها را تنظیم کنید. سپس نوبت آن است که فنر زیر کاپ سوتین را تنظیم کنید. فنر را باید به گونه‌ای قرار دهید که دقیقا زیر گردی سینه‌ها قرار گیرند و نه روی خود بافت سینه‌ها.

سوتین بالکنی چیست؟ 2

نگهداری و شست‌و‌شوی سوتین بالکنی

نحوه شست‌و‌شوی سوتین بالکنی یا بالکنت تاثیر زیادی بر ظاهر و دوام آن‌ها دارد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای شست‌و‌شو با ماشین لباسشویی، سوتین‌ بالکنی را با دست بشویید. در شست‌و‌شوی سوتین بالکنی از شوینده‌های ملایم استفاده کنید. توجه داشته باشید که آب گرم بافت پارچه و کشسانی بندهای آن را از بین می‌برد و گاها باعث می‌شود تا سوتین بالکنت برای تن شما گشاد و شل شود. بنابراین اگر می‌خواهید سوتین بالکنی شما مثل روز اول زیبایی و فرم خود را حفظ کند، به‌جای آب گرم آن را با آب سرد بشویید. اگروقت لازم برای شست‌وشوی سوتین‌ها با دست را ندارید و می‌خواهید برای شستن سوتین از ماشین لباسشویی استفاده ‌کنید، بهتر است سوتین‌ها را با بقیه لباس‌ها قاطی نکنید و جداگانه بشویید. به این منظور می‌توانید از سبدهای شست‌و‌شوی مخصوص توری استفاده کنید. بنابراین جای زیادی را در ماشین لباسشویی اشغال نمی‌کند. شما می‌توانید سوتین‌ها را درون آن سبدها قرار دهید. سپس سبد را همراه با سایر لباس‌های خود در ماشین لباسشویی بگذارید تا سوتین‌های بالکنی همراه آن‌ها شسته شوند.

جنس سوتین بالکنی

مانند سایر انواع سوتین‌ فانتزی و غیرفانتزی، سوتین‌های بالکنی نیز جنس‌های مختلفی دارند و از پارچه‌هایی با جنس‌های گوناگون تولید می‌شوند. مانند ساتن، توری، نخی و غیره. بهترین نوع سوتین بالکنی یا بالکن‌دار، آن مدل‌هایی است که از پارچه‌های نرم، لطیف و ضد حساسیت دوخته می‌شوند. زیرا برخی خانم‌ها پوست بسیار حساسی دارند و اگر پارچه‌ی استفاده شده در سوتین لطیف نباشد، پوست بدنشان دچار خارش و سوزش خواهد شد. در فروشگاه آنلاین شرق می‌توانید سوتین‌های بالکنی‌ زیبا با جنس‌های عالی و تضمینی پیدا کنید.

قیمت سوتین بالکنی

پیدا کردن و یا خرید سوتین بالکنی زنانه قیمت مناسب ممکن است برای شما وقت‌گیر به نظر برسد. اما چاره ی کار شما اینجا در فروشگاه آنلاین شرق است! ما به شما تضمین می‌دهیم که با ارائه‌ ی جدیدترین، با‌کیفیت‌ترین و همچنین ارزان‌ترین محصولات، خرید سوتین زنانه (به خصوص مدل بالکنی یا بالکنت ) را برای شما بسیار آسان نماییم. در وبسایت شرق انواع لباس زیر زنانه از جمله سوتین مدل بالکنی یا بالکنت در طرح ، رنگ و سایز‌های متنوع موجود است. ما در تلاشیم تا نیازهای شما کاربران عزیز و خوش سلیقه ی سایت شرق را به نحو احسن برآورده کنیم و بهترین مشاوره‌ی ممکن را به شما خانم‌های زیبا ارایه کنیم. امیدواریم تا شما عزیزان پس از مطالعه‌ی مقاله فوق درمورد سوتین بالکنی، با استفاده از اطلاعات موجود و سلیقه‌ی شخصی‌تان، مدل و جنس دلخواه خود را انتخاب کرده و خریدی رضایتمند از شرق داشته باشید. خوشحال خواهیم شد تا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. قطعا نظرات و انتقادات شما برای سایت شرق سازنده و مفید خواهد بود. با تشکر از همراهی شما عزیزان 

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *