تاثیر لباس زیر بر سلامتی پوست زنان و مردان

تاثیر لباس زیر بر سلامتی پوست زنان و مردان

پوشیدن لباس زیر زنانه و مردانه دو دلیل بسیار مهم دارد. اولین دلیل آن تمیز نگه داشتن بدن و اندام های تناسلی از انواع میکروب و باکتری است. دلیل دوم زیبایی و حس مرتب بودنی که داشتن لباس زیر به ما می دهد. استفاده از لباس زیر مردانه و زنانه مرتب و تمیز یک نوع احترام است که شما برای بدن خود و اطرافیان قائل می شوید. در این مقاله شرق سعی داریم تا نکاتی را در رابطه با بهداشت لباس زیر و تاثیر آن بر سلامتی پوست بدن برای شما شرح دهیم.

تاثیر لباس زیر بر سلامتی پوست زنان و مردان

چرا لباس زیر باید تمیز باشد؟

اولین لباسی که با بدن شما به طور مستقیم در تماس است، لباس زیر می باشد. بهداشت لباس زیر در زنان و مردان تفاوتی نمی کند و رعایت کردن آن بر همه واجب است. برای جلوگیری از بروز برخی از بیماری های تناسلی بهتر است به رعایت برخی نکات بپردازید. البته باید گفت شاید اهمیت بهداشت لباس زیر بانوان بسیار بالاتر باشد و دلیل آن هم این است که اندام های تناسلی زنانه دارای ویژگی های خاصی است و ممکن است زنان بیشتر از مردان در معرض دچار شدن به این بیماری ها باشند. این طور که از آمار های جهانی می توان فهمید آمار عفونت های مربوط به واژن بسیار بالا است. این بیماری ها در بانوان ممکن است دردسر ساز باشد. به همین دلیل باید جلوی پیشرفت بیماری را گرفت و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

تاثیر لباس زیر بر سلامتی پوست زنان و مردان1

روش های رعایت بهداشت در زنان و مردان

1- استفاده از لباس زیر نخی

استفاده از لباس زنانه زیر نخی برای مردان و زنان تفاوتی نمی کند. انتخاب شورت زنانه نخی مطمئنا یک روش ساده و کم هزینه ای برای سلامت اندام تناسلی شما می باشد. لباس زیرهای نخی باعث می شوند تا رطوبت ناشی از تعرق بدن یا ترشحات ناحیه ناسلی را جذب کرده و شما کمتر احساس رطوبت کنید. اگر قصد دارید برای ساعات طولانی از لباس مردانه زیر خود استفاده کنید توصیه ما این است که از لباس زیر های تهیه شده با الیاف مصنوعی استفاده نکنید. پوشیدن این لباس زیر معمولا مناسبت های خاصی دارند و برای زیر لباس های مهمانی که برای مدت کمتری قرار است پوشیده شوند باید استفاده گردند.

2- تعویض لباس زیر

شاید شما هم فکر می کنید تعویض لباس زیر مردانه باید به هر نوبت حمام بازگردد. اما این طور نیست. شما باید روزانه لباس زیر های خود را تعوض کنید. حتی برخی پزشکان به دلیل ترشحاتی که بدن و ناحیه تناسلی دارد به شما توصیه می کنند که تعوض لباس زیر شما باید روزی دوبار انجام بگیرد. اگر احساس می کنید که ترشحات ناحیه تناسلی شما بسیار بالا است در ابتدا به یک پزشک مراجعه کرده و سپس سعی کنید تا لباس زیر خود را به صورت مداوم تعوض کنید و از استفاده بیش از حد انواع پدهای بهداشتی نیز جلوگیری کنید. این پدها به مرور زمان بدن را دچار التهاب می کنند و جلوی گردش هوا را در اطراف ناحیه تناسلی شما می گیرند و شما مدام احساس رطوبت می کنید.

3- انتخاب بهترین سایز لباس زیر

اگر لباس زیر که انتخاب کرده اید، سایز مناسبی نداشته باشد آن لباس مناسب شما نیست و باید از پوشیدن آن خودداری کنید. برخی لباس های نخی در صورتی که تنگ باشند، می توانند باعث بروز التهاب و ایجاد خارش شوند. این موضوع هم در مردان و هم در زنان صدق می کنند. اگر هم لباس زیر شما کمی گشادتر از سایز مناسب باشد باعث می شود شما احساس راحتی و آرامش نسبت به لباس زیر خود نداشته باشید.

تاثیر لباس زیر بر سلامتی پوست زنان و مردان4

4- شستن لباس زیر

• نکاتی در رابطه با شستشو لباس های زیر وجود دارد که در صورت رعایت آن ها می توانید از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید. اولین نکته در شستشوی لباس زیر این است که به صورت جداگانه با سایر لباس ها شسته شود. به دلیل اهمیتی که این لباس دارد باید با دست شستشه شده تا کاملا ضد عفونی گردد تا آنجا که ممکن است بهتر است لباس ها را در معرض آفتاب خشک کنید. این یک راه دیگر برای ضدعفونی کردن لباس های زیر می باشد.
• دومین نکته در شستشوی لباس زیر، این است که باید لباس زیر را با استفاده از مواد شوینده ی مناسب بشورید. انتخاب پودر های آنزیم دار می تواند باعث التهاب و خارش و سوزش ناحیه اندام تناسلی شما شود. این دلایلی که گفته شدند همگی به این خاطر می باشند که لباس زیر ها اغلب مدت زمان بیشتری با شما هستند و ارتباط تنگاتنگی با پوست بدن شما دارند.
• سومین روشی که برای ضد عفونی کردن لباس های زیر می توان انجام داد، استفاده از مواد ضدعفونی کننده قوی است. شما می توانید تمامی لباس زیر های شسته شده ی خود را درون یک لگن بریزید و کمی از این مواد را بر روی آن ها ریخته و مدتی صبر کنید. در این قسمت اصلا نیازی به مالش لباس ها نیست و شما تنها باید آن ها را آب کشی کنید.

• انتخاب شوینده مناسب نیز از جمله مواردی است که نیاز به تحقیق دارد. اما ما  به شما استفاده از صابون های باکتریال را توصیه می کنیم. در صورتی که حس کردید لباس زیر شما باید بهتر شسته شود، می توانید از پودرهای صابون نیز استفاده کنید. صابون ها قدرت پاک کنندگی بالایی دارند.

فواید پوشیدن لباس زیر بر سلامت پوست

◘ جلوگیری از ساییدگی پوست

ساییدگی پوست مخصوصا در قسمت پوست ران یک عارضه پوستی است که از ساییده شدن شلوار و تماس و برخورد با لباس های رویی ایجاد می شود. اغلب لباس ها یا شلوار هایی که می پوشید دارای خشکی و زبری خاصی هستند و به همین علت ممکن است پوست نازک ناحیه تناسلی را دچار التهاب و خراشیدگی هایی کنند. مثلا شلوار های جین یا کتان دارای زبری هستند که اگر سایز تنگ آن را انتخاب کرده باشید به پوست شما آسیب می رسانند. یکی از فواید پوشدن لباس زیر زنانه یا مردانه جلوگیری از همین خراشیدگی هایی است که ممکن است در قسمت ران یا ناحیه تناسلی ایجاد شود.

تاثیر لباس زیر بر سلامتی پوست زنان و مردان2

◘ کثیف نشدن لباس های اصلی

اگر برای پوشیدن لباس های بیرونی از زیرپوش مردانه یا زنانه استفاده نکنید، به احتمال زیاد شما شاهد کثیف شدن بلوز، پیراهن یا مانتو خود خواهید شد. افرادی که از لباس زیر هایی مانند تیشرت های عرق گیر استفاده نمی کنند همیشه دارای لکه های عرق برروی قسمت های یقه و آستین های لباس خود هستند. اگر از لباس های روشن استفاده می کنید، باید از یک عرق گیر برای لباس زیر خود استفاده کنید. نداشتن عرق گیر، برخی از قسمت های لباس را به رنگ های زرد و در صورت نشستن مداوم آن به رنگ های نارنجی تغییر می دهد.

◘ رعایت بهداشت

مطمئنا رعایت بهداشت مهم ترین عامل سلامتی شما است. در هنگام استفاده از لباس زیر شما شاهد خواهید بود که با وجود شستشو های مکرر خود در هنگام ادرار و خشک کردن به وسیله حوله های مخصوص و یا دستمال کاغذی باز هم دارای رطوبت خواهید بود. این رطوبت مستقیما به لباس زیر شما منتقل می شود. اما اگر شما لباس زیر نپوشیده باشید این آب ها به صورت شوره ای بر روی لباس اصلی شما نمایان خواهد شد. پس برای جلوگیری از این لکه ها و البته تمیز و پاکیزگی خودتان باید از لباس زیر استفاده کنید.

◘ لباس های اصلی نازک

احتمالا برای شما نیز زیاد اتفاق افتاده است که بخواهید از لباس های سفید و نازک استفاده کنید. در این هنگام بهتر است یک لباس زیر هم رنگ با پیراهن روشن انتخاب کرده تا هم بدن شما از مشخص بودن در امان باشد و هم در صورتی که عرق کردید به عنوان یک لباس زیر عرق گیر خود را نشان دهد.

◘ پوسته پوسته شدن پوست

متاسفانه پوشیدن لباس های تنگ شما را دچار بیماری های پوستی بیشماری می کند. علائم نپوشیدن لباس زیر به مرور زمان که پوست شما ممکن است به آن حساسیت داشته باشد، آبریزش بینی، قرمز شدن پوست، خارش و در مرحله آخر ممکن است باعث ایجاد حساسیت های دیگری مثل تاول و تورم پوست شما شود. این علائم در صورتی که شما سعی کنید بدون لباس زیر از لباس اصلی استفاده کرده و در طولانی مدت آن را تکرار کنید ایجاد می شود. شاید برای افرادی که مدت های طولانی از لباس زیر استفاده نکرده اند، پوشیدن آن تا مدت ها باعث شود حس بدی داشته باشند. اما بعد از مدتی بدن انسان به پوشیدن لباس زیر عادت کرده و پوست شما به راحتی آن را می پذیرد به طوری که فراموش می کنید که لباس زیر به تن دارید یا نه.

◘ ایجاد احساس آرامش

دلایل زیادی وجود دارد که با پوشیدن لباس زیر شما می توانید با احساس آرامش و بدون نگرانی به کارهای روزمره خود ادامه دهید. پوشیدن لباس زیر باعث می شود در اولین مورد لباس های پاکیزه تری داشته باشید و افرادی که شما را تماشا می کنند مطمئنا احساس بهتری نسبت به شما پیدا خواهند کرد. مورد بعدی این است که شما با انتخاب لباس زیر، می توانید در مهمانی ها و مجالس از دامن های کوتاه یا شلوارک های کوتاه استفاده کنید و نگران مشخص شدن بدن خود نیستید.

https://sharrgh.com/upload/upload/1690008229.jpg

◘ کوچک نشان دادن شکم و پهلو ها

کوچک کردن شکم و پهلو یکی از دغدغه های زنان و مردان امروزی است. دغدغه کارهای روزمره به انسان اجازه فعالیت های فیزیکی را نمی دهد. به همین علت نیز برای کوچک نشان دادن شکم و پهلو ها از لباس های زیر که به حالت گن زنانه و مردانه باشند و شکم یا پهلو ها را پوشش دهند استفاده می شود. اصطلاحا به این شورت ها، شورت گنی می گویند.

◘ جلوگیری از نشست رنگ لباس اصلی به بدن

رنگ هایی که در تولید لباس های بیرونی استفاده می شود اغلب شیمیایی هستند. این رنگ ها هنگام برخورد با بدن افراد باعث ایجاد التهاب می شود. مگر آنکه در اثر شستشوی اولیه بعد از خرید لباس ها رنگ اضافی این لباس ها از آن خارج شده باشد. از آنجایی که پوست ناحیه تناسلی بسیار نازک و لطیف است پس با برخورد این رنگ های شیمیایی می تواند دردسر ساز شود. از جمله لباس هایی که ممکن است رنگ زیادی را به شما منتقل کنند برخی از شلوار ها یا مانتو های جین هستند.

خرید لباس زیر مردانه و زنانه

لباس زیر به دسته های مختلفی تقسیم می شود. زیرپوش مردانه و زنانه، شورت مردانه و زنانه و سوتین زنانه از مواردی است که در دسته ی لباس زیر قرار دارد. همانطور که می دانید، به دلیل سهولت کار با اینترنت افرادی که قصد خرید داشته باشند سعی می کنند از طریق مراجعه به سایت ها اقدام به خرید کنند. برای خرید لباس زیر زنانه و مردانه ابتدا به قیمت لحاظ شده برای لباس دقت می کنید. قیمتی که برای لباس زیر زنانه در نظر گرفته می شود اغلب بسیار بیشتر از قیمت لباس زیر مردانه است. به جهت اینکه طراحی لباس زیر مربوط به بانوان معمولا ظاهر جذاب تری دارند و وقت و هزینه ی بیشتری برای تولید آن صرف می شود. برای خرید لباس زیر مردانه و زنانه می توانید به وب سایت فروشگاه شرق مراجعه کرده و با مشاهده محصولات با کیفیت و با تنوع بالای این فروشگاه در صورت تمایل اقدام به خرید نمایید.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد، پوشیدن لباس زیر مردانه و زنانه فواید بسیار زیادی دارد که ما سعی کردیم در این قسمت به اختصار به آن بپردازیم. لباس زیر یک عضو جدانشدنی از صنعت لباس و مد است. می توان گفت یکی از قوانین پوشیدن لباس است که باید رعایت شود. لباس زیر مطمئنا فواید بهداشتی بیشماری خواهد داشت. پوشیدن آن بیشترین فایده را برای سلامتی شما و البته اعتماد به نفس شما دارد. اگر شروع به استفاده از آن کنید، به پوشیدن آن عادت می کنید و فواید آن را نیز به مرور زمان مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده انواع مختلفی از لباس زیرهای زنانه و مردانه و بچگانه از جمله سوتین زنانه، شورت مردانه و شورت زنانه، گن زنانه، زیرپوش مردانه، شورت دخترانه و پسرانه می توانید به وب سایت فروشگاه شرق مراجعه نمایید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *