شورت سولاریوم چیست و چرا باید آن را پوشید؟

شورت سولاریوم چیست و چرا باید آن را پوشید؟

برای برنزه کردن پوست علاوه بر قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید می توان از دستگاه سولاریوم نیز کمک گرفت تا از آسیب های حمام آفتاب دور ماند. اینجاست که اهمیت شورت سولار در زمان استفاده از دستگاه سولاریوم مشخص می شود. این دستگاه پوست بدن را در زمان کمتر و به راحتی برنزه می کند. اما برای رعایت بهداشت در حین برنزه شدن استفاده از شورت سولاریوم ضروری است. در ادامه مقاله دقیق تر به این موضوع می پردازیم.

سولاریم چیست؟

با توجه به علل بیان شده در بخش بالا؛ دستگاهی با نام سولاریم طراحی شده است و این دستگاه پوست را به طور اصولی برنزه می‌کند. نکته قابل توجه این است که برنزه شدن با دستگاه سولاریم سریع‌تر از حمام آفتاب انجام می‌شود.

شورت سولاریوم چیست و چرا باید آن را پوشید؟ 1

معرفی شورت سولار

شورت سولار یکی از انواع شورت‌های استرینگ است. استرینگ به معنای بند یا ریسمان بوده و به  شورت‌های این چنینی، شورت فانتزی یا استرینگ گفته می‌شود. اما اکثر افراد این محصول را با نام شورت‌بندی یا لامبادا می‌شناسند. این شورت جالب ابتدا صرفاً جهت حمام آفتاب و سولاریوم مورد استفاده قرار می‌گرفت. این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند ناحیه تناسلی را به خوبی پوشش دهد اما پوشش دهی سایر نقاط بدن آن در مقایسه با سایر شورت‌های معمولی، بسیار کم است. از این رو شورت لامبادا بهترین محصول برای برنزه شدن خواهد بود.

آیا مردان نیز می‌توانند از شورت سولاریوم استفاده کنند؟

این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که کاربرد جنسیتی ندارد و مردان و زنان می‌توانند از آن استفاده کنند. اما طراحی ظاهری شورت لامبادای زنانه با مردانه اندکی متفاوت است.

چگونه شورت سولاریوم را بپوشم؟

اگر برای اولین بار از این محصول استفاده می‌کنید شاید در نگاه اول کمی در نظرتان عجیب و متفاوت باشد. اما پس از پوشیدن یک الی دو بار به آن عادت می‌کنید. این شورت با چسب‌هایی که دارد، در بدن شما سر جای خود نگه داشته می‌شود. نگران کیفیت چسب‌های به کار رفته در این شورت نباشید؛ چرا که قدرت چسبندگی بسیار زیادی دارند و با یک یا دو بار استفاده به راحتی کیفیت خود را از دست نمی‌دهند. شما می‌توانید با خیال راحت چندین بار از شورت لامبادای خود استفاده کنید.

آیا شورت سولار یکبار مصرف است؟

یکی از انواع شورت سولاریوم را بر اساس توضیحات تولیدکننده آن می‌توانید تا ۱۵ بار استفاده کنید. چسب شورت سولار در پشت و جلو به صورت یک نوار سیلیکونی قرار دارد و جنس آن از پلیمر است. این چسب علاوه بر حفظ جایگاه، قوی بودن و استحکام در طول روز، کم‌ترین حساسیت را در تماس با پوست بدن ایجاد می‌کند.

روش شستشو و نگهداری از شورت سولار

شورت c-string سولار قابل شست و شو است و شما می‌توانید شورت سولاریم را به راحتی و با صابون و آب گرم بشویید. اما بهتر است برای شستشوی این محصول نکاتی را مد نظر قرار دهید و به آن‌ها توجه کنید:
•    زمان شستشو باید دمای آب مناسب باشد؛ زیرا دمای بالا باعث می‌شود به بافت پارچه آسیب برسد و در شورت‌های سولاریوم کشی می‌تواند موجب فرسودگی کش آن شود.
•    برای شستشو از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و از مواد سفیدکننده (وایتکس) یا لکه بر قوی استفاده نکنید.
•    تا حد امکان شورت‌های سولاریوم خود را با ماشین لباسشویی نشویید. اما اگر تمایل دارید این محصول را با ماشین لباسشویی بشویید، هنگام شستشو از برنامه ویژه البسه حساس استفاده کنید و آن‌ها را در کیسه‌های مخصوص لباس زیر بگذارید و از خشک‌کن استفاده نکنید.
•    معمولا این نوع لباس را نمی‌توان اتوکشی کرد، اما در مواقع نیاز باید از دمای پایین اتو استفاده کنید.
•    برای خشک کردن شورت‌های سولار، آن‌ها را در فضای آزاد و در معرض نور مستقیم و شدید آفتاب قرار ندهید؛ زیرا این کار علاوه بر از ایجاد پوسیدگی، باعث رنگ پریدگی شورت شما نیز می‌شود.

چطور می‌توان ماندگاری شورت سولار را افزایش داد؟

برای اینکه بتوانید چندین مرتبه از این شورت استفاده کنید، باید پوششی که روی چسب سیلیکونی آن قرار می‌گیرد را نگه دارید و هرگاه که به آن نیازی ندارید، این پوشش را روی چسب قرار دهید تا خاصیت چسبندگی آن از بین نرود.

مشکلات حمام آفتاب بدون شورت

حمام آفتاب بدون استفاده از شورت سولاریوم می‌تواند برخی خطرات را به همراه داشته باشد که از جمله این خطرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- خطر آفتاب سوختگی

بدون استفاده از شورت یا لباس مناسب، پوست شما در معرض مستقیم اشعه آفتاب قرار می‌گیرد و ممکن است موجب سوختگی آن شود. آفتاب سوختگی می‌تواند علائمی مانند درد، قرمزی، خارش و حتی خطر سوختگی شدید و خطرناک را به همراه داشته باشد.

2- افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست

اشعه مستقیم آفتاب شامل اشعه فرابنفش (UV) است که می‌تواند موجب بروز سرطان پوست شود. به همین دلیل استفاده از شورت یا لباس محافظتی می‌تواند پوست را در برابر این اشعه مضر محافظت کند.

3- خطر آلودگی و عفونت

حمام آفتاب بدون شورت سولاریوم می‌تواند باعث آلودگی و عفونت در ناحیه تناسلی شود. این ناحیه به عوامل خارجی حساس است و بدون پوشیدن شورت یا لباس مناسب، قرار گرفتن در معرض باکتری‌ها و عوامل عفونی می‌تواند خطرناک باشد.

4- خطر آسیب به پوست

بدون استفاده از شورت یا لباس مناسب، پوست شما در معرض خطرات محیطی مانند خارش و زخم قرار می‌گیرد. همچنین در صورت ورود به آب، احتمال آسیب دیدن پوست از طریق تماس با سطح زمین وجود دارد.
همه‌ این دلایل، بر ضرورت پوشیدن شورت در سولاریوم تاکید دارند که باید به تمامی این موارد توجه کرده و نکات گفته شده را رعایت کنید.

شورت سولاریوم چیست و چرا باید آن را پوشید؟ 2

مزایای استفاده از شورت سولاریوم

شورت سولار نیز مانند هر محصول دیگری مزایایی دارد که از جمله مزیت‌های پوشیدن شورت در سولاریوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• پوست حساس و ظریف ناحیه بیکینی

اندام تناسلی در مفایسه با سایر اندام‌های بدن پوست بسیار نازک و حساسی دارد، به همین دلی باید این نواحی را در حین برنزه شدن بپوشانید. به این نکته نیز توجه کنید فرآیند برنزه شدن با هر روشی می‌تواند خطرناک باشد؛ بنابراین شما باید این نواحی بدن را از  تماس مستقیم با اشعه UV محافظت کنید.

• رعایت بهداشت

شما هر چقدر هم که به تمیزی و حرفه‌ای بودن مرکز سولاریم اعتماد داشته باشید، باز هم به طور کامل بهداشتی نیست و توصیه می‌کنیم که از برهنه دراز کشیدن در یک سولاریوم افقی، خودداری کنید. برای اطمینان از رعایت بهداشت باید از شورت مناسب و تمیز استفاده کنید و در ضمن برای برنزه کردن به سراغ سولاریم‌های عمودی یا ایستاده بروید؛ زیرا در سولاریم‌های عمودی نکات بهداشتی بیشتر و بهتر رعایت می‌شوند.

• نداشتن بند

شورت سولار بند اضافه‌ای ندارد و این ویژگی موجب شده است تا برای فرآیند برنزه شدن گزینه مناسبی باشد؛ چرا که به دلیل نبود بند خطوط روشن در بخش‌های استخوان باسن و لگن ایجاد نخواهد شد.

• راحتی و سبک بودن

شورت‌های سولاریوم بسیار سبک هستند و این ویژگی باعث می‌شود گاهی اوقات فراموش کنید که چیزی بر تن دارید. شاید نخست پوشیدن شورت سولار مقداری عجیب و غریب به نظر برسد اما از نظر راحتی آن اصلا نگران نباشید. این شورت‌ها به صورت دقیق طراحی شده‌اند و افراد زیادی از این مدل شورت استفاده می‌کنند و شما نیز به تدریج به پوشیدن آن‌ها عادت خواهید کرد.

• برای افزایش جذابیت جنسی

از آنجایی که این نوع شورت فقط برای استفاده در فرآینده برنزه شدن تولید طراحی شده است، با این حال موارد دیگری نیز استفاده می‌شود. همچنین شما می‌توانید شورت‌های سولاریوم را با توجه به سلیقه‌ خود با انواع سوتین‌ها ست کنید. این شورت‌ها برای ایجاد تنوع و جذابیت جنسی نیز گزینه‌ی بسیار عالی هستند.

• مناسب برای زیر لباس‌های تنگ و مجلسی

با توجه به ساختار بدون بند، شورت‌های سولار هنگام پوشیدن خط شورت ایجاد نمی‌شود. به همین دلیل اغلب افراد زیر لباس‌های تنگ، چسبان مانند لباس‌های مجلسی، دامن‌های کوتاه و چاک‌دار، انواع  لباس‌های تنگ ورزشی و… از این نوع شورت استفاده می‌کنند؛ زیرا هنگام راه‌ رفتن اصلا دیده نمی‌شود.

• انتخاب ورزشکاران

در این نوع شورت‌ها بخاطر نبود بندهای اضافی اختلالی در تحرک ایجاد نمی‌کند. این ویژگی شورت‌های سولاریوم سبب شده تا اغلب ورزشکاران بیشتر از این محصول استفاده کنند؛ چرا که معتقدند برای انجام فعالیت‌های ورزشی بسیار مناسب و راحت است.
شورت سولار افزون بر زیبایی، برای فرم‌دهی به باسن نیز بسیار کاربردی است، به همین دلیل بسیاری از بانوان ورزشکار برای زیباتر دیده شدن و فرم دادن به باسن خود از این نوع لباس زیر استفاده می‌کنند. شورت‌های لامبادا با داشتن بندهایی در دو طرف، موجب بالا آمدن و فرم دهی به باسن می‌شوند. بانوانی که باسن تختی یا کوچک دارند، می‌توانند از شورت سولاریوم برای برجسته‌تر کردن باسن خود استفاده کنند.

نحوه انتخاب شورت سولاریوم

انتخاب یک شورت سولاریوم می‌تواند براساس عوامل مختلفی صورت بگیرد. برخی از این عوامل عبارتند از:

1- طراحی و سبک

طراحی و سبک شورت سولاریوم نیز اهمیت بسیار زیادی دارد، شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خود، بین شورت‌های دراز، کوتاه، با الگوها و رنگ‌های مختلف انتخاب کنید.

2- اندازه

شما باید شورتی را انتخاب کنید که با اندام شما متناسب باشد و بتوانید به راحتی تحرک داشته باشید. از همه مهم‌تر شورت سولاریوم باید قابلیت تنظیم و کشش داشته باشد.

3- قابلیت محافظت در برابر اشعه UV

یکی از ویژگی‌های مهم شورت سولاریوم، قابلیت محافظت در برابر اشعه UV است؛ به همین دلیل مطمئن شوید که شورت قابلیت محفاظت از ماورا بنفش را دارد تا بتوانید از آفتاب بدون نگرانی از خطر سوختگی پوست لذت ببرید.

آیا باید در سولاریوم شورت پوشید؟

به طور معمول در سولاریوم‌ها به علت محدودیت‌های بهداشتی، پوشیدن لباس‌های شنا مانند شورت و لباس‌های راحتی توصیه نمی‌شود. در سولاریوم، پوست شما برای برنزه شدن با نور مصنوعی UV در تماس خواهد بود و پوشیدن شورت را برای رعایت بهداشت و افزایش بهره وری توصیه می‌کنیم. همچنین پوشیدن شورت سولار می‌تواند پوست شما را در برابر نور UV مصنوعی محافظت کند. این نور ممکن است روی پوست شما تاثیرات مضری از جمله خشکی، سوختگی و پیری زودرس داشته باشد؛ بنابراین پوشیدن شورت سی استرینگ در سولاریوم ضروری است.

چرا پوشیدن شورت سولاریوم مهم است؟

امروزه با اینکه برنزه شدن بسیار پرطرفدار است، اما می‌تواند خطراتی نیز به همراه داشته باشد. تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) به اندام تناسلی و همچنین نوک پستان‌ها به دلیل حساس و ظریف بودن پوست آن ها، توصیه نمی‌شود. اما شما می‌توانید با پوشیدن ست سوتین و شورت سولار، از آسیب رسیدن به نقاط حساس بدن خود جلوگیری کنید. نکته قابل توجه این است که تابش زیاد و مستمر اشعه سولاریم موجب تخریب کلاژن و در نهایت از بین رفتن الاستین یا خاصیت ارتجاعی پوست و افتادگی سینه می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به طور مستمر و زیاد از دستگاه سولاریم استفاده نکنید.

چرا شورت‌های معمولی و بنددار مناسب حمام آفتاب یا سولاریوم نیستند؟

اگر می‌خواهید برای برنزه شدن کنار ساحل یا استخر، حمام آفتاب بگیرید یا به مراکز ارائه خدمات سولاریم مراجعه کنید، مطلوب است از سوتین و شورت‌های معمولی استفاده نکنید. شما باید برای کسب یک نتیجه خوب، شورت و سوتین ویژه سولار را خریداری کنید.
علت مناسب نبودن شورت‌های معمولی و بنددار  برای حمام آفتاب یا سولاریوم چیست؟ اگر شما می‌خواهید از فرآیند برنزه شدن نتیجه‌ی بهتری بگیرید و مشکلی برای شما پیش نیاید توصیه می‌کنیم که در هنگام مراجعه به مراکز سولاریوم یا حمام آفتاب از شورت‌های معمولی و بنددار استفاده نکنید. چرا که به کارگیری شورت‌های فرانسوی، کلاسیک و پادار برای حمام آفتاب مناسب نیستند؛ زیرا مانع برنزه شدن زیر ناف تا بالای قسمت شرمگاه و باسن می‌شوند. همچنین روی استخوان لگن خطوطی برنزه نخواهند شد. توصیه می‌کنیم که در هر بار مراجعه به مراکز سولاریم همان شورت همیشگی خود را به همراه داشته باشید؛ زیرا این مورد باعث می‌شود هیچ گونه خطوط تیره و روشن و ناهماهنگی روی پوست شما به وجود نیاید.

شورت سولاریوم چیست و چرا باید آن را پوشید؟ 3

خرید شورت زنانه

از آنجایی که شورت سولاریوم زنانه برای حفاظت از پوست و نواحی حساس و ظریف مانند ناحیه تناسلی بسیار ضروری است. به همین دلیل باید در خرید آن دقت بیشتری داشته باشید تا جنسی با کیفیت و مرغوب خریداری کنید. اگر قصد خرید شورت را دارید، ما به شما فروشگاه اینترنتی شرق را پیشنهاد می‌کنیم. این فروشگاه به دلیل تنوع رنگ، طرح، سایز و از همه مهم‌تر داشتن کیفیت بالا و مرغوب در میان رقبا اعتبار و فروش بالایی دارد.
همچنین اگر شما قصد خرید اینترنتی شورت زنانه از جمله شورت سولاریوم زنانه را دارید، می‌توانید با ورود به سایت آن به راحتی و با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید. در نهایت شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی شرق انواع مختلف شورت‌ زنانه را از نظر جنس، کیفیت، طرح، رنگ و قیمت مقایسه کرده و سپس به خرید آن اقدام کنید.

قیمت شورت سولار

بیشتر افراد تصور می‌کنند که به دلیل اینکه این محصول متفاوت و خاص است، بایستی قیمت گرانی داشته باشد. اما این طرز فکر اشتباه است. با توجه به اینکه این نوع از شورت‌ها با جنس‌های گوناگونی تولید می‌شوند و مدل‌های متعددی نیز دارند، در نتیجه شورت‌های سولاریوم می‌توانند قیمت‌های مختلفی داشته باشند. به طور معمول قیمت شورت سولار ارزان و اقتصادی است، همچنین داشتن مزیت‌های گوناگون و کیفیت بالا و قابلیت استفاده مجدد از این محصول، موجب می‌شود که ارزش خرید را داشته باشد.

معایب شورت سولاریوم

هر محصولی در کنار مزیت‌های منحصر به فرد و فوق‌العاده خود، ممکن است معایبی نیز داشته باشد. برخی از معایب شامل موارد زیر می‌شوند:
•    در حقیقت این شورت‌ها تنها در برخی شرایط استفاده می‌شوند. شورت‌های سولار امکان دارد در برخی موارد (به‌استثناء لامبادای اسپرت) در تن خیلی راحت نباشند، در نتیجه برای استفاده طولانی مدت و روزمره خیلی توصیه نمی‌شوند.
•    شورت‌های سولار زنانه به خاطر این که پهنای اندکی دارند و میزان پارچه به کار رفته در دوخت آن‌ها بسیار محدود است، استفاده از آن‌ها در دوران قاعدگی بانوان گزینه مناسبی نیستند، مخصوصا اگر حجم خونریزی زیاد باشد؛ زیرا در دوران قاعدگی خانم‌ها بایستی از شورتی استفاده کنند که قابلیت نگه‌داشتن پدهای بهداشتی را داشته باشد.
•    جنس بعضی از مدل‌های شورت سی استرینگ فانتزی امکان دارد به گونه‌ای باشد که به کارگیری زیاد از آن موجب‌عدم گردش هوا، تعریق وعدم بهداشت در ناحیه تناسلی شود. در نهایت توصیه ما به شما برای استفاده روزمره در محیط کار و… استفاده از شورت‌های سولار نخی و معمولی‌تر است.

سخن پایانی

برخی از افراد علاقه دارند با آفتاب گرفتن در ساحل یا حمام آفتاب در استخر پوست خود را برنزه کنند، امروزه با ساخت دستگاهی با نام سولاریوم این فرآیند به صورت اصولی انجام می‌شود. اما از آنجایی که در این فرآیند، پوست بدن به طور مستقیم با اشعه‌ی UV در تماس است و برای برخی از اندام‌های بدن همچون اندام تناسلی که پوستی حساس و ظریف دارند، می تواند خطرناک باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم  برای جلوگیری از وقوع مشکلات و خطراتی همچون آفتاب سوختگی، آسیب به پوست، آلودگی و عفونت، ابتلا به سرطان پوست و… از شورت سولاریوم استفاده کنید. علاوه بر این شورت سولار ویژگی‌های مانند مناسب بودن برای زیر لباس‌های تنگ و چسبان، افزایش جذابیت جنسی، راحتی و سبک بودن، نداشتن بند و… دارد. شما می توانید این محصول را به صورت آنلاین از فروشگاه معتبر شرق تهیه کنید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *