ایا موقع خواب باید سوتین ببندیم؟

ایا موقع خواب باید سوتین ببندیم؟

ایا موقع خواب باید سوتین ببندیم؟ فواید نبستن سوتین هنگام خواب چیست؟ عوارض بستن سوتین هنگام خواب چیست؟ یکی از سوالات مهم و چالش بر انگیز درباره پوشیدن سوتین این است که آیا پوشیدن آن هنگام خواب درست است یا خیر. نظریه های متفاوتی درباره این سوال گفته شده است اما هیچکدام به صورت علمی ثابت نشده اند. برخی افراد تصور می کنند داشتن لباس زیر هنگام خواب باعث خوش فرم شدن سینه می شود و در دراز مدت استایل آن تغییر می کند در مقابل برخی دیگر نپوشیدن سوتین هنگام خواب را به جهت راحتی و تنفس پوست ترجیح می دهند. در واقع درباره این موضوع نمی توان یک نسخه برای همه داد. زیرا جنس لباس زیر، فرم و سایز سینه، حالات فیزیکی در این مورد تاثیر گذار است. اما به طور کلی هدف از این سوال سلامت فیزکی بدن و آرامش داشتن هنگام خوابیدن می باشد. در ادامه مقاله درباره اینکه در زمان خواب سوتین داشته باشیم یا خیر بیشتر توضیح داده ایم. همینطور برای خرید سوتین زنانه شیک و ارزان می توانید به سایت لباس زیر زنانه شرق مراجعه کنید.

ایا موقع خواب باید سوتین ببندیم؟ 1

10 نکته کلیدی و مهم برای اینکه نباید در زمان خواب سوتین ببندیم

البته که می توان 10 نکته مهم درباره فواید نبستن سوتین در هنگام خواب مطرح کرد. اما به طور کلی این موضوع کاملا شخصی و به خصوصیات فیزیکی افراد بستگی دارد. دانستن این موارد به ما کمک می کند تا پی ببریم که چرا نباید در زمان خواب سوتین ببندیم زیرا ممکن است. فرم و استایل سینه افراد و همچنین مدل سوتینی که استفاده می کنیم در این موارد تاثیرگذار باشند. این 10 نکته شامل موارد زیر می شود:

1- ممکن است باعث حساسیت های شدید پوستی شود

به غیر از سوتین های نخی بقیه سوتین ها به خاطر داشتن فنر و اسفنج و پارچه ای مثل تور و گیپور ممکن است در هنگام خواب باعث تشدید خارش و یا سوزش و قرمزی سطح پوست این ناحیه شود و اگر شما پوست حساسی داشته باشید مطمئنا از این موضوع رنج خواهید برد پس بهتر است موقع خرید سوتین به نخی بودن و راحتی آن توجه کنید تا پوستتان نفس بکشد.

2- ممکن است بستن آن باعث عفونت های قارچی و باکتری شود

در هنگام خواب بدن مان تعریق بیشتری دارد و چون این ناحیه با بستن سوتین رطوبتی تر می شود، عفونت های قارچی و باکتریایی را در پی خواهد داشت؛ به خصوص اگر به بستن سوتین های تنگ عادت کرده اید بهتر است هنگام خواب آن را در بیارید و یا از نمونه های آزاد تر استفاده کنید.

3- باعث اختلال در جریان خون می شود

زمانی که بدن ما بی حرکت می ماند باعث می شود جریان خون در بدن مان کاهش پیدا کند که بستن سوتین هنگام خواب در خون رسانی به این ناحیه ایجاد اختلال می کند و عملکرد غده های لنفاوی را دچار مشکل می کند و به سبب این امر باعث می شود که خواب راحتی نداشته و هنگام صبح آشفته و با سرگیجه بیدار شویم.

4- تغییرات فیزیولوژی پستان ها را باعث می شود

غده های لنفاوی قسمتی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند که در مقابله کردن با عفونت های بدن بسیار تاثیر گذار بوده و ممکن است باعث خروج و تخلیه سموم و مواد زائد بدن از طریق همین غدد شوند که در نتیجه این مواد وارد جریان خون می شود، بنابراین بستن سوتین هنگام خواب روی سیستم لنفاوی اثر قابل توجهی خواهد داشت و موجب منقبض شدن زیر بغل ها و پستان ها شده و روی غدد لنفاوی فشار جدی وارد می کند. یکی از دلایل سرطان سینه این است که مواد زائد غدد لنفاوی وارد خون شود با اینکه ارتباط سرطان سینه با بستن یا نبستن سوتین هنگام خواب به صورت علمی تایید نشده است اما اغلب متخصصان توصیه می کنند لباس زیر های خیلی تنگ مناسب استفاده روزمره و یا هنگام خواب نمی باشد.

5- ایجاد اختلال در خواب

بستن سوتین تنگ و نامناسب موقع خواب فرد را دچار آشفتگی کرده و آرامش او را بهم می زند، بهتر است که از سوتین های مناسب هنگام خواب استفاده شود، اگر عادت به بستن سوتین دارید؛ در غیر این صورت بهتر است سوتین نبندید!

6- تحریک شدن و آسیب رساندن به سطح پوست

بستن سوتین در طول شبانه روز به خاطر داشتن قلاب های فلزی و بندهای کشی محکم آن ممکن است که سطح پوست فرد را دچار خارش و سوزش کند و موجب بی قراری شخص شود.

7- احتمال ایجاد تغییر رنگ در سطح پوست

بستن دائمی سوتین در شبانه روز باعث تحریک شدن ملانین ها شده. ملانین ها عضو موثر در رنگ پوست ما هستند. در نتیجه موجب تغییر رنگ در نواحی زیر سوتین می شوند که باعث تیره تر شدن و لکه دار شدن و یا حتی قرمز شدن این ناحیه می باشند.

8- اثرات آن بر سرطان سینه

برخی از افراد معتقدند که بستن سوتین با سرطان سینه رابطه مستقیم دارد، چون زمانی که سوتین می بندید با فشاری که به غده های لنفاوی وارد می شود، رگ ها و غدد لنفاوی دچار گرفتگی شده و توده های سرطانی را ایجاد می کند. به گفته محققان سرطان سینه بر اثر وراثت تغذیه و نداشتن تحرک و همچنین سبک زندگی افراد به وجود می آید، گاهی ممکن است فرد حتی با داشتن تغذیه مناسب و همچنین ورزش کردن باز هم دچار این بیماری های مرتبط با سینه شود؛ بنابراین محققان بر این باورند که بستن سوتین تنگ در طول شبانه روز به دلیل فشار به غده های لنفاوی باعث به وجود آمدن سرطان پستان می شود اما از نظر علمی این نظریه اثبات نشده ولی می توان در شب یا هنگام خواب به خاطر عرق کردن و رطوبتی شدن این ناحیه که تولید باکتری و قارچ می کند از بستن سوتین خودداری کرد.

9- ایجاد خطوط چین و چروک و سیاهی در اطراف سینه

عدم استفاده از سوتین هنگام خواب می تواند به پوست اجازه دهد تا نفس بکشد و از تراکم رطوبت و حساسیت در ناحیه سینه جلوگیری کند، استفاده مداوم از سوتین ممکن است باعث ایجاد خطوط چین و چروک در ناحیه سینه و سیاهی پوست  اطراف آن قسمت شود زیرا فشار مداوم که با بستن سوتین وارد می شود باعث آسیب و تضعیف پوست در این ناحیه از بدن می شود.

10- حفظ فرم سینه

عدم استفاده از سوتین موقع خواب می تواند به سینه ها اجازه دهد که به فرم طبیعی خود بازگردد و فشار روی عضلات سینه کمتر شود و از تغییر شکل و افتادگی تا حدی جلوگیری کند. البته نا گفته نماند که این مورد به جنس لباس زیر و سایز سینه افراد بستگی دارد.

ایا موقع خواب باید سوتین ببندیم؟ 2

آیا خوابیدن با سوتین از افتادگی پستان شما جلوگیری می کند؟

بستن سوتین در هنگام خواب تاثیری در افتادگی پستان ها ندارد، اما ممکن است استفاده مداوم از آن به طور موقت از افتادگی پستان ها جلوگیری کند چون این امر به دلایلی همچون ژنتیک، تغذیه، تغییرات هورمونی، عادات بدن، بارداری و شیردهی، سیگار کشیدن، ورزش کردن بدون پوشیدن سوتین های مناسب ایجاد می شود. درون پستان ها رباط هایی وجود دارد که با گذشت زمان و بالا رفتن سن کشیده شده و باعث افتادگی پستان ها می شود به علاوه استفاده مداوم از سوتین برای جلوگیری از افتادگی پستان در هنگام خواب بر اساس شواهد علمی تایید نشده است به عنوان مثال برخی از تحقیقات نشان داده است که خوابیدن بدون سوتین می تواند به افزایش استراحت عضلات سینه کمک کند و برای حفظ فرم طبیعی در شکل سینه مفید باشد. جهت اطمینان، استفاده از بهترین روش برای حفظ سلامت پستان ها مشورت با پزشک یا متخصص موثر تر خواهد بود.

چه سوتینی برای خواب مناسب است؟

برای استفاده از سوتین در حین خواب  سوتین با ویژگی های خاص می تواند مناسب باشد در انتخاب سوتین هنگام خواب بهتر است به موارد زیر توجه کنیم:
1- سوتینی را که برای خواب انتخاب می کنید باید به شما اجازه حرکت آزادانه در طول شب بدهد و احساس راحتی را برای شما فراهم کند. بهتر است از سوتین هایی با طراحی ساده و بدون سیم استفاده شود و از سوتین های کاملا سفت و یا بند های کشی کمتر استفاده کنیم.
2- از سوتین های تنگ یا فشار آور بپرهیزیم و به جای آن ها از سوتین هایی با پارچه نرم و با کیفیت استفاده کنیم تا در طول شب احساس راحتی بیشتری داشته باشیم.
3- سعی کنید از سوتین هایی با درز ها و جزئیات کم استفاده کنیم تا از تحریک و ناراحتی در حین خواب جلوگیری شود.
4- اطمینان حاصل کنید که اندازه سوتینی که انتخاب می کنید به طور دقیق با اندازه سینه شما مطابقت داشته باشد تا از راحتی بیشتری هنگام خواب برخوردار شوید.
5- نحوه خوابیدن با سوتین برای برخی افراد نسبتا راحت می باشد چون این افراد در حین خواب از تحرک کمتری برخوردار هستند.
6- از یک سوتین نرم و بدون سیم استفاده کنید تا در طول شب راحتی شما را فراهم کند.

چه کسانی می توانند با سوتین بخوابند؟

چندین شرایط و وضعیت مختلف وجود دارد که ممکن است نیاز به بستن سوتین هنگام خواب داشته باشید که شامل موارد زیر می باشد:
1- افرادی که اندازه سینه هایشان بزرگ است ممکن است نیاز به بستن و نگهداشتن آن ها با استفاده از سوتین داشته باشند، به ویژه هنگام خواب.
2- برخی افراد به دلیل داشتن چربی زیاد در نواحی پشت سینه و شانه هایشان نیاز به بستن سوتین دارند تا این مشکلات کمتر شده و بهبود یابند.
3- زنانی که در دوران شیر دهی هستند، ممکن است بخواهند سوتین بپوشند چون این کار باعث می شود شیری که از سینه ها خارج می شود این ناحیه را رطوبتی نکرده و همچنین سهولت در فرآیند شیر دهی را فراهم کند.
4- در برخی از شرایط پزشکی ممکن است، که نیاز به بستن سوتین در هنگام خواب داشته باشید، مانند افرادی که پس از جراحی سینه و یا مشکلاتی مانند دیس پلازی، یا شکستگی استخوان سینه دارند؛ به هر حال تصمیم نهایی برای بستن سوتین یا عدم بستن آن درهنگام خواب بستگی به ترجیحات شخصی و شرایط فردی دارد بنابراین مهم است که با پزشک یا متخصص خود مشورت کرده تا تصمیم بهتری بگیرید.

خرید سوتین زنانه روزمره و راحت؟

برای خرید سوتین روزمره و راحت می توانید راه های مختلفی را امتحان کنید. خرید آنلاین از مجموعه های معتبر و قابل اطمینان می تواند یکی از ساده ترین و امن ترین روش ها برای خرید انواع لباس زیر باشد برای خرید به صورت آنلاین از طریق سایت، تمام اطلاعات لازم درباره لباس زیر از جمله: جنس، سایز، مدل، تصاویر و .. در اختیار مخاطبان قرار می گیرند تا با خیال راحت خرید خود را انجام دهند.
یکی از این فروشگاه های تخصصی مجموعه شرق می باشد. فروشگاه لباس زیر شرق یکی از مجموعه های معتبر قابل اطمینان و قدیمی است که سوتین های با کیفیت و قیمت مناسب را در اختیار شما قرار می دهد. قبل از خرید از اندازه و سبک سوتینی که می خواهید انتخاب کنید اطمینان حاصل کنید. برای اینکار مقاله"راهنمای انتخاب سایز سوتین" را مطالعه کنید سپس برای خرید سوتین اقدام نمایید.

ایا موقع خواب باید سوتین ببندیم؟ 3

عوارض بستن سوتین هنگام خواب

عوارض بستن سوتین در هنگام خواب نمی تواند خطری برای شما بوجود بیاورد چون مدرک و سند علمی برای این ادعا وجود ندارد و تمام شواهد به صورت تجربی توسط افراد به دست آمده است: استفاده مدوام از سوتین در برخی از افراد ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند التهاب پوست، درد سینه، افزایش تنش عضلاتی، اختلال در شیردهی و فشار بر روی عروق و بافت های سینه و کمبود جریان خون در این ناحیه منجر شود. نکته قابل توجه در این مورد این است که بستن سوتین که تنگ باشد در هنگام خواب می تواند آرامش شما را تحت تاثیر قرار دهد و مانع داشتن خواب خوب و راحتی برای شما باشد.

جمع بندی

در این مقاله با دلایل بستن یا نبستن سوتین هنگام خواب آشنا شدیم. این موضوع یکی از سوالات همیشگی بین خانم ها می باشد که جواب دقیقی نمی توان به آن داد. زیرا به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله: سایز سینه، سایز و جنس لباس زیر، میزان تنگی و یا شل بودن لباس زیر و انعطاف لباس زیر. همچنین شرایط فیزیکی و جسمی افراد زیرا ممکن است برخی از افراد بدون داشتن لباس زیر خواب راحتی داشته باشند اما برخی دیگر چنبن حسی نداشته باشند. این موضوع تعریف علمی ندارد و تنها از طریق تجربیات شخصی به دست آمده است. برای تهیه یک سوتین با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به مجموعه شرق مراجعه کنید. فروشگاه شرق یک مجموعه معتبر و قابل اعتمادی است که می توانید با خیال راحت به آن جا مراجعه کنید و یک خرید خوب و ایده آل برای خود داشته باشید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *