فرق بین سوتین جک دار و سوتین فنر دار + مزایا و معایب

فرق بین سوتین جک دار و سوتین فنر دار + مزایا و معایب

سوتین زنانه یکی از کاربردی ترین لباس های زنانه است و باعث شده تا از بسیاری آسیب ها به اندام های زنانه جلوگیری کند. این لباس های بنظر ساده اما با طراحی های گوناگون انقلاب بزرگی در صنعت پوشاک زنانه می باشد. از مدل های پر طرفدار بین سوتین های تولید شده امروزی، در این مقاله می خواهیم در رابطه با سوتین جک دار زنانه و سوتین فنر دار صحبت کنم و فرق میان این دو را به طور واضح برای شما عزیزان شرح دهیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه تولید سوتین زنانه

اولین شخصی که سعی کرد، لباس زیر زنانه را طراحی کند، فردی به نام هرمینی کادول بود. این فرد در پاریس فرانسه شروع به تولید اولین سوتین های زنانه کرد. اولین سوتین های تولید شده به دست او به سال 1889 باز می گردد. البته برخی از طراحان لباس، اولین شخص را یک خانم آمریکایی به نام مری فیلیپس جیکوب می دانند. این شخص لباس زیر را در 19 سالگی تولید کرد. البته این خانم به اجبار همسرش مجبور به واگذاری این طرح به شرکت برادران وارنر می شود و بعد ها به نام برسلی به ثبت می رسد.

فرق بین سوتین جک دار و سوتین فنر دار + مزایا و معایب 1

سوتین جک دار چیست؟

در مورد سوتین های جک دار و تاریخچه تولید آن ها، باید این گونه گفت که این سوتین ها به دهه 1950 و 1960 میلادی برمی گردد. این مدل سوتین از محبوبیت بسیار زیادی در بین بانوان برخوردار است. باید به این موضوع نیز اشاره شود که بعد از جنگ جهانی یعنی حدودا بعد از سال های 1950 بسیاری از افرادی که در صنعت مد و پوشاک فعالیت داشتند، با کمبود پارچه و منابع انسانی برخورد کردند. این موضوع باعث شد تا طراحان به وسایل و پارچه هایی موجود اکتفا کنند. این موضوع به تولید و طراحی مدل های مختلفی از سوتین زنانه کمک کرد. یکی از مدل هایی که در آن زمان تولید شد، سوتین جک دار زنانه بود.

مزایای سوتین جک دار

1- پشتیبانی مناسب

پوشیدن سوتین جک دار مطمئنا باعث می شود تا از سینه های شما در برابر افتادگی محافظت کند. شما می توانید با پوشیدن این سوتین به فعالیت های روزمره زندگی خود رسیدگی کنید و مطمئن باشید که بافت سینه شما را حفظ خواهد کرد.

2- پشتیبانی در طول تغییرات هورمونی

دورانی مانند دوران عادت ماهانه یا دوران حاملگی که با انقباضات سینه مواجه خواهید بود، هر تکان منجر به درد های شدیدی در ناحیه سینه و اطراف سینه ها خواهد شد. سوتین های جک دار از سینه شما در برابر این تکان ها محافظت خواهد کرد.

معایب سوتین جک دار

1- بیماری

شاید خیلی ها تصورشان در رابطه با استفاده از سوتین های جک دار و فنر دار بر این موضوع باشد که، اگر برای مدت زمان طولانی از آن ها استفاده کنید منجر به بیماری هایی مانند سرطان سینه می شوید. اما این موضع کاملا اشتباهی است که در تفکر عموم مردم قرار دارد. مدیر بخش جراحی رباتیک و لاپاروسکوپی بیمارستان فورتیس، عواملی مانند DNA و سن و روش زندگی و استرس  را دلیل های ایجاد سرطان پستان می داند. لباسی که اشخاص می پوشند هیچ تاثیری در تغییرات سلولی ایجاد کننده بیماری ندارند. پس شما با خیال راحت می توانید از این نمونه سوتین های زنانه استفاده کنید.

2- شستشوی مکرر

از موارد دیگر که در مورد معایب سوتین های جک دار باید دقت شود، ممکن است شما در اثر پوشیدن زیاد این لباس دچار سوزش و خارش شوید. البته این موضوع فقط زمانی رخ خواهد داد که شما بعد از دو یا سه بار استفاده مکرر از سوتین، آن را شست و شو ندهید. به یاد داشته باشید به دلیل آنکه سوتین های جک دار دارای اسفنج بیشتری می باشند، گرمای بیشتری نیز در ناحیه سینه ها ایجاد می کنند و این موضوع باعث تعریق شما در طول فعالیت های روزانه خواهد شد.

ویژگی سوتین جک دار

از ویژگی های دیگر سوتین جک دار زنانه وجود پد های کوچکی است که در این سوتین وجود دارد. این پد های کوچک، در قسمت پایینی کاپ ها در دو طرف سینه می باشند و باعث بالا رفتن سینه و خوش فرم نشان دادن آن می شوند.

فرق بین سوتین جک دار و سوتین فنر دار + مزایا و معایب 2

سوتین فنردار چیست؟

سوتین فنردار زنانه نیز، به سال های 1960 و 1970 بر می گردد. سوتین های طراحی شده در آن زمان، به سوتین های امروزی بسیار شباهت دارد. فرم اصلی سوتین های امروزی از این دو دهه گرفته شده است. در طراحی سوتین های فنر دار از یک فنر در داخل سوتین در زیر قسمت اسفنج استفاده می شود. این فنر باعث بالا کشیده شدن، سینه های شما شده و آن ها را خوش فرم تر نشان می دهد. اما این اسفنج های استفاده شده از لحاظ مدل با سوتین های جک دار متفاوت است و از ابر و اسفنج کمتری استفاده می شود. در برخی از مدل های سوتین فنر دار نیز، شما مدل های بدون اسفنج را می توانید مشاهده کنید.

مزایای سوتین فنر دار

1- تنظیم شدن دما

همانطور که گفتیم بسیاری از مدل های سوتین زنانه فنر دار از اسفنج در قسمت کاپ برخوردار نیستند. از مدل های طراحی این سوتین ها می توان حالت گیپوری آن را نام برد. وجود یک فنر کوچک در پایین کاپ این سوتین ها موجب می شود تا سینه ها خوش فرم تر دیده شوند. بنابراین سوتین های فنردار نسبت به سوتین های جک دار راحت تر هوا را از خود عبور می دهند و باعث تنظیم دمای بدن شما می شوند.

2- سبک بودن

سوتین های فنردار به دلیل استفاده کمتر از اسفنج ها، وزن کمتری دارند. استفاده از این سوتین مطمئنا احساس سبکی بیشتری را به شما در انجام فعالیت های روزانه خواهند داد.

معایب سوتین فنر دار

1- زمان استفاده کوتاه

 استفاده از سوتین فنردار زنانه برای مدت های طولانی را اصلا توصیه نمی کنیم. به مرور زمان این مدل سوتین ها ممکن است به مدل و فرم سینه  شما آسیب بزند. بهتر است هر لباسی که راحتی را از انسان می گیرد به مدت زمان کمتری  استفاده شود.

2- سفتی سوتین

این سوتین ها به دلیل اینکه در زیر قسمت کاپ دارای فنر می باشند از سفتی زیادی برخوردار هستند. بعد از یه مدت کوتاهی پوشیدن این سوتین ها باید متوقف شود. برای مثال زمانی که دیگر حس می کنید فنر های آن ها ممکن است از داخل سینه بند ها بیرون زده شود و علاوه ب زخم کردن بدن شما، باعث فشار بر روی سینه ها شوند.

ویژگی سوتین فنر دار

سوتین های فنر دار از تمامی سایز های سینه حمایت می کند. اما پیشنهاد ما به افرادی که از سینه های بزرگ و متوسطی برخوردار هستند استفاده از این سوتین می باشد. برای افرادی که سایز سینه کوچک تری دارند ترجیحا از مدل های سوتین بدون فنر استفاده می کنند. فنر هایی که در سوتین های فنر دار می باشند، به شکلی هستند که برخی از آن ها را می توان از سوتین خارج کرد اما در سوتین های جک دار این کار ممکن نیست و فنر داخل آن دوخته شده است. در صورتی که از استفاده سوتین های فنر دار خسته شده باشید می توانید با درآوردن فنر داخل آن احساس راحتی کنید.

تفاوت سوتین جک دار و سوتین فنر دار

1- اسفنج

از تفاوت های مهمی که بین سوتین فنر دار و جک دار وجود دارد میزان حجم اسفنج قرار گرفته در سوتین ها است. اغلب از سوتین های جک دار برای استفاده در انواع مهمانی های طولانی مدت یا کوتاه مدت استفاده می شود. دلیل آن هم خوش فرم بودن بیشتری است که نسبت به سوتین های فنر دار دارند. سوتین های فنر دار از لایه ی اسفنج نازک تری برخوردار هستند و حتی در مواردی آن ها را بدون اسفنج نیز تولید می کنند.  

2- مدت زمان استفاده

اما یک موضوع مهمی که در استفاده از سوتین های جک دار و فنردار باید رعایت شود، مدت زمان پوشیدن این نمونه سوتین ها است. اگر برای مدت زمان طولانی قصد پوشیدن سوتین را دارید که هم فرم سینه ها را حفظ کند و هم شما دچار مشکل نشوید از سوتین های جک دار استفاده کنید. سوتین های فنر دار، همانطور که از اسمشان پیداست و پیشتر نیز به آن اشاره کردیم در زیر سینه ها از یک عدد فنر استفاده می شود. این فنر می تواند سینه ها را در مدت زمان طولانی خسته کنند.

3- حجیم تر نشان دادن

این دو سوتین در ظاهر نیز با هم متفاوت هستند. به دلیل میزان اسفنجی که در سوتین جک دار زنانه وجود دارد، در هنگام پوشیدن این مدل سینه بند سینه های شما را حجیم تر نشان خواهد داد. اما چون سوتین های جک دار تنها از یک لایه اسفنج استفاده می شود، حتی با وجود فنری که در زیر سینه ها قرار دارد به حجیم تر نشان دادن سینه ها هیچ کمکی نمی کند.

4- استحکام فنر

یک مورد تفاوت دیگری که بین سوتین جک دار و سوتین فنر دار وجود دارد، میزان استحکام فنر درون این دو سوتین می باشد. استحکام فنری که درون سوتین های جک دار وجود دارد، بسیار بیشتر از سوتین های فنر دار است. در سوتین های جک دار و فنر دار از دو مدل فنر استفاده می شود. برخی از فنرها فلزی هستند و برخی دیگر از رزین تشکیل شده اند. در نمونه هایی از این مدل سوتین شما حتی می توانید فنر درون آن را خارج کنید، اما با این کار فرم و شکل اصلی خود را از دست خواهد داد.

قیمت سوتین زنانه

سوتین های جک دار در بازار عمدتا به صورت ست شورت و سوتین زنانه به فروش می رسند و این سوتین از اسفنج بیشتری برای طراحی خود برخوردار است. به همین دلیل وقتی در بازار یا آنلاین شاپ ها به سراغ قیمت این سوتین ها می روید متوجه تفاوت بسیار زیاد آن نسبت به سوتین فنردار خواهید شد.

فرق بین سوتین جک دار و سوتین فنر دار + مزایا و معایب 3

خرید سوتین زنانه

برای خرید سوتین جک دار زنانه و خرید سوتین فنر دار زنانه می توانید به راحتی با مراجعه به فروشگاه شرق تهیه نمایید. این فروشگاه که همواره در تلاش است تا لباس های خود را براساس مد روز پیش ببرد، به همین سبب شما تنوع بالای لباس زیر زنانه و مردانه و بچگانه را می توانید در این سایت فروشگاهی مشاهده نمایید. در صورت خرید نیز می توانید به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، سوتین جک دار و فنر دار هر دو کاربرد مشابهی دارند اما تفاوت های زیادی با هم داشتند. این سوتین ها اغلب برای استفاده در مهمانی ها به کار برده می شوند. تفاوت های بین سوتین جک دار و سوتین فنر دار زنانه بیشتر در ظاهر آن ها می باشند. شما می توانید برای خرید و مشاهده انواع سوتین زنانه و دخترانه به سایت فروشگاه اینترنتی شرق مراجعه نمایید.


مقالات مرتبط:
»
راهنمای خرید اینترنتی سوتین زنانه
» سوتین اسفنجی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
» چرا باید سوتین بپوشیم؟

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *