قزن یا رابط سوتین چیست و بررسی بهترین جایگزاری قزن

قزن یا رابط سوتین چیست و بررسی بهترین جایگزاری قزن

سوتین یکی از اصلی‌ترین لباس‌ زیر زنانه است که در مدل و طرح زیادی تولید می‌شود. سوتین قزن پشت و سوتین قزن جلو دو مدل اصلی سوتین زنانه هستند که بیشتر خانم‌ها در زمان خرید سوتین دو دل می‌شوند و نمی‌دانند کدام مدل برای استفاده بهتر است. اگر شما نیز نمی‌دانید بهترین جا برای قزن سوتین کجاست و بین خرید سوتین قزن جلو و سوتین قزن پشت مردد هستید، این مقاله برای شماست. پس با ما همراه باشید.

معرفی قزن سوتین

قزن یکی از اصلی‌ترین اجزای سوتین است که کاربرد مهمی دارد. قزن سوتین مجموعه‌ای از یک تا چند گیره به همراه یک قلاب است که برای بستن و جفت کردن دو طرف لباس به یکدیگر کاربرد دارد. قزن سوتین با استفاده از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود که نوع فلزی و پلاستیکی آن از بهترین‌ها هستند. به عبارت ساده‌تر قزن مانند زیپ و دکمه است که دو طرف لباس را به یکدیگر متصل می‌کند، اما تفاوت آن با زیپ و دکمه کیفیت است؛ زیرا قزن دارای کیفیت و دوام بهتری است که با کشیدن لباس پاره نمی‌شود. در صورتی که زیپ یا دکمه اگر لباس کشیده شود، پاره شده و دوام بالایی ندارند.

قزن یا رابط سوتین چیست و بررسی بهترین جایگزاری قزن

با انواع قزن سوتین آشنا شوید

قزن سوتین از نظر تعداد، جنس، شکل و مکان نصب دارای انواع مدل‌های مختلفی است که در این بخش با انواع آن آشنا می‌شویم.

• انواع قزن سوتین براساس محل دوختشان به لباس

1- قزن از پشت

این قزن در پشت سوتین یعنی قسمت کمر طراحی می‌شود و در زمان پوشیدن برای بستن سوتین باید قزن را از پشت ببندید. این نوع قزن جزو رایج‌ترین مدل‌های قزن است که از زمان گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد و مزیت‌های زیادی مانند قابلیت تنظیم، پایداری بیشتر و… را دارد.

2- قزن از جلو

قزن از جلو یکی از جدیدترین مدل‌های بازار است و بین دو کاپ سینه قرار می‌گیرد که به راحتی می‌توانید آن را باز و بسته کنید. این نوع قزن نیز با ویژگی‌های مانند آسانی باز و بسته شدن، راحتی و طراحی مدرن، توانسته است محبوبیت زیادی را در میان افراد داشته باشد.

• انواع قزن براساس جنس

1- قزن فلزی

قزن سوتین فلزی با استفاده از جنس‌هایی مانند استیل و برنج ساخته می‌شود که جزو رایج‌ترین مدل‌های قزن در تولید سوتین است. این مدل مزیت‌های بسیار خوبی مانند کیفیت و دوام عالی، ضد زنگ بودن و جنس محکم دارد و طول عمر آن زیاد است.

2- قزن پلاستیکی

این قزن نیز با استفاده از جنس‌های پلاستیکی مانند پلی استر، نایلون و پلی کربنات ساخته می‌شود که جنس نرم و منعطفی با وزن سبک دارد، اما کیفیت آن نسبت به قزن فلزی پایین‌تر است و امکان شکستگی آن وجود دارد.

• انواع قزن براساس تعداد

1- قزن سوتین تکی

این قزن تنها دارای یک گیره و قلاب است که بیشتر برای سوتین‌های جلو باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قزن از نظر طراحی فوق العاده شیک و مدرن است، اما قابلیت تنظیم‌پذیری سوتین را ندارد و ایمنی آن کم است.

2- قزن سوتین چندتایی

این قزن شامل چند گیره و چند قلاب است که با یکدیگر جفت می‌شوند. قزن چندتایی جزو کاربردی‌ترین نمونه‌های قزن برای سوتین قزن پشت است که ایمنی بالایی دارد و از باز نشدن آن اطمینان خاطر خواهید داشت.

• انواع قزن براساس شکل

1- قزن گرد

این قزن زیبا دارای شکل گرد است و معمولا برای سوتین‌های جلو قزن که دارای یک قزن هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد تا سوتین ظاهری زیبا و شیک داشته باشد.

2- قزن مستطیل

قزن مستطیل نیز دارای شکل مستطیل است و بیشتر برای سوتین‌های قزن پشت چندتایی به کار برده می‌شود تا سوتین ایمن و محکم باشد.

مزایای سوتین قزن دار پشت

از جمله مزیت‌های سوتین قزن دار پشت، موارد زیر هستند:

1- سایز دقیق

یکی از مزیت‌های سوتین از پشت قزن، سایز دقیق آن است؛ زیرا این سوتین ۲ الی ۴ ردیف گیره و قلاب دارد که می‌توانید سوتین را مناسب با سایز سینه‌هایتان تنظیم کنید.

2- قابلیت تنظیم

قابلیت تنظیم سوتین از پشت قزن نیز مزیتی مهم است؛ زیرا دارای چندین ردیف قلاب و گیره است که متناسب با سایز خود به خوبی می‌توانید آن را تنظیم کنید. این سوتین برای خانم‌ها باردار که در دوران بارداری سایز سینه‌هایشان بزرگ‌تر می‌شود، بهترین انتخاب است. همچنین با خرید این مدل لباس زیر، در طول بارداری و دوره ی شیردهی ناچار به خرید چندین سوتین نخواهند شد. همچنین این سوتین برای دخترانی که در سن بلوغ هستند و سینه‌هایشان در حال رشد است، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

3- مطمئن‌تر بودن

تمامی سوتین‌های قزن پشت بیش از یک گیره و قلاب دارند تا اگر یک گیره از قلاب جدا شد، سوتین باز و سینه‌ها رها نشوند. این موضوع خود مزیتی مهم است. با انتخاب این سوتین از محکم بودن آن اطمینان خاطر خواهید داشت.

4- مناسب برای سینه‌های بزرگ

افرادی که سینه‌های بزرگ با سایز ۹۰ و ۹۵ دارند، باید سوتین محکم و مطمئنی را برای استفاده انتخاب کنند. سوتین پشت قزن از بهترین‌ها است. این محصول سینه‌ها را محکم نگه می‌دارد و اجازه حرکت به سینه‌ها نمی‌دهد.

5- مقرون به صرفه

سوتین‌ها به مرور زمان به دلیل شست و شو، تحرک زیاد و. . حالت تنگ و چسبان خود را از دست می‌دهند و رفته رفته گشاد می‌شوند. اما سوتین قزن از پشت چندتایی برای این امر بهترین گزینه است؛ چراکه با گشاد شدن سوتین، شما می‌توانید قلاب را در گیره جلوتر بیندازید تا سوتین دوباره جذب بدن شود و نیازی به خرید سوتین جدید نداشته باشید.

معایب سوتین قزن دار پشت

•    یکی از عیب‌های قزن در قسمت پشتی سوتین این است که از روی لباس‌های تنگ و چسبان مشخص می‌شود.
•    خانم‌هایی شیرده برای شیر دادن به فرزند باید سوتین را بالا بزنند.
•    به دلیل اینکه قزن‌ها در پشت قرار دارند، باز و بسته کردن آن کمی سخت است.

قزن یا رابط سوتین چیست و بررسی بهترین جایگزاری قزن 1

مزایای سوتین قزن دار جلو

اما سوتین قزن دار جلو نیز مزیت‌هایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- راحتی در باز و بسته کردن سوتین

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سوتین قزن جلو راحتی در باز و بسته کردن آن است. دخترانی که تازه می‌خواهند از سوتین استفاده کنند و برای باز و بسته کردن سوتین پشت قزن مشکل دارند، با این سوتین راحت خواهند بود. همچنین خانم‌هایی که به دلیل مشکل در زاویه دست و بازوها نمی‌توانند از سوتین پشت قزن استفاده کنند، با این سوتین به راحتی می‌توانند این سوتین را باز و بسته کرده و نیاز به کمک کسی نداشته باشند.

2- مناسب لباس‌های مجلسی و جذب

این سوتین برای لباس‌های جذب بهترین گزینه است؛ زیرا خبری از برآمدگی قزن در پشت سوتین نخواهد بود و کمری صاف و یکدست خواهند داشت.

3- زیبایی پشت سوتین

زمانی که قزن در جلو سوتین نصب شود، دست طراحان برای طراحی پشت سوتین باز خواهد بود که انواع شکل‌ها مانند پروانه و… را می‌توانند برای زیبایی و خاص بودن سوتین طراحی کنند.

4- مناسب شیردهی

این سوتین علاوه بر ظاهر فوق العاده زیبا و شیک، برای مادران شیرده بهترین گزینه است، زیرا برای شیر دادن کودک نیاز به در آوردن سوتین یا بالا زدن آن نخواهند داشت، بلکه به راحتی می‌توانند قزن سوتین را باز کنند و به کودک خود شیر دهند.

5- تنوع در رابطه

سوتین جلو قزن برای تنوع و جذابیت در رابطه‌های زناشویی نیز انتخابی ایده آل است تا در زمان رابطه بدون قطع کردن تماس چشمی سوتین را باز کنند.

معایب سوتین قزن جلو

•   یکی از معایب قزن در قسمت جلویی بدن احساس ایمن نبودن است؛ زیرا سوتین جلو قزن تنها دارای یک گیره و قلاب است که اگر باز شود سینه‌ها رها خواهند شد و جلوه‌ای بسیار زشت دارد.
•   دیگر عیب این سوتین مناسب نبودن برای سینه‌های بزرگ‌تر از سایز ۹۰ است؛ زیرا قزن سوتین توان نگهداری سینه‌ها را ندارد.

قزن یا رابط سوتین چیست و بررسی بهترین جایگزاری قزن2

سوتین‌های قزن دار جلو بهتر هستند یا پشت؟

همان طور که بیان کردیم سوتین‌ها از نظر شکل دارای دو مدل قزن از جلو و قزن از پشت هستند. اما جای قزن‌ها سوالاتی زیادی مانند بهترین جای قزن سوتین کجاست یا مکان مناسب برای قزن سوتین جلو است یا پشت را ایجاد کرده است. برای پاسخ به این سوالات باید بیان کنیم که هر یک از سوتین‌ها دارای مزایا و معایب مختص خود هستند که شما با توجه به فرم بدن و سلیقه تان، باید بهترین مدل را انتخاب کنید.

چرا سوتین قزن دار استفاده کنیم؟

سوتین قزن دار به عنوان بهترین مدل سوتین از نظر کیفیت و کارایی در بازار معرفی شده است، اما دلیل محبوبیت سوتین قزن دار چیست؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1- امکان تنظیم اندازه لباس با قلاب قزن

جنس تمامی سوتین‌ها از نوع کشسان است و پس از مدتی از استفاده حالت کشی خود را از دست می‌دهند. در این زمان سینه‌ها داخل کاپ قرار نمی‌گیرند و اگر قرار بگیرند حالت شل و افتاده‌ای دارند. اما سوتین قزن دار به واسطه قزن‌هایی که دارد، از این امر جلوگیری می‌کند. زمانی که سوتین حالت کشسان خود را از دست دهد، شما می‌توانید قلاب قزن را در گیره جلوتر قرار دهید تا سوتین مانند روز اول تنگ و چسب شود.

2- استفاده از سوتین قزن در ورزش و فعالیت‌های روزمره

استفاده از سوتین قزن دار هیچ محدودیتی ندارد و برای ورزش، پیاده روی، دویدن و انجام فعالیت‌های روزمره می‌توانید بپوشید و با اطمینان خاطر از محکم بودن کارهای خود را انجام دهید. سوتین قزن دار در باشگاه انتخابی ایده آل است، زیرا سینه‌ها را سفت نگه می‌دارد و از شل شدن و افتادگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

تاثیرات سوتین قزن دار بر سلامت سینه؟

سوتین قزن دار اگر به روش استاندارد تولید شده باشد، دارای فواید مهمی برای سلامت سینه‌ها و عضلات بدن است. از جمله تاثیرات سوتین قزن دار بر سلامت سینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• جلوگیری از افتادگی سینه‌ها با سوتین قزن دار

سوتین قزن دار از افتادگی سینه‌ها جلوگیری می‌کند و سبب خوش فرم شدن شکل سینه‌ها می‌شود.

• تاثیر جای قزن بر راحتی و سلامت بدن

سوتین قزن دار مانند بازوبندی است که عضله‌های کمر را جمع کرده و مانع قوز کردن و افتادگی شانه‌های خانم‌ها می‌شود که برای سلامت بدن بسیار مفید است.

نکاتی برای استفاده از سوتین قزن دار؟

اگر قصد دارید از سوتین قزن دار استفاده کنید، به نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم، توجه کنید.

1- سایز مناسب

سوتین را مناسب سایز سینه‌های خود خریداری کنید و از خریدن سایزهای کوچک که به سینه‌ها فشار وارد کند، خودداری کنید.

2- مدل مناسب

با توجه به سن و شرایط خود مدل مناسب سوتین قزن دار را انتخاب کنید. اگر باردار یا شیرده هستید، برای راحتی در زمان باز و بسته کردن سوتین بهتر است سوتین قزن جلو را انتخاب کنید. اگر سینه‌های بزرگ دارید یا سوتین را برای باشگاه و دویدن می‌خواهید، بهتر است سوتین قزن پشت را خریداری کنید تا در اثر تحرک زیاد قزن‌ها جدا نشوند و ایمنی داشته باشید.

خرید سوتین زنانه قزن دار شرق

اگر قصد خرید سوتین قزن دار را به صورت آنلاین دارید، باید فروشگاهی را انتخاب کنید که انواع سوتین را با بهترین جنس و عالی‌ترین کیفیت به همراه قیمت مناسب به فروش می‌رساند. همچنین بهتر است قبل از خرید، نظرات خریداران را در همان سایت مشاهده کنید و اگر تعداد رضایت‌ها زیاد بود نسبت به خرید اقدام فرمایید. پیشنهاد ما به شما عزیزان برای خرید انواع سوتین قزن دار زنانه با زیباترین طرح‌ها و بالاترین کیفیت از فروشگاه شرق است. این فروشگاه آنلاین در زمینه فروش انواع لباس زیر زنانه و مردانه فعالیت می‌کند و برای رضایت مشتریان همواره محصولات خود را با بهترین کیفیت ممکن و منصفانه‌ترین قیمت به فروش می‌رساند. برای مشاهده مدل‌های متنوع سوتین قزن دار هم اکنون به سایت فروشگاه شرق مراجعه کنید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *