آموزش شستشو و نگهداری انواع لباس زیر زنانه و مردانه

آموزش شستشو و نگهداری انواع لباس زیر زنانه و مردانه

اگر برای استفاده از لباس زیر زنانه و لباس زیر مردانه به دنبال دلیل می گردید، هیچ دلیلی بهتر از رعایت بهداشت و محافظت از اندام تناسلی شما وجود ندارد. اما همانطور که لباس زیر برای محافظت از شما طراحی شده است شما نیز باید در حفظ و نگهداری آن فعال باشید. به طور کلی لباس زیر به دلیل اینکه قسمت حساسی از بدن را می پوشاند، بهتر است برای نگهداری آن بیشتر تلاش کرد. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش های شستشو و نگهداری لباس زیر زنانه و مردانه بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

لباس زیر زنانه

لباس زیر زنانه شامل شورت زنانه، سوتین زنانه می شود که این موارد به دسته های مختلفی از لحاظ نوع الیاف و طراحی تقسیم می شوند اما نحوه شستشو و نگهداری آن ها مشابه هم می باشد. اولین لباس زیر ها به انسان های نخستین باز می گردند. آن ها برای پوشاندن خود از برگ درختان و گل ها استفاده می کردند. بعد از آن توسط مصریان باستان لباس زیر های پوشیده شده از پارچه های براق و فلز تولید شده است.

 لباس زیر مردانه

برای اولین بار این زنان بودند که از لباس زیر استفاده می کردند. اما رفته رفته این موضوع وارد بازار مد و پوشاک مردان نیز شد. اولین نمونه شورت های مردانه امروزی در سال 1320 به بعد وارد بازار شد. اوایل هیچ استقبال درستی از این لباس های زیر به عمل نیامد. زیرا مردان علاقه مند به پوشیدن لباس های زیر سرهمی بودند. اما در سال 1940 لباس های زیر مردانه که توسط شرکت کوپرز طراحی شده بود، فروش بسیار بالایی داشت و توانست محبوبیت خوبی در بین مردان به دست آورد.

آموزش شستشو و نگهداری انواع لباس زیر زنانه و مردانه 1

نحوه صحیح شستشو لباس زیر زنانه و مردانه

برای شستشو لباس زیر چه زنانه و چه مردانه شما باید به یکسری نکات توجه کنید که ما سعی داریم در ادامه به آن ها بپردازیم. به طور کل لباس زیر به علت آنکه تماس مستقیمی با پوست بدن شما دارد در انتخاب نوع الیاف آن ها یا نحوه شستشوی آنها باید دقت فراوانی انجام دهید.

اصول شستن لباس زیر زنانه

لباس زیر بانوان به دو دسته شورت و سوتین زنانه تقسیم می شود. برای رعایت بهداشت و گرفتار نشدن به انواع بیماری پوستی و عفونتی که بیشتر بانوان با آن ها مواجه می شوند بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

سوتین زنانه

1- در ابتدا باید مقداری آب گرم یا ولرم را آماده کنید. دقت کنید که آب خیلی گرم نباشد زیرا به بافت پارچه و لباس های شما آسیب وارد می کند و بعد از مدتی نسبت به سایز شما لباس گشاد تر خواهد شد.
2- این آب ولرم را داخل یک ظرف ریخته و به اندازه یک قاشق چای خوری مقداری شوینده ملایم درون ظرف بریزید. سعی کنید تا آنجایی که می توانید از پودرهای آنزیم دار برای شستشوی لباس زیر زنانه خود استفاده نکنید. اگر شوینده ی ملایمی در منزل نداشتید می توانید یک لیوان آب گرم را با یک قاشق چای خوری شامپو بچگانه یا شامپوی سر و مقداری بابونه برای شستن بهتر سوتین خود به کار ببرید.
3- آنقدر محتویات درون ظرف را خوب هم بزنید تا کف کنند. برای آنکه هنگام شستشو لباس زیر پوست دست شما آسیبی نبیند بهتر است از دستکش استفاده کنید. از طرفی برای از بین بردن لکه های عرق روی لباس زیر بهتر است از ترکیب صابون ظرفشویی و پراکسید هیدروژن 3% بهره ببرید اگر لباس زیر و یا سوتین شما رنگ روشن باشد به مرور زمان لکه عرق روی آن ها باقی می ماند مخصوصا در هوای گرم سال. از این رو شما می توانید با ترکیب برابر از هیدروژن پراکسید و صابون ظرفشویی یک محلول درست کنید و به قسمت لک لباس بمالید، اجازه دهید نیم ساعت این محلول روی لباس شما باقی بماند تا کامل خیس بگیرد سپس می توانید آن را به صورت معمول بشویید.
4- اگر قصد دارید چند سوتین خود را با هم بشویید، دقت کنید که سوتین هایی با رنگ مشابه را درون ظرف قرار دهید و آن هایی که احتمال رنگ دادنشان بالا است را به صورت جداگانه بشویید.
5- برای اینکه بتوانید سوتین خود را کاملا از شر چربی ها خلاص کنید، بهتر است برای مدت چند دقیق اجازه دهید تا سوتین شما در آب ولرم و مواد شوینده قرار بگیرد. این حرکت، کار شما را برای شستن لباس راحت تر می کند. افرادی که قصد دارند لباس زیر خود را با ماشین لباس شویی بشویند. حتما قبل از آن با یک ماده شوینده مناسب لکه های روی لباس زیر را تمیز کنند زیرا آب می تواند لکه ها را در خود حل کند و این سبب آلوده شدن فضای ماشین لباسشویی می شود. برای این کار ماده شوینده مناسب را به محل لکه اسپری کنید و اجازه دهید نیم ساعت در این حالت بماند تا پاک شود سپس می توانید آن را در ماشین قرار دهید.
6- حال در این مرحله است که شما می توانید شروع به ماساژ دادن لباس زیر خود کنید. اگر سوتین شما اسفنجی می باشد بهتر است با ملایمت با آن رفتار کنید. زیرا اسفنج های درون سوتین شما به مرور زمان در اثر فشار از بین خواهد رفت.
7- در این مرحله نیز شما باید سوتین خود را آب کشی نمایید تا آب کثیف لباس و مایع و صابونی که برای شستن آن استفاده کردید از لباس خارج شود.
8- برای بهتر خشک شدن سوتین بهتر است آن را در مقابل آفتاب قرار دهید و روی آن را یک روسری نازک بگذارید طوریکه جلوی خشک شدن آن را نگیرد. در مورد آویز کردن سوتین نیز باید گفت که، کار بسیار اشتباهی است. شما باید سوتین زنانه خود در یک سطح صاف قرار دهید تا خشک شود. برای جلوگیری از کوچک شدن لباس زیرتان بهتر است آن ها را 2 تا 3 ساعت در هوای آزاد خشک کنید. می توانید آن ها را روی بند سنجاق کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که آن ها را روی یک حوله تمیز پهن کنید تا خشک شوند. از طرفی باید آن ها را برعکس کنید تا طرف دیگر لباس زیرتان هم با نور آفتاب یکنواخت خشک شود.
زمانی که عجله دارید می توانید از خشک کن لباس شویی خود با کمترین دور بهره ببرید. با این کار چند لباس به سرعت باهم خشک می شوند.

آموزش شستشو و نگهداری انواع لباس زیر زنانه و مردانه 2

شورت زنانه

1- نحوه شستشوی شورت زنانه با سوتین تفاوت چندانی ندارد اما باید گفته شود که از حساسیت بسیار بیشتری به دلیل نزدیکی به واژن برخوردار خواهد بود. اولین کاری که بعد از خرید شورت زنانه می کنید این است که باید آن را حتما بشویید. لباس زیر مدت های زیادی است که در مغازه فروشنده قرار دارد و افراد زیادی از مغازه دیدن کرده اند. هر یک از مشتریان اگر برای متوجه شدن کیفیت شورت، آن را لمس کرده باشند می توانند با انتقال آلودگی های محیطی به شورت زنانه باعث بیماری شما نیز شوند.
2- در این قسمت مشابه با شستشوی سوتین زنانه، باید مقداری آب ولرم تهیه کنید و شورت زنانه را درون ظرف قرار دهید. دقت کنید اگر آب درون ظرف، دمای بالایی داشته باشد باعث وا رفتن لباس می شود و شورت زنانه شما فرم اولیه خود را ازدست میدهد.
3- شستن شورت های تولید شده با الیاف مصنوعی خیلی سخت تر از الیاف طبیعی می باشد. شورت با الیاف مصنوعی، دارای بافت فشرده ای است. شستن این مدل شرت کار را مشکل می کند. اغلب شستن آن ها کمی زمان بر است. باید اجازه دهید تا یک ساعت در آب ولرم خیس بخورند. اما الیاف طبیعی خیلی راحت تر شسته می شوند و لکه و انواع باکتری از سطح آن به راحتی پاک می شود.
4- پس از اطلاع از جنس شورت، لباس را درون ظرف حاوی مواد شوینده قرار می دهیم. در اینجا نیز باید دقت کنید که نباید از شوینده های قوی استفاده کنید. اگر شوینده های ملایم در اختیار ندارید از شامپو یا بدن شو نیز می توانید برای شستشو شورت زنانه خود استفاده نمایید.
5- بعد از این مرحله کمی آن را ماساژ دهید تا آب کثیف و لکه های روی شورت از بین برود. پس از آن می توانید لباس خود را آب کشی کرده و در معرض نور آفتاب قرار دهید.
برای از بین بردن برخی لکه ها می توانید از نمک هم استفاده کنید. قبل از شستن لباس زیر خود که دارای لکه خون است روی آن نمک بریزید و ماساژ دهید سپس باید زیر شیر آب سرد قرار دهید تا لکه تا حد امکان از بین برود. نمک به بیرون کشیدن و از بین بردن خون کمک می کند و آب سرد هم سبب می شود تا این لکه از پارچه شل شود از بین برود. نکته مهمی که هنگام شستشو لباس ها باید در نظر داشته باشید این است که به هیچ وجه لکه خون را با آب داغ نشویید زیرا لکه ها را محکم تر می کند و پاک کردن آن دشوار و اغلب غیر ممکن می شود.
6- پیشنهاد ما استفاده کردن از شورت و سوتین با تنوع رنگی روشن است. سعی کنید از لباس زیر های رنگ تیره استفاده کنید. مخصوصا برای استفاده در دوران عادت ماهانه که تمیز نگهداشتن آن بسیار مشکل می باشد. رنگ های سفید و لیمویی و کرم برای رنگ شورت رنگ مناسبی نیستند چون نیاز به زمان بیشتری برای شست و شو دارند.

اصول شستن لباس زیر مردانه

شاید این تصور غلط وجود دارد که رعایت بهداشت شورت مردانه به اندازه شورت زنانه حائز اهمیت نیست اما این یک تصور غلط است. شورت از آنجایی نزدیک ترین لباس به اندام های تناسلی می باشد هم در بانوان و هم در آقایان از اهیمت فراوانی برخوردار است. در این قسمت سعی می کنیم نحوه شستن دقیق انواع لباس زیر مردانه را به شما آموزش دهیم.
1- شما می توانید به دو روش، شورت یا زیر پوش مردانه را شستشو دهید. در روش اول می توانید از کیسه های توری استفاده کرده و آن را با ماشین لباسشویی بشویید. به این شکل دیگر نگرانی بابت خراب شدن لباس زیر به دلیل گیر کردن به وسیله دکمه های لباس های دیگر را ندارید. اما موضوعی که اینجا باید دقت کنید، وجود لکه بر روی لباس زیر می باشد. این لکه ها ممکن است با لباسشویی کاملا تمیز نشوند.
2- بهترین راه برای شستشوی لباس زیر مردانه، شستن با استفاده از دست می باشد. شستن لباس زیر مردانه بی شباهت به لباس زیر زنانه نیست. برای شستن شورت مردانه باید یک ظرف را پر از آب ولرم کرده و بعد مقداری مایع شوینده درون آن اضافه کرد. استفاده از شوینده بدون آنزیم  باز هم می تواند به خوبی انواع باکتری را از روی شورت شما پاک کند. وجود آنزیم می تواند باعث ایجاد حساسیت های پوستی در شما شود.
3- حتما بعد از ماساژ شورت مردانه و از بین بردن لکه های آن سعی کنید تا به خوبی آبکشی کرده تا آب اضافی و کثیف از آن خارج شود. در ادامه می توانید شورت مردانه را در معرض نور آفتاب قرار دهید تا  کاملا ضد عفونی شود.

چند نکته مهم و کلی برای شستشو لباس زیر ها

• یکی از نکات مهم درباره شستشو لباس زیر ها با ماشین لباس شویی این است که درجه شستشو را روی چرخه ملایم تنظیم کنیم. تفاوتی ندارد که جنس لباس زیر شما چیست؛ پلی استر، پنبه ای، نخی و یا اسپندکس و... در هر صورت باید این سبک لباس زیرها با درجه ملایم ماشین شسته شوند تا در حین شستشو آسیب نبینند. زیرا در غیر این صورت ممکن است سبب پارگی و یا سوراخ شدن لباستان شود.
• برای استفاده از ماشین لباس شویی جهت شستشوی لباس زیر هایی مثل سوتین که دارای بند هستند باید آن ها را در یک کیسه توری ظریف قرار دهیم. این کیسه ها کمک می کند تا لباس زیر بر اثر فشار و چرخش لباس ها کشیده نشده و دور هم نپبچند در واقع تضمین می کند که لباس زیر شما در طول شستشو ثابت نگه داشته می شوند و از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری می کند. همچنین باید قبل از  قرار دادن وسایل داخل کیف قفل لباس زیر خود را ببندیم تا به تور گیر نکند.
• لباس زیر های خود را باهم بشورید و هرگز آن ها را با لباس های دیگر قرار ندهید. زیرا دکمه و زیپ و گیره هایی که در لباس های دیگر است هنگام شستشو سبب می شود تا لباس زیر ها دچار آسیب پارگی و کشیدگی شوند. اگر مجبورید که آن ها را باهم بشورید ترجیحا بهتر است از لباس هایی که دکمه و زیپ ندارند بهره ببرید، البته جدا شدن لباس زیر ها با سایر لباس ها از نظر بهداشتی توصیه می شود.
• اگر لباس زیر شما از سبک های ظریف و حساس است آن ها را از بقیه لباس زیر ها جدا کنید. از بهترین و ساده ترین راه هایی که می توانید آن ها را بشویید این است که مطابق با برچسب های روی لباس پیش بروید. لباس زیر هایی که در نکات مراقبتی آن ها شستشو با دست هستند روی کاغذ علامتی شبیه دستی که در سطل آب قرار دارد، می باشد. اگر برچسب لباس را پیدا نمی کنید یک راه ساده آن این است که لباس را رو به آفتاب بگیرید اگر از طریق پارچه نور آفتاب دیده شد لباس زیر شما ظریف است و حتما باید با دست شسته شوند.
• برای خشک کردن لباس زیر می توانید آن ها را بعد از آبکشی روی حوله سفید و تمیزی قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. می توانید بعد از پهن کردن لباس ها روی حوله، حوله را به آرامی رول کنید و زیاد فشار ندهید. این کار سبب می شود تا رطوبت لباس زیر ها به مقدار قابل توجهی گرفته شود و زودتر خشک شوند. همچنین نکته مهم در این باره این است که از حوله های رنگی استفاده نکنید ممکن است رنگ حوله به پارچه لباس زیر ها انتقال پیدا کند.

آموزش شستشو و نگهداری انواع لباس زیر زنانه و مردانه 3

چگونه از لباس زیر نگهداری کنیم؟

امروزه برای خرید لباس زیر زنانه یا خرید لباس زیر مردانه مناسب که ظاهری زیبا نیز داشته باشد باید سالانه هزینه زیادی کرد. اما با نگهداری و شستشو درست می توانید عمر لباس را افزایش دهید. در این قسمت ما سعی داریم تا مواردی را به شما توضیح دهیم که بی تاثیر در نگهداری درست لباس زیر نخواهد بود.

نگهداری لباس زیر زنانه

1- نگهداری در جایگاهی جدا

سعی کنید برای مرتب کردن و جدا کردن لباس زیر های خود از نمونه فایل های دوخته شده در بازار تهیه نمایید. این فایل های پارچه ای، شورتکس و شورت نخی زنانه را هنگام قرار دادن در قفسه کمد از هم جدا می کند. به این شکل اگر یکی از لباس زیر های شما دارای مشکل باشد، این مشکل در بین لباس های شما پخش نخواهد شد.

2- خشک کردن به موقع

اگر به موقع و به درستی سوتین و شورت زنانه خشک نشوند و با داشتن رطوبت زیاد اقدام به جمع کردن لباس در کشوی خود کنید، این لباس بعد از مدتی دچار بوی بد و پوسیدگی خواهد شد. مخصوصا سوتین های که دارای اسفنج می باشند. پس حتما از خشک شدن لباس زیر خود مطمئن شوید بعد برای جمع کردن آن اقدام کنید.

3- انتخاب لباس زیر با کیفیت

مطمئنا یکی از موارد مهم دوام لباس زیر انتخاب لباس زیر با کیفیت است. اگر از همان ابتدا شما سعی کنید تا لباس زیر مرغوب تهیه نمایید، در وهله بعد دیگر نگران دوام و نگهداری آن نخواهید بود. برای مثال نگهداری از شورت زنانه نخی خیلی راحت تر از شورت و سوتین زنانه با الیاف مصنوعی می باشد. زیرا شورت و سوتین با الیاف مصنوعی به مرور زمان  اندازه خود را از دست می دهد وبزرگتر می شود و شما قادر به استفاده از آن نخواهید بود. شما می توانید برای خرید لباس زیر زنانه، به وب سایت فروشگاه شرق مراجعه نمایید.

4- قرار دادن در کمد

برخی از لباس های زیر از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند معمولا این موارد به ندرت استفاده می شوند. برای نگهداری آن ها باید درون یک کاور قرار بگیریند و داخل کمد لباس شما نگهداری شوند. این کار از خراب شدن لباس شما به مرور زمان و آسیب رسیدن به آن به وسیله لباس های دیگر جلوگیری می شود.

نگهداری لباس زیر مردانه

1- تعویض به صورت روزانه

از آنجایی که به لباس زیر مردان کمتر از بانوان اهمیت داده شده است، این باور غلط به وجود آمده که شاید نیاز به تعویض روزانه لباس زیر مردانه نیست. تعویض نکردن روزانه لباس زیر آقایان بسته به شغلی که دارند باعث ایجاد سوزش و خارش به علت تعرق بالا در اطراف کشاله ران خواهند شد. این تعویض روزانه لباس می تواند هم باعث پاکیزه ماندن بدن شما و هم مانع از بین رفتن لباس زیر در اثر تعرق زیاد می شود.

2- استفاده از باکس نگهدارنده لباس

یکسری باکس های پارچه ای وجود دارند که در قسمت نگهداری لباس بانوان به آن اشاره کردیم. این باکس ها در ابعاد بزرگ تر مناسب برای لباس مردان می باشد. سعی کنید تعداد لباس های زیری که استفاده می کنید بالا باشد. به این شکل لباس زیر شما در طولانی مدت نیز سالم باقی می ماند.

3- شستشو به وسیله صابون ضد حساسیت

انتخاب صابون شستشو برای شستن شورت مردانه می تواند در نحوه نگهداری شورت مردانه تاثیر گذار باشد. هرچه کمتر از پودر های آنزیم دار و مواد شوینده ی قوی مانند وایتکس استفاده کنید لباس زیر با دوام تری خواهید داشت.

نتیجه گیری

در این مقاله ما سعی کردیم تا نحوه شستشو و نگهداری را به شما آموزش دهیم. نحوه نگهداری و شستشوی لباس زیر سخت نیست اما کمی دقت نیاز دارد. با رعایت مواردی که گفته شد، تا زمان تاریخ انقضا لباس زیر شما نو خواهد ماند. فروشگاه پوشاک شرق با ارائه بهترین و با کیفیت ترین اجناس و لباس زیر مردانه، زنانه و بچگانه می تواند شما را در انتخاب لباس زیر همراهی کند.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *