شلوار لگ چیست و کاربردهای لگ زنانه

شلوار لگ چیست و کاربردهای لگ زنانه

شلوار لگ زنانه یکی از چندین مدل شلوارهای زنانه است که چندسالیست پا به عرصه ی مد و پوشاک گذاشته و حتی گوی سبقت را از برخی شلوارهای پرطرفدار ربوده است. این شلوارها بسیار تنگ و چسبان بوده و در عین حال از راحتی بی نظیری برخوردار هستند. از جمله دلایل پرطرفدار بودن این شلوار نسبت به سایر شلوارها کاربردی بودن آن است. اما لگ چه کاربردی دارد؟ لگ برای چه ورزشی مناسب است؟ و سوالاتی از این دست که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت. تا انتها ما را همراهی کنید. همچنین سایت لباس زیر زنانه شرق امکان خرید لگ زنانه با بهترین کیفیت و قیمت ارزان را برای شما فراهم کرده است.

لگ چیست و چه کاربردی دارد؟1

شلوار لگ چیست؟

در سال های دور شلواری به بازار عرضه شد که از جنس مواد کشی مانند لاکرا، نایلون، پلی استر و بعضاً پنبه تولید می شد. این شلوارها به دلیل خاصیت تنگ و چسبانی که داشتند بیشتر برای زیر شلوار اصلی به منظور گرم نگه داشتن پاها و یا در هنگام ورزش توسط ژیمناستیک کارها استفاده می شد. شلوارهای تنگ و چسبانی که با نام استرج شناخته می شد، امروزه با مدل جدیدتری و با تنوع جنس و مدل بیشتری با نام لگ به بازار عرضه می گردد.
خرید لگ زنانه این روزها یکی از آیتم های پرطرفدار سبد خرید بانوان است. لگ در حقیقت همان شلوار به شدت تنگ و چسبانیست که امروزه بیشتر از جنس پنبه یا پشم تولید می شود. این مدل شلوار اغلب مورد توجه و استقبال بانوان جوان قرار دارد. برخی گمان می کنند که لگ به دلیل تنگ و چسبان بودن باعث آزار پا و پوست پا می گردد و قدرت انعطاف پذیری و حرکت را از شما می گیرد. این یک گمان اشتباه است، چرا که لگ های امروز به گونه ای تولید می شوند که به راحتی می توان از آن ها حتی در منزل نیز به عنوان شلوار راحتی استفاده کرد.

لگ برای چه ورزشی مناسب است؟

خرید لگ ورزشی اولین قدم برای هر بانوی ورزشکار به شمار می رود. اصولاً لگ ها به دلیل خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری بالایی که دارند در اغلب ورزش ها مورد استفاده قرار می گیرند. حتی در ورزش کودکان نیز ما شاهد آن هستیم که از لگ های ورزشی استفاده می نمایند. شما می توانید از لگ در ورزش هایی مانند ژیمناستیک، بدنسازی، یوگا، حتی فوتبال و والیبال و بسکتبال که از ورزش های توپی هستند نیز، استفاده نمایید. 
اما اگر بخواهیم به یک ورزش خاص آن را نسبت دهیم می توان از ژیمناستیک و بدنسازی نام برد. ورزش ژیمناستیک به این دلیل که نیاز به لباس های به شدت منعطف دارد و ورزشکار در حین ورزش باید بتواند پاهای خود را تا آخرین حد باز نماید خرید لگ ورزشی بهترین انتخاب است. ورزش بدنسازی نیز مانند ژیمناستیک است ولی یک دلیل دیگر هم دارد آن هم اینکه در بدنسازی ورزشکار باید بتواند به درستی عضلات خود را ببینید و حرکات را به طور صحیح برای عضلات خاصی انجام دهد. ضمن این که در بدنسازی ورزشکاران با دیدن اندام ورزشی و عضلات خود بیشتر تشویق شده و به ورزش ادامه می دهند.

شلوار لگ چه کاربردی دارد؟

شلوار لگ به دلیل این که ازجمله شلوارهای بسیار راحت به شمار می رود در تابستان و زمستان و در مکان و زمان های متفاوتی استفاده می شود. این شلوارها با تنوع طرح، رنگ، مدل و جنسی که دارند برای مصارف گوناگونی کاربرد دارند. شما می توانید باتوجه به مکانی که قصد رفتن به آن جا را دارید لگ مخصوص آن را بپوشید. به عنوان مثال:
• برای رفتن به دورهمی های دوستانه می توانید از یک لگ مشکی به همراه تیشرت سفید و کتونی سفید استفاده کنید. این استایل کاملاً دخترونه است و حس سبکی و رهایی به شما می دهد.
• اگر قصد سفر کردن دارید می توانید برای این که در طول مسیر راحت باشید و متراژهای اضافی پارچه ی شلوار دست و پاگیرتان نشود، از لگ های راحتی استفاده کنید تا هر زمان که خواستید پاهای خود را جمع کنید بدون آن که نگران خراب شدن زانوی شلوار خود باشید.
• ورزشکاران برای این که یک استایل ورزشی ایده آل داشته باشند می توانند از ست های لگ و تیشرت یا لگ و تاپ های موجود در بازار استفاده نمایند. پوشیدن لگ در حین ورزش علاوه بر اینکه قدرت مانور بیشتری به شما می دهد، با جذاب تر نشان دادن اندام و عضلات بدنتان، شما را بیش از پیش به ورزش تشویق می نماید.
• در منزل هستید و می خواهید یک شلوار راحت و در عین حال زیبا به پا کنید. لگ برای این کار بهترین انتخاب است. با پوشیدن یک لگ زیبا به همراه بلوز یا تیشرت همیشه در منزل مرتب و آماده ی پذیرایی از مهمانان ناخوانده خواهید بود.
مثال های فوق تنها بخش کوچکی از کاربردهای لگ می باشند. شما باتوجه به نیاز و نوع پوشش خود می توانید از انواع لگ برای هر زمان و مکانی که بخواهید استفاده کنید.

لگ چیست و چه کاربردی دارد؟2

انواع لگ و جنس لگ‌ها

شلوارهای لگ به خاطر پرطرفدار بودنشان روز به روز به تنوع جنس و مدل آن ها افزوده می شود، تا جایی که امکان ندارد شما برای مکان خاصی نتوانید لگ مناسب آن را پیدا کنید. اما پیش از آن که به بازار جهت خرید لگ زنانه مراجعه نمایید بهتر است با انواع لگ آشنا شوید و با آگاهی کامل به سراغ لگ مناسب خود بروید. ازجمله انواع لگ عبارتند از:

1- جین

لگ جین کاملاً شبیه به شلوار جین است و بعضاً آن را با شلوار جین اشتباه می گیرند. اما میزان چسبندگی و جذب بودن آن بسیار بیشتر از شلوار جین است. تفاوت دیگر لگ جین با شلوار جین در جنس آنهاست. جنس شلوار جین حتی در مدل های نرم و لطیف آن هم کمی ضخیم و خشن است اما لگ جین بسیار لطیف تر و نرم تر و سبک تر از شلوار جین است. شما با خرید لگ زنانه جین در حقیقت یک شلوار جین با راحتی چند برابر را استفاده می کنید.

2- براق

لگ غواصی یا لگ براق علاوه بر خاصیت کشسانی و چسبندگی بالایی که دارند، کاملاً براق و صاف هستند. میزان براقیت این لگ ها به اندازه ایست که نور را به حالت منعکس شده نشان می دهد. این مدل لگ ها بیشتر مورد توجه نوجوان قرار دارد که به لباس های براق علاقمند هستند. این مدل لگ ها از جنس پارچه های به شدت کشی و بیشتر از جنس پلی استر و نایلون می باشند.

3- شاین

لگ شاین مانند لگ براق، درخشندگی خاصی دارد اما با این تفاوت که در لگ شاین شما حالت اکلیلی روی شلوار می بینید که در لگ براق وجود ندارد. این شاین یا اکلیلی بودن لگ از طرح و جنس خود شلوار است که به جذابیت آن می افزاید. لگ زنانه شاین مانند لگ براق از جنس پلی استر و نایلون بوده که میزان براقیت آن را بیشتر می کند.

4- ورزشی

در هنگام ورزش باید شلواری به پا داشته باشید که عضلات شما را نگه داشته و به خوش فرم تر شدن اندام شما کمک کند. لگ ورزشی به خاطر کشسانی بسیار بیشتری که نسبت به سایر لگ ها دارد و همچنین خاصیت الاستیک بودن آن می تواند علاوه بر منعطف بودن، در نگه داشتن عضلات نیز کمک کنند. این شلوارها در قسمت کمر نگه دارنده ی بسیار خوبی برای عضلات کمر به شمار می روند. گاهاً وظیفه ی گن های ورزشی را نیز برعهده دارند. به علاوه، این شلوارها با جذب رطوبت و خشک نگه داشتن بدن باعث جلوگیری از ایجاد بیماری های پوستی و بوی بد در بدن می شوند.

5- سه ربع

لگ ها از نظر قد دارای اندازه های مختلفی می باشند. از شلوارک گرفته تا لگ بلند، همگی از انواع لگ ها می باشند. لگ سه ربع نیز از جمله همین مدل هاست که بیشتر برای ورزش و در منزل استفاده می گردد.

6- توری

در برخی از مراسم و مهمانی هایی که یک جمع خودمانی و دوستانه در آن وجود دارد می توانید از لباس های متفاوتی برای جذاب تر شدن استفاده کنید. لگ توری یکی از همین لباس هاست. این مدل لگ به صورت مشبک و حالت توری شکلی دارد که بیشتر در روزهای گرم سال نیز استفاده می شود. جنس لگ توری از پارچه های تریکو و پلی استر بوده که علاوه بر کشسانی بالا، حالتی خنک نیز دارند.

7- تا به تا

اگر به استفاده از لگ توری برای جمع های دوستانه علاقه ندارید می توانید لگ های تا به تا را بپوشید تا علاوه بر خاص بودن، بامزه نیز باشید. این مدل لگ ها به گونه ای طراحی شده اند که هر پا یا لنگ آن با طرح و نقشی متفاوت از پای دیگر دیده می شود. البته بیشتر از این مدل لگ ها برای کودکان استفاده می گردد اما کسانی که به لباس های خاص و عجیب علاقمند هستند می توانند از لگ تا به تا استفاده کنند. این لگ ها از جنس پلی استر و تریکو تولید و عرضه می گردند.

8- چرم

لگ چرم مانند لگ براق، خاصیت درخشندگی دارد اما یک تفاوت مهم در این بین وجود دارد و آن هم جنس لگ است. لگ چرم از پارچه ی چرمی تولید می گردد در حالی که لگ براق از جنس های پنبه یا الاستیک و ... دوخته می شوند. لگ چرم در جنس های چرم طبیعی و مصنوعی نیز می باشد. البته بیشتر لگ های چرمی که در بازار وجود دارند از چرم مصنوعی تولید شده اند.

مزایا و معایب استفاده از لگ

لگ ها مانند هر لباس دیگری می تواند در بعضی مواقع مضر باشد و گاهی هم مفید واقع شود. موضوعی که در این جا مهم است، نحوه ی استفاده ی شماست. بسته به این که برای کجا و چه زمانی می خواهید از لگ استفاده کنید می تواند تأثیر آن مثبت یا منفی باشد. اگر بخواهیم به طور کلی مزایا و معایب استفاده از لگ را بیان کنیم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مزایای استفاده از لگ معایب استفاده از لگ
خوش فرم تر نشان دادن پاها
راحت و سبک بودن
مورد استفاده در فصول مختلف
قیمت مناسب
احتمال ایجاد بیماری های پوستی
عرق سوز شدن کشاله ران
احتمال سوراخ شدن در صورت کیفیت پایین
تعریق پوست پا

لگ چیست و چه کاربردی دارد؟3

نکاتی برای انتخاب لگ مناسب

برای انتخاب و خرید لگ زنانه باید نکاتی را در نظر بگیرید تا در نهایت از خرید خود راضی باشید و پس از مدت کوتاهی مجبور به خرید مجدد لگ نشوید. از جمله این نکات عبارتند از:
◘ در هنگام خرید لگ زنانه باید توجه کنید لگی انتخاب نمایید که سایز آن مناسب شما باشد. مهم ترین ویژگی لگ جذب و چسبان بودن آن است. پس اگر هنگام پرو لگ احساس کردید کمر یا قسمت پاهای آن کمی آزاد است بدانید که این سایز یا شاید حتی مدل آن برای شما مناسب نیست.
◘ لگی که انتخاب می کنید باید علاوه بر چسبان بودن راحت نیز باشد. اگر لگ بر روی پوست شما رد یا خطوطی را می اندازد بدانید که آن شلوار مناسب پای شما نیست. برخی از لگ ها به دلیل کیفیت و جنسی که دارند، رد کش کمر آن ها بر روی بدن باقی می ماند و این می تواند در دراز مدت آسیب جدی به پوست شما وارد سازد.
◘ از آن جا که لگ خاصیت کشسانی و الاستیکی دارد، می تواند در جمع کردن و نگه داشتن عضلات شما نیز کمک کند. پس اگر در ناحیه شکم دارای چاقی یا اضافه وزن هستید از لگ هایی که کمر پهنی دارند انتخاب کنید چرا که این مدل لگ ها مانند گن عمل کرده و شکم شما را جمع می کنند.
◘ حتماً سعی کنید از لگ های باکیفیت خرید نمایید. برخی از لگ های بی کیفیت و ارزان پس از یک یا دو بار شست و شوی تغییر شکل داده و دیگر مانند اول تنگ و چسبان نخواهند بود. در این زمان شما مجبور به خرید مجدد لگ و یک ضرر مالی خواهید شد. پس در همان ابتدا با هزینه ی بیشتر یک لگ با کیفیت و عالی خریداری نمایید.

قیمت لگ

لگ ها دارای قیمت های متفاوتی هستند. مواردی همچون جنس، رنگ، مدل و سایز می تواند در قیمت لگ مؤثر باشد. اما به هیچ عنوان نباید به خاطر قیمت پایین از لگ های بی کیفیت خریداری نمایید چرا که این مدل لباس ها هزینه ی مجدد را بر دست شما باقی خواهند گذاشت.

شست و شوی لگ و نگهداری لگ

برای شستن لگ اگر از ماشین لباس شویی استفاده می کنید حتماً دمای آب سرد باشد و از دور کند برای شست و شوی لگ استفاده کنید. چرا که دور تند و دمای بالا می تواند بر کیفیت لباس اثر بگذارد. اگر هم با دست لگ خود را می شویید سعی کنید زیاد لگ را چنگ نزنید تا باعث خراب شدن تار و پود و خاصیت الاستیکی آن نگردید. هنگام خشک کردن نیز بهتر است لگ را در سایه و به دور از نور مستقیم خورشید خشک کنید تا نور آفتاب بر رنگ و جنس آن تأثیر منفی نگذارد. لگ ها را به هیچ عنوان داخل کمد آویزان نکنید. آن ها تا کرده و داخل کشو یا کمد قرار دهید تا دچار کشیدگی بیش از حد و از فرم افتادن شکل اصلی آن نشود.

جمع بندی

لگ یک شلوار کاملاً چسبان و جذب است که مانند استرج های قدیمی ولی با کیفیت بسیار بالاتر در بازار عرضه می گردد. شما می توانید از انواع لگ برای مکان و زمان های مختلف استفاده نمایید. اما در هنگام خرید سعی کنید از لگ های باکیفیت انتخاب نمایید. فروشگاه اینترنتی لباس زیر شرق یکی از متنوع ترین فروشگاه ها در زمینه عرضه انواع لگ مانند لگ زنانه شاین می باشد. برای تماشای محصولات ما لطفاً به وب سایت شرق مراجعه نمایید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *