ویژگی های لباس خواب خوب که حتما باید دانست

ویژگی های لباس خواب خوب که حتما باید دانست

ما انسان‌ها یک سوم عمر خود را در خواب سپری می‌کنیم که مقدار قابل توجهی است. کیفیت خواب تاثیر مستقیمی بر سلامت جسم و روح‌مان دارد و ما موظفیم که شرایط مناسب و استاندارد خواب را برای خود فراهم کنیم. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که برای انتخاب لباس مهمانی ساعت‌ها وقت صرف می‌کنید و حساسیت و وسواس زیادی در مورد آن به خرج می‌دهید اما هیچ توجهی به لباسی که برای خوابیدن به تن می‌کنید نشان نمی‌دهید، باید بگوییم که سلامت و کیفیت خواب شما احتمالا رضایت‌بخش نیست. انتخاب لباس خواب مثل انتخاب هر لباس دیگری برای موقعیت‌های مختلف نیاز به آگاهی و شناخت دارد. اگر نمی‌دانید که یک لباس خواب مناسب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لباس خواب چیست؟

لباس خواب به لباسی گفته می‌شود که شب‌هنگام برای خواب و استراحت استفاده می‌شود، که می تواند نوعی لباس زیر زنانه محسوب شود. لباس‌های خواب زنانه معمولا بسیار راحت و نرم هستند و با پوشیدن آن‌ها خواب خوشی را تجربه می‌کنید. لباس خواب برای تمامی سنین در طرح‌ها و مدل‌ها و جنس‌های مختلف موجود هستند. شما می‌توانید انواع لباس خواب اعم از معمولی و فانتزی و لباس خواب مخصوص بانوان متاهل را در بازار پیدا کرده و برای خودتان یا عزیزانتان خریداری کنید.

ویژگی های لباس خواب خوب که حتما باید دانست1

آیا لباس خواب همان لباس شب است؟

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنید لباس خواب و لباس شب یکی هستند، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. لباس شب در اصل به لباسی گفته می‌شود که طراحی خاصی دارد و برای مهمانی‌ها و مجالس شبانه استفاده می‌شود. لباس شب به دلیل این که یک نوع لباس مجلسی محسوب می‌شود باید دقیقا فیت تن باشد تا نمای مناسبی روی بدن داشته باشد، در صورتی که لباس خواب معمولا گشاد و راحت دوخته می‌شود. برای دوخت لباس‌های شب از پارچه‌هایی مثل تور، گیپور و حریر استفاده می‌شود که خیلی راحت نیستند و شاید در طولانی مدت باعث خارش پوست شوند.

چرا باید لباس خواب بپوشیم

شاید در نظر گرفتن یک لباس جداگانه برای خواب بیهوده به نظر برسد و فکر کنید که به زحمتش نمی‌ارزد. اما از یک طرف، شاید لباس‌های خانگی شما به اندازه لباس‌های خواب راحت نباشند. وقتی می‌توانید با خرید یک دست لباس، فشاری که در طول روز روی بدن‌تان بوده را بردارید و خوابی آسوده و راحت را تجربه کرده و انرژی روز بعد خود را تامین کنید چرا تعلل می‌کنید؟
از طرفی دیگر، اگر تعویض لباس و پوشیدن لباس خواب قبل از رفتن به تخت تبدیل به عادت شود، ذهن شما شرطی می‌شود. یعنی هر موقع که لباس خواب را به تن کنید مغزتان متوجه می‌شود که وقت خوابیدن است. پس پوشیدن لباس خواب یک روش غیرمستقیم برای آگاهی ذهن از وقت خواب است.

ویژگی‌های لباس خواب خوب

لباس خواب تاثیر مستقیمی روی میزان و کیفیت خواب شبانه شما دارد. خوب است قبل از خریداری لباس خواب، از ویژگی‌های یک لباس خواب مناسب و خوب آگاهی پیدا کنید تا خریدی هوشمندانه و مفید داشته باشید. برخی از این ویژگی‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

1- جنس و مدل لباس خواب خوب راحت و سبک است

هدف اصلی طراحی لباس خواب، به ارمغان آوردن یک خواب آسوده و راحت برای شماست. پس ویژگی مهم یک لباس خواب راحتی آن است. به این منظور، لباس‌های خواب معمولا گشاد و آزاد دوخته می‌شوند. همچنین سبکی پارچه لباس خواب اصل مهمی است که حتی در مورد لباس خواب زمستانی حتما باید در نظر بگیرید تا خواب شما بر اثر سنگینی لباس دچار اختلال نشود.

2- جنس و مدل لباس خواب خوب مطابق با فصل با هم سازگاری دارند

فرض کنید فصل تابستان است و می‌خواهید یک لباس خواب برای خود تهیه کنید. بدیهی است که جنس لباس خوابی که برای فصول گرم سال انتخاب می‌کنید باید خنک باشد. حال اگر یک لباس خواب ست (شامل تاب و شورتک) از جنس پشم به چشم‌تان بخورد چه واکنشی نشان می‌دهید؟ همان طور که متوجه شدید، لباس خواب فصل زمستان باید بلند و کلفت و لباس خواب فصل تابستان کوتاه و سبک و خنک باشد.

3- لباس خواب‌های خوب در رنگ‌های متنوعی موجود هستند

درست که یک سری رنگ خاص مثل مشکی، قرمز، سرمه‌ای و رنگ‌های دیگر بیش‌ترین و طرفدار را در بین خریداران لباس خواب دارد اما مهم این است که فروشندگان تمام سلیقه‌ها را پوشش دهند و لباس خواب‌هایی با رنگ‌های متنوع برای خریداران فراهم کنند.

4- یک لباس خواب خوب فاقد هرگونه وسیله اضافی است

یک لباس خواب خوب لباسی که راحت باشد و هنگام خوابیدن کوچک‌ترین ناراحتی برای شما ایجاد نکنند. جالب است که برخی طراحان برای دوخت لباس خواب‌های فانتزی از وسائل تزئینی جانبی مثل پولک، گیره، سنجاق و دکمه‌های اضافه استفاده می‌کنند. این وسائل لباس شما شیک‌تر می‌کنند اما احتمال این که شب‌هنگام براثر ناراحتی ناشی از فرو رفتن این وسائل اضافی در قسمتی از بدن‌تان بیدار شوید وجود دارد.

5- ماندگاری لباس خواب خوب بالاست

قطعا یکی ویژگی‌های مهم لباس خواب خوب ماندگاری و طول عمر بالای آن است. برای این که خریدی اقتصادی داشته باشید لازم است که لباسی باکیفیت انتخاب کنید تا بعد از فقط چند بار استفاده، مجبور به تعویض آن نباشید. اگر لباس خواب طرح چاپی دارد، باید مطمئن شد که این طرح‌ها در اثر شستشوی مداوم کمرنگ نمی‌شوند. همچنین درزهای لباس باید به خوبی و بادقت دوخته شده باشند و به راحتی باز نشوند.

ویژگی های لباس خواب خوب که حتما باید دانست2

برای دوخت لباس خواب از چه پارچه‌هایی استفاده می‌شود؟

پارچه‌های مختلفی برای دوخت لباس خواب استفاده می‌شوند. جنس پارچه بر اساس مدل لباس و با توجه به فصل گرم و سرد و آب‌وهوای منطقه انتخاب می‌شود، به عنوان مثال در شهرهای سردسیر لباس خواب‌هایی با جنس فلانل و پشمی بیش‌تر خریدار دارد. برخی از مهم‌ترین جنس پارچه‌های لباس خواب عبارتند از:

1- نخی

پارچه نخی پارچه‌ای سبک و راحت است که طرفداران زیادی دارد. پارچه نخی امکان گردش هوا را فراهم نموده و به پوست بدن اجازه تنفس می‌دهد. نرمی پارچه نخی باعث می‌شود که شما خواب آرامی و لذت‌بخشی را تجربه کنید.

2- ابریشم

ویژگی مهم جنس ابریشم قابلیت تنظیم حرارت بدن است، به این معنی که در فصل سرما شما را گرم و در فصل گرما شما را خنک می‌کند. پارچه ابریشم بسیار نرم است و پوشیدن لباس خواب ابریشمی حسی فوق‌العاده در شما ایجاد می‌کند. البته برای داشتن یک لباس خواب ابریشمی باید هزینه بیش‌تری بپردازید.

3- حریر

حریر پارچه‌ای بسیار ظریف و لطیف است که برای دوخت لباس خواب‌های فانتزی استفاده می‌شود. لباس خواب حریر بیش‌تر جنبه تزئینی دارد و برای یک خواب بی‌دردسر پیشنهاد نمی‌شود.

4- پارچه گیاهی

پارچه گیاهی یا پارچه بامبو از الیاف گیاهی تهیه شده و بسیار نرم و راحت است. استفاده از لباس خوابی که از پارچه گیاهی دوخته شده برای افرادی که پوست حساسی دارند و آلرژی شدید دارند بسیار مناسب است. پارچه گیاهی به ثابت نگه داشتن دمای بدن و قابلیت جذب رطوبت معروف است.

5- فلانل

فلانل پارچه‌ای لطیف و نرم است که در ضخامت‌های مختلف موجود است. این پارچه برای روزهای سرد زمستان گزینه‌ مناسبی است و بدن شما را گرم نگه می‌دارد. شاید تصور کنید که با پوشیدن لباس خواب از جنس فلانل تعریق شما باعث بو گرفتن لباس شود، اما باید خاطرنشان کرد که این لباس به پوست اجازه تنفس  می‌دهد و از تعریق هم جلوگیری می‌کند.

6- پشمی

گردش هوا تقریبا در پارچه پشمی ممکن نیست و همین عامل باعث تعریق می‌شود. پس بهتر است افرادی که در شهرها و مناطق بسیار سردسیر زندگی می‌کنند از آن استفاده کنند. این پارچه برای زمستان عالی است و بدن را کاملا گرم نگه می‌دارد.

7- ساتن

ساتن یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای لباس خواب است. ساتن به لباس خواب جلوه‌ای فانتزی و خاص می‌بخشد و در عین حال بسیار نرم و راحت است. اغلب لباس خواب‌های تابستانه از جنس ساتن هستند. انتخاب بانوان متاهل معمولا لباس خواب ساتن فانتزی می‌باشد. برای خرید لباس خواب ساتن زیبا و شکیل وبسایت شرق انتخاب مناسبی است. با مراجعه به فروشگاه وبسایت ما لباس خواب مناسب خود را انتخاب کنید تا آن را در اسرع وقت به دست‌تان برسانیم.

ویژگی های لباس خواب خوب که حتما باید دانست3

انواع لباس خواب

• پیراهن

اگر دلتان یک خواب لذت‌بخش و آرام می‌خواهد، برای تهیه لباس خواب پیراهنی ذره‌ای تردید نکنید. پیراهن رایج‌ترین مدل لباس خواب است که طرفداران زیادی در میان بانوان دارد. این مدل لباس خواب در مدل‌های مختلفی از جمله بلند، کوتاه، آستین‌دار، رکابی، دارای برش سوتین، بندی و ... وجود دارد.

 • لباس خواب دو تکه

لباس خواب‌های دو تکه که شامل بلوز و شلوار، تاب و شورتک و تیشرت شلوارک هستند معمولا انتخاب افرادی هستند که به محض رسیدن به خانه لباس خواب به تن می‌کنند. این لباس‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار یافت می‌شوند و بسیار محبوب هستند.

• روب دو شامبر

روب دو شامبر لباسی بسیار راحت برای خواب و حتی استفاده در طول روز می‌باشد. آستین‌های این لباس گشاد بوده و از لحاظ ظاهری خیلی شبیه به کیمونوهای ژاپنی است. مدل‌های فانتزی روب دو شامبر دارای طراحی‌های ظریف و تزئینات توری هستند.

• ست لباس خواب

نوعی دیگری از لباس خواب وجود دارد که به صورت ست فروخته می‌شوند. این ست عموما شامل روب دو شامبر کوتاه یا بلند، شلوار یا شلوارک، بلوز یا تیشرت، نیم‌تنه و پاپوش است. ست لباس خواب برای جهیزیه عروس گزینه‌ای مناسب است اما بدانید که احتمالا همه‌ی آیتم‌های ست خیلی کاربردی نیستند و شاید هرگز استفاده نشوند.

جمع‌بندی

خواب باکیفیت یکی از عوامل مهم سلامتی جسم و روح محسوب می‌شود. لباس خواب گاهی اوقات مانند قرص آرام بخش عمل می‌کند و خوابی راحت و آسوده بعد از یک روز پرکار و شلوغ به شما هدیه می‌کند. فقط کافی است که یک بار قبل از خوابیدن لباس خواب مناسب به تن کنید تا متوجه تفاوت کیفیت خواب آن شب و دیگر شب‌ها شوید. در این مقاله سعی کردیم فواید پوشیدن لباس خواب و ویژگی‌های لباس خواب مناسب و همچنین انواع لباس خواب و جنس پارچه‌های به کار رفته در تولید آن‌ها را برایتان بازگو کنیم تا دیگر تردیدی برای تهیه یک لباس خواب برای خودتان نداشته باشید.
یک لباس خواب زیبا و راحت می‌تواند هدیه‌ای عالی برای عزیزانتان باشد. فروشگاه اینترنتی لباس زیر شرق با ارائه انواع لباس خواب در جنس‌ها و مدل‌های مختلف در خدمت شما کاربران عزیز است. از این که تا انتهای مطلب با ما همراه بودید سپاس‌گزاریم.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *