اهمیت انتخاب سوتین زنانه مناسب برای سلامت سینه

اهمیت انتخاب سوتین زنانه مناسب برای سلامت سینه

سوتین، لباس زیر زنانه‌ای است که خانم‌ها از ابتدای سن بلوغ و بزرگ شدن سینه‌ها، آن را می‌پوشند. این لباس حالا یکی از اصلی‌ترین بخش‌های پوشش خانم‌هاست. جدا از بحث پوشش، در حیطه زیبایی شناسی نیز، سوتین در کمک به حفظ فرم سینه‌ها و حالت زیبای آن‌ها در لباس نیز نقش مهمی دارد. همچنین انتخاب سوتین زنانه مناسب ضامن سلامتی سینه نیز می باشد. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با اهمیت انتخاب سوتین زنانه مناسب و عوارض انتخاب نامناسب سوتین زنانه و مواردی از این دست آشنا کنیم.

انتخاب سوتین زنانه چه اهمیتی دارد؟

اهمیت انتخاب سوتین زنانه مناسب این است که سوتین، فراتر از یک پوشش، تاثیر زیادی بر سلامتی و حفظ فرم اندام زنان دارد. انتخاب درست آن، علاوه بر حفظ فرم خوب سینه‌ها، مانع بروز بیماری‌های مختلف یا حساسیت‌های پوستی می‌شود. این لباس باید متناسب با سایز سینه و شرایط بدن باشد. سینه خانم‌ها بخشی متشکل از چربی و عضله است که حالت آن توسط رگ‌های نگهدارنده حفظ می‌شود. سینه‌ها با توجه به سایز، چه کوچک و چه بزرگ، وزن خاص خودش را دارد که تحمل آن بر عهده شانه و گردن است. فشار جاذبه زمین باعث پایین کشیده شدن سینه‌ها می‌شود و از طرف دیگر عضلات گردن، سعی در حفظ فرم سینه‌ها دارند. این موضوع باعث فشار به عضلات گردن، شانه و ستون فقرات می‌شود. پوشیدن سوتین کمک بزرگی برای این بخش از بدن است. اهمیت انتخاب سوتین زنانه مناسب، به‌خصوص در مورد زنانی که سینه‌های بزرگ دارند، بیشتر خودش را نشان می‌دهد. در عین حال، پوشیدن سوتین از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کرده و به حفظ فرم زیبای آن‌ها کمک خواهد کرد. در بحث مدلینگ و طراحی لباس نیز، سوتین را به‌عنوان یک لباس زیر که باعث زیباتر ایستادن لباس‌ها می‌شود، در نظر می‌گیرند.

اهمیت انتخاب سوتین زنانه مناسب برای سلامت سینه 1

سوتین زنانه مناسب ضامن سلامتی سینه

انتخاب سوتین زنانه مناسب ضامن سلامتی سینه در بانوان می باشد. بحث انتخاب سوتین تنها مربوط به رنگ و مدل نیست و این لباس، بهداشت و سلامت شما را تضمین می‌کند. سوتینی که اندازه نباشد یا درست از سینه حمایت نکند، بافت سینه را از جای خود می‌چرخاند و به سمت زیربغل یا اطراف دیواره سینه می‌برد. سوتینی که حمایت کافی را ایجاد نمی‌کند ممکن است بافت سینه را در طول زمان کشیده و باعث شود سینه آویزان شود. لباس زیرتان را از پارچه ابریشمی یا پارچه‌های سبک انتخاب نکنید. این پارچه‌ها اگر چه برای پوست نرم به نظر می‌رسند اما نوک سینه را نشان می‌دهند و آن را در برابر ضربه محافظت نمی‌کنند. از سوی دیگر به نخی‌ها هم اعتماد نکنید. چون باعث ایجاد رطوبتی می‌شوند که تبخیر نمی‌شود. در عوض از اجناس میکروفایبر استفاده کنید.
استفاده از سوتین تنگ سینه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد، در نتیجه راه‌های لنفاوی سینه بسته می‌شود و ایجاد برجستگی می‌کند. در این حالت مایعی که به تدریج انباشته شده، متورم و حساس شده و به شکل کیست در می آید. ضمن این که سموم هم باید از طریق عروق لنفاوی به بیرون رانده شوند. به هر حال در یک سینه با سوتین محکم و تنگ این مراحل به خوبی انجام نمی‌شود و در نتیجه سموم در سینه‌ها تجمع می‌یابند. محققان می‌گویند استفاده از سوتین بیش از 12 ساعت در روز می‌تواند خود عامل سرطان سینه شود. به همین دلیل توصیه اکید بر این است که فقط زمان‌هایی که بیرون از خانه هستید از این لباس زیر استفاده کنید. خانم هایی که هر روز و 24 ساعت سوتین به تن دارند 3 از 4 نفر احتمال بروز سرطان سینه در آنها بیشتر است. زنانی هم که 12 ساعت در روز سوتین به تن دارند اما شب ها هنگام خواب آن را درمی‌آورند یک نفر از 7 نفر در خطر بروز سرطان سینه هستند. اما زنانی که کمتر از 12 ساعت سوتین دارند یک نفر از 52 نفر در معرض خطر قرار دارند.

اهمیت انتخاب مناسب سوتین زنانه

1- وضعیت بدن شما را بهبود می بخشد:

 زمانی که شما سینه بند مناسب استفاده می کنید؛ شانه های شما به دلیل پشتیبانی که از قفسه سینه دریافت می کند، خم و شل نمی شوند و کمرتان صاف می ایستد. این باعث پیشگیری از این عارضه خواهد شد.

2- باعث افزایش اعتماد بنفس می شود:

اگر شما در زمان انتخاب سوتین، مناسب ترین سایز و مدل را برای بدنتان انتخاب کنید، آسوده خاطر می شوید. انتخاب سینه بند مناسب به شما ظاهری زیبا و جذاب می دهد. اگر اندازه لباس زیرتان را به درستی انتخاب کرده باشید، دیگر نگران شل و آویزان شدن سینه هایتان و یا حتی تنگ و آزرده بودن آن نخواهید شد و این موضوع اعتماد بنفس شما را افزایش می دهد.

3- سلامت شما را بهبود می بخشد:

یک سوتین خوب که از پستان شما پشتیبانی کند؛ می تواند کمر درد، تحریک پوست و درد قفسه سینه را کاهش دهد. این موضوع بخصوص برای خانوم هایی که سینه های بزرگ و سنگین دارند کاربرد دارد، چرا که بانوانی که سینه های سنگینی دارند بیشتر دچار کمر درد می شوند. یک سینه بند خوب، می تواند برای سلامتی بانوان معجزه بیافریند.

4- فعالیت های ورزشی و سنگین را برای شما آسان می کند:

در زمان ورزش و انجام فعالیت های سنگین مهم است که از سوتین های ورزشی و یا تی شرتی مناسب، با بالاترین پشتیبانی استفاده کنید. در زمان استفاده از سوتین های ورزشی، تفاوت آن را با سایر سینه بندها بدرستی حس خواهید کرد و بعد از آن در زمان فعالیت های سنگین چیزی جز انواع سوتین ورزشی را انتخاب نمی کنید. استفاده از نیم تنه های ورزشی هنگام انجام فعالیت های سنگین به قدری از سینه های شما پشتیبانی می کند که به هیچ وجه حواستان پرت نشود، با دقت و تمرکز کارتان را انجام دهید.

5- باعث صرفه جویی مالی می شود:

 با انتخاب درست و مناسب سینه بند دیگر نیاز نیست بیشتر پولتان را صرف خرید لباس زیر زنانه متنوع بکنید. چرا که با داشتن سینه بندهای استاندارد با خیالی آسوده به فعالیت روزمره می رسید و عمر این نوع لباس زیر ها طولانی می شود.

اهمیت انتخاب سوتین زنانه مناسب برای سلامت سینه 2

6- شکل سینه را بهبود می بخشد:

یک سوتین استاندارد سینه ها را به سمت بالا لیفت می هد، پشتیبانی خوب از سینه ها به عمل می آورد و در نتیجه شکل و فرم زیبایی به آن می دهد. علاوه بر این از افتادگی سینه پیشگری می کند.

7- ظاهری زیبا به لباستان می بخشد:

تصور کنید از زیر لباس راحتی، مجلسی و یا حتی لباس رسمی خود سوتین نپوشید؛ در این صورت سینه هایتان آویزان می شود و لباستان ظاهر نازیبایی پیدا می کند. در اصل استفاده از سوتین خوب و با کیفیت ظاهری زیبا به لباستان می بخشد.

8- درد کمر را کاهش می دهد:

اگر دچار کمر درد شده اید! می تواند نتیجه انتخاب سایز نادرست سینه بندتان باشد. سوتینی با سایزی درست و استاندارد خریداری کنید و درد کمر خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

9- همانند پوست دوم شماست:

وقتی که سوتین خوب و استاندارد استفاده می کنید! انقدر حس راحتی به شما می دهد که اصلا احساس نمی کنید چیزی پوشیده اید.

10- از افتادگی سینه جلوگیری می کند:

سینه از غده و چربی تشکیل شده است و اگر سوتین پشتیبانی مناسب از سینه ها انجام ندهد؛ باعث افتادگی پستان می شود. یک سینه بند مناسب از افتادگی سینه پیشگیری می کند.

عوارض انتخاب نامناسب سوتین زنانه

استفاده از سوتین برای دختران و زنان بعد از بلوغ و اغلب اوقات قبل از آن بسیار مهم است. عملکرد اصلی سوتین، پشتیبانی از وزن، سنگینی و ساختار پستان است. اگر شما از سوتینی با سایز، جنس، کیفیت و پشتیبانی بالا استفاده نکنید با گذشت زمان دچار افتادگی سینه خواهید شد. آویزان شدن پستان؛ کمر درد را به بار می آورد. با استفاده نکردن از سوتین خوب و مناسب شما اندامی با ظاهری زشت پیدا می کنید و اعتماد بنفس خود را از دست خواهید داد. اگر جنس سینه بند مناسب نباشد؛ شما دچار حساسیت های پوستی خواهید شد. سوتین های تنگ و سفت روی قفسه سینه شما فشار می آورند و بر روی ریه تاثیر بدی می گذارند. اگر سوتین شما جنس فنر خوبی نداشته باشد رد خود را بر روی بدن شما می گذارد و باعث درد و خراشیدگی می شود.
استفاده از جنس نخ پنبه یا متریالی که باعث ایجاد حساسیت روی پوست نشود، بهترین انتخاب برای سوتینی است که هر روز استفاده می‌کنید. این نکته به‌خصوص در مورد خانم‌هایی که پوست‌های حساس دارند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. پارچه‌هایی با جنس پلاستیک و الیاف مصنوعی، علاوه بر ایجاد حساسیت، با گرفتن رطوبت بدن، باعث ایجاد زخم یا عفونت می‌شوند. جنس پارچه یا پد و کاپ داخل سوتین هم باید نخ و بدون ایجاد حساسیت باشد.

اهمیت انتخاب سوتین زنانه مناسب برای سلامت سینه 3

خرید سوتین زنانه

فروشگاه اینترنتی شرق یک سایت خرید سوتین زنانه و فروشگاه اینترنتی لباس زیر زنانه، مردانه و بچگانه می باشد. برای خرید اینترنتی سوتین زنانه می توانید به فروشگاه اینترنتی شرق مراجعه نمایید. قیمت سوتین زنانه متفاوت می باشد که شما می توانید با توجه به بودجه خود و کاربرد سوتین آن را با قیمت مناسب از این فروشگاه تهیه نمایید.

جمع بندی

سوتین، فراتر از یک پوشش، تاثیر زیادی بر سلامتی و حفظ فرم اندام زنان دارد. اهمیت انتخاب سوتین زنانه مناسب، علاوه بر حفظ فرم خوب سینه‌ها، مانع بروز بیماری‌های مختلف یا حساسیت‌های پوستی می‌شود. این لباس باید متناسب با سایز سینه و شرایط بدن باشد. سوتین زنانه مناسب ضامن سلامتی سینه زنان نیز می باشد. تنگی یا گشادی، انتخاب جنس نامرغوب و استفاده زیاد از حد از سوتین تنگ، در کنار استفاده شبانه از سوتین تنگ، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در پوست یا در عضلات گردن و سینه شود. در انتخاب آن دقت کنید و نکاتی که گفته شد را جدی بگیرید.


مقالات مرتبط:
» چرا باید سوتین بپوشیم؟
» سوتین اسفنجی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
» راهنمای خرید اینترنتی سوتین زنانه

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *