مناسب ترین سن برای بستن سوتین

مناسب ترین سن برای بستن سوتین

در حقیقت خرید نخستین سوتین برای هر دختری یک خرید مهم و بزرگ است و امکان دارد شما از این مسئله کمی هیجان زده شوید یا خجالت بکشید. این موضوع امری طبیعی است و نباید بابت آن نگران باشید در ضمن روش‌هایی برای تشخیص زمان استفاده از سوتین زنانه وجود دارند که به کمک آن می‌توانید تشخیص دهید چه زمانی باید از سوتین استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که سن رشد سینه در هر دختری متفاوت بوده و امکان دارد شما در مقایسه با دوستان خود با سرعت متفاوتی فرآیند رشد سینه را تجربه کنید و این موضوع هیچ اشکالی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سن مناسب برای بستن سوتین

در سن بلوغ آشکار شدن برخی از علائم جسمی و فیزیکی امری طبیعی است که یکی از این نشانه‌ها در دختران دردناک شدن و رشد سینه‌ها است. در واقع نمی‌توان برای بروز این علامت‌ها و آغاز رشد سینه‌ها زمان مشخصی تعیین کرد اما در اکثر موارد، دختران بین ۱۱ تا ۱۶ سالگی این مرحله را تجربه می‌کنند. همچنین نیاز به بستن سوتین نیز زمانی اتفاق می‌افتد که حجم سینه تاحدی تغییر یابد که فرم و استایل لباس را تحت تاثیر خود قرار دهد.

مناسب ترین سن برای بستن سوتین 1

سن شروع رشد سینه‌ها

یکی از نخستین تغییراتی که دختران در دوران بلوغ مشاهده می‌کنند، رشد و حجیم شدن سینه‌های آن‌ها است. اولین مرحله رشد، جوانه‌های پستان بوده که تورم اندکی در زیر نوک پستان آشکار می‌شود و ناحیه پوست پیرامون آن که به آرئول معروف است بزرگ‌تر می‌شود. با آغاز تغییر، امکان دارد در سینه‌ها اندکی حساسیت یا خارش به وجود بیاید و به طور معمول میزان رشد هر پستان با دیگری متفاوت بوده که با گذشت زمان یکدست می‌شود. معمولا در بازه سنی ۱۷ تا ۱۸ سالگی، سینه‌ها کاملاً رشد می‌کنند، البته رشد سینه‌ها می‌تواند تا اوایل دهه ۲۰ نیز ادامه پیدا کند. در نتیجه آغاز رشدی که با بلوغ همراه است از شخصی به شخص دیگر متفاوت بوده و این موضوع کاملا امری طبیعی است.
پستان از مجاری شیر، بافت چربی و رگ‌های خونی شیر تشکیل شده که علت بیولوژیک بزرگ شدن و رشد آن‌ها این است که زن بتواند در دوران پس از بارداری به نوزاد خود شیر بدهد. به طور معمول نخستین تغییر فیزیکی بلوغ برای دختران رشد سینه است که غالبا در حدود ۱۰ یا ۱۱ سالگی آغاز می‌شود. اما این امری طبیعی است که رشد سینه در هر زمانی و در بازه سنی ۷ تا ۱۳ سالگی آغاز شود.

علائم رشد سینه‌ها

آشکار شدن بعضی از تغییرات در بدن نشان‌گر رشد و حجیم شدن سینه‌هاست که برخی از این علائم به شرح زیر هستند:

• داشتن ظاهری مانند توده‌های کوچک و سفت زیر نوک پستان‌ها

هنگامی که سینه‌ها در حال رشد هستند، ممکن است توده‌هایی کوچک و سفت در زیر نوک پستان‌ها شکل بگیرند، البته این توده‌ها در حالت عادی نرم و قابل حرکت هستند.

• خارش پیرامون نوک پستان و ناحیه پستان

رشد سینه می‌تواند با خارش اطراف نوک پستان و ناحیه پستان همراه باشد و این خارش ممکن است به علت تغییرات هورمونی و افزایش جریان خون در این منطقه باشد. ضمنا در صورت خارش شدید یا مزمن، توصیه می‌کنیم به پزشک مراجعه کنید.

• وجود حساسیت یا احساس درد در ناحیه سینه‌ها

در دوران رشد سینه، امکان دارد حساسیت و درد در پستان‌ها احساس شود که این حساسیت می‌تواند به خاطر تغییرات هورمونی، تورم بافت پستان یا تحریک عصبی باشد.

• کمر درد

در بعضی از موارد، رشد سینه‌ها می‌تواند با کمردرد همراه باشد که این درد ناشی از تغییرات هورمونی و کشیدگی بافتی در ناحیه سینه است.

مناسب ترین سن برای بستن سوتین 2

راهنمای انتخاب سوتین مناسب برای نوجوانان

برای انتخاب سوتین مناسب بایستی مراحل زیر را دنبال کنید:
1-  ابتدا با استفاده از یک متر دور سینه‌ی خود را اندازه بگیرید و در هنگام اندازه‌گیری مطمئن شوید که نوار چسبیده و تنگ نباشد. همچنین اطراف سینه را به صورت کامل بپوشاند و در آخر عدد به دست آمده اندازه دور سینه شما را نشان می‌دهد.
2-  برای اندازه‌گیری سایز کاپ سینه خود، نوار اندازه‌گیری را دور بزرگ‌ترین بخش سینه قرار دهید و سپس آن را اندازه بگیرید. این عدد به دست آمده اندازه کاپ سوتین شما را نشان می‌دهد.
3-  در ضمن برای انتخاب سایز مناسب سوتین، شما باید اندازه دور سینه و سایز کاپ را با یکدیگر ترکیب کنید. به طور معمول ترکیب این دو مقدار به شما کمک می‌کند تا سایز مناسب را سوتین خود را بیابید.
4-  پس از انتخاب سایز با توجه به جدول سایزبندی، مطمئن شوید که سوتین به صورت صحیح روی بدن شما قرار می‌گیرد. ضمنا رد بند سوتین بایستی در خط دقیق زیر سینه‌ها قرار بگیرد و بندها بدون فشار و به سادگی روی شانه‌های شما بنشینند. سوتین باید فرم مناسبی را برای سینه‌های شما ایجاد کند. به طوری که سوتین نباید باعث چسبیدن و فشار دادن سینه‌ها شود.
5-  اگر اندازه دور سینه و کاپ شما با هم مطابقت ندارد، از رابط بلند یا دوخت کوتاه در سوتین خود استفاده کنید. دوخت کوتاه به شما این امکان را می‌دهد تا بند سوتین را کوتاه کنید، در حالی که رابط بلند به شما این اجازه را می‌دهد تا بند سوتین را در صورت نیاز بلندتر کنید.
6-  با رعایت این اصول در زمان خرید سوتین سایز مناسب خود را تهیه خواهید کرد همچنین سعی کنید سوتین را بپوشید و سپس از راحت و مناسب بودن آن مطمئن شوید.

مناسب ترین سن برای بستن سوتین 3

عوارض استفاده از سوتین نامناسب در نوجوانان

استفاده از سوتین نامناسب می‌تواند مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد که از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

◘ ایجاد درد در ناحیه سینه و پشت گردن

تحقیقات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند که مناسب نبودن سایز سوتین مشکلات جسمی زیادی را به وجود می‌آورد. احساس درد در ناحیه سینه و پشت گردن از جمله عوارض رایجی است که در صورت استفاده از سوتین نامناسب ایجاد می‌شود. پوشیدن سوتینی که سایز مناسبی ندارد، می‌تواند حالت قرارگیری بدن شما را تغییر دهد و در نهایت شما را با انواع دردهای بدنی درگیر کند.

◘ سر درد

فشار زیاد ناشی از تنگ بودن سوتین می‌تواند باعشث ایجاد سردرد نیز شود. اگر سوتین شما سایز مناسبی نداشته باشد، وزن سینه‌ها سبب کش آمدن بندهای سوتین می‌شود. همچنین فشار اضافه‌ای را به شانه‌ها وارد می‌کند، مسئله‌ای که امکان دارد سبب گردن درد و سردرد شود. پوشیدن سوتین مناسب در رفع سر درد تأثیر به سزایی دارد و هنگامی که سوتین نتواند تکیه‌گاه مناسبی برای سینه‌ها ایجاد کند، فشار اضافه ناشی از آن سبب می‌شود تا بندهای سوتین به شانه‌ها بچسبند.
براساس مطالعات انجام شده استفاده طولانی مدت از سوتین تنگ موجب می‌شود تا فشار بسیار زیادی به بافت نرم شانه‌ها وارد شود. به همین دلیل این موضوع امکان دارد باعث تغییر حالت شانه‌ها شود.

◘ مشکلات پوستی

سوتین‌های خیلی گشاد می‌توانند تکیه‌گاه کافی برای سینه‌ها را ایجاد نکنند، همچنین این مسئله امکان دارد سبب آسیب دیدن پوست سینه‌ها شود. در ضمن افتادگی سینه‌ها بر اثر نیروی جاذبه سبب کش‌آمدن پوست در بخش فوقانی سینه‌ها می‌شود.

◘ جوش‌های پوستی

اگر به طور مداوم و طولانی مدت از سوتین‌های تنگ و نامناسب استفاده کنید، سبب بروز جوش‌های پوستی خواهد شد و در دراز مدت می‌تواند باعث ایجادعفونت شود.

◘ آسیب به بافت پستان

هنگامی که به طور مداوم از سوتین نامناسب استفاده می‌کنید، فشاری در خلاف جهت قفسه سینه به وجود می‌آید که همین امر موجب حرکت سموم در خلاف جهت و بازگشت به طرف سینه می‌شود. این مسئله ریسک ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد و برای جلوگیری از بروز این مشکلات از سوتین مناسب و با سایز معقول استفاده کنید.

◘ اختلال در گوارش

یکی از عجیب و غریب‌ترین عوارضی که سوتین‌های نامناسب برای دختران نوجوان به همراه دارد، این است که می‌تواند روی دیافراگم فشار وارد کند و تاثیرات دردناکی را روی دستگاه گوارشی بگذارد.

مناسب ترین سن برای بستن سوتین 4

چه نکاتی را در هنگام خرید سوتین باید رعایت کرد؟

با توجه به موارد بالا خرید سوتین نامناسب می‌تواند عوارضی را همراه داشته باشد. از جمله نکاتی که باید در هنگام خرید سوتین توجه کرد به شرح زیر هستند:
•    برای راحتی حتماً سایز مناسب خود را انتخاب کنید و همچنین برای اندازه‌گیری درست آن، می‌توانید کاپ و دور سینه خود را اندازه بگیرید. نکته قابل توجه این است که سایز سوتین ممکن است در برندهای مختلف متفاوت باشد؛ بنابراین برای هر برند بهتر است سایز سوتین را بررسی کنید.
•    سوتین باید قابل تنظیم باشد تا سینه‌ها را تحت فشار قرار ندهد، پس در هنگام خرید از قرارگیری درست سوتین روی شانه‌ها و صحیح بسته شدن آن مطمئن شوید.
•    هنگام خرید این لباس زیر زنانه مطمئن شوید جنس سوتین با نیازها و ترجیحات شما مطابقت دارد. سوتین‌های پشت بسته و فومی می‌توانند موجب راحتی شما شوند.
•    سوتینی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید آن را بپوشید و فاقد تنظیمات پیچیده باشد.
•    سوتین‌ها در انواع طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌ها موجود هستند و شما باید با توجه به سلیقه شخصی خود آن را انتخاب کنید.

شرق مرجع خرید سوتین و لباس زیر ارزان

خرید سوتین برای دختران نوجوان و خانم‌ها، از موضوعات بسیار مهم و جذابی است که به توجه ویژه‌ای نیاز دارد. شما می‌توانید مدل‌های متنوع و زیبای این محصول را در فروشگاه اینترنتی لباس زیر زنانه شرق مشاهده کنید و از میان آن‌ها موارد مناسب را برای خود انتخاب نمایید.
این فروشگاه به علت تنوع رنگ، طرح، سایز و از همه مهم‌تر داشتن کیفیت بالا و قیمت پایین در میان مشتریان خود اعتبار بالایی دارد و فروش محصولات آن بسیار زیاد است. اگر شما قصد خرید اینترنتی سوتین زنانه را دارید، می‌توانید با ورود به این فروشگاه اینترنتی به راحتی و با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید. در نهایت شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی شرق انواع مختلف لباس زیرها را از نظر جنس، کیفیت، طرح، رنگ و قیمت مورد مقایسه قرار دهید و سپس آن‌ها را خریداری کنید.

سخن پایانی

آشکار شدن برخی علائم بلوغ مانند رشد سینه‌ها در دختران، نقش و کاربرد سوتین را پررنگ‌تر می‌کند. از جمله علائم رشد سینه‌ها کمر درد، وجود حساسیت یا احساس درد در ناحیه سینه‌ها، داشتن ظاهری مانند توده‌های کوچک و سفت زیر نوک پستان‌ها هستند. نمی‌توان برای بروز این علائم و شروع رشد سینه‌ها زمان مشخصی تعیین کرد اما در اکثر موارد، دختران بین ۱۱ تا ۱۶ سالگی این فرآیند را تجربه می‌کنند. از آنجایی که انتخاب سوتین برای دختران نوجوان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، شما باید هنگام خرید سوتین به نکاتی مانند سایز مناسب، جنس و بافت، قابل تنظیم بودن و… توجه کنید. اگر شما از سوتین نامناسب و تنگ استفاده کنید، ممکن است برای شما عوارض و مشکلاتی مانند سردرد، ایجاد درد در نواحی سینه و پشت گردن، آسیب رسیدن به پوست سینه‌ها و… به وجود آید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *