سوتین دکلته چیست و چگونه باید ست شود؟

سوتین دکلته چیست و چگونه باید ست شود؟

یکی از آیتم های اصلی در کمد لباس خانم ها سوتین ها هستند. استفاده از سوتین ها در دختران با تغییرات فیزیکی بدن در سن بلوغ شروع شده و بهره مندی از سوتین ها و نیم تنه ها تا همیشه همراه آن ها خواهد بود. از این رو سوتین زنانه تنوع بالایی دارد یکی از این مدل ها سبک دکلته است. در این مقاله می خواهیم به معرفی سوتین دکلته بپردازیم. چرا که یکی از اجزای مهم در استایل های مجلسی به حساب می آید. سوتین های دکلته زنانه در واقع بدون بند هستند اما اغب بند دور کمر آن پهن تر هستند تا ایست مناسبی برای زیر لباس مجلسی داشته باشند. سوتین های دکلته را به راحتی می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید یکی از فروشگاه های معتبری که محصولات با کیفیتی دارد مجموعه شرق است. این مجموعه در حوزه فروش لباس زیر زنانه و مردانه فعالیت می کند از این رو می توانید با خیال راحت برای خرید سوتین دکلته به سایت آن ها مراجعه کنید.

سوتین دکلته چیست؟

سوتین دکلته زنانه که حتی ممکن است آن را به اسم سوتین های مجلسی بشناسند، دکلته یک کلمه فرانسوی است به معنای بالا تنه. یکی از سبک های کاربردی و پرطرفدار است این سوتین زنانه قالبا بدون بند و درز های نمایان هستند. زیرا معمولا از آن ها برای زیر لباس مجلسی هایی که بالا تنه آن مثل سرشانه و یا یقه آن ها باز است مورد استفاده قرار می گیرد. البته برخی افراد هستند که از بند های نامرئی و یا پلاستیکی بی رنگ استفاده می کنند. کاپ سوتین های دکلته اسفنجی است تا ایست لباس مجلسی خوش فرم و شیک باشد. طراحی سوتین های دکلته به صورتی است که سینه ها و لایه ای از زیر آن را می پوشاند در برخی از طرح های سوتین دکلته بند پشتش هم نامرئی و بی رنگ است. این سبک برای زمانی است که می خواهید پیراهن مجلسی بپوشید اما پشت آن قسمت کمر باز است. از طرفی کمک می کند تا سینه ها گرد و خوش فرم نشان داده شوند. البته انواع مختلف و سایز بندی های متفاوتی دارند که با انتخاب بهترین سایز می توانید در استایل خود بهترین باشید.

سوتین دکلته چیست و چگونه باید ست شود؟ 1

مزایای سوتین دکلته

◘ از جمله فواید سوتین دکلته این است که می توان آن ها را به همراه لباس های یقه باز، دکلته و یا لباس هایی که سرشانه باز دارند پوشید زیرا این سوتین زنانه بدون بند است.
◘ از دیگر فواید سوتین های دکلته این است که به استایل شما ظاهر زیبایی می دهد و سینه هایتان را خوش فرم نشان می دهد، بدون آن که اثری از بندهای سوتین از روی لباس معلوم باشد. طوری که انگار سوتین به تن ندارید.
◘ مزیت دیگر سوتین دکلته زنانه این است که به خاطر کاپ ها و فنر های به کار برده شده در طراحی آن، سینه ها را به سمت بالا حمایت می کند.
◘برای همه افراد قابل استفاده است حتی کسانی که سینه های بزرگی دارند بهتر است از سوتین دکلته هایی که پدهای نازکی دارند استفاده کنند.
◘از طرفی افرادی که سینه های بزرگی دارند نباید از سوتین های دکلته جک دار استفاده کنند، این افراد بهتر است از سوتین های بوستیر بهره ببرند زیرا سویتن های بوستیر پایه های بلند و همچنین استحکام بالایی دارند از طرفی بدون بند هم هستند از این رو مناسب ترین گزینه برای افرادی است که سینه ای بزرگ و سنگین دارند.

سوتین دکلته چیست و چگونه باید ست شود؟ 2

سوتین دکلته برای چه لباس هایی مناسب است؟

یکی از ویژگی های سوتین دکلته زنانه این است که در طراحی ساخت آنها از ابر های نازک و محکم به کاربرده شده است. از این رو بیشترین کاربرد را برای لباس های مجلسی دارد. ایست خوبی که دارد سبب می شود تا از آن ها در مراسم ها دورهمی های دوستانه هم قابل استفاده باشد. در قسمت کاپ سوتین ها ابری به کار رفته است که این ابر ها پوشش دهی به صورت کامل ندارند و نیمه هستند تا مانع بیرون زدگی لبه های سوتین از روی لباس شوند. لباس هایی که بند باریک روی سرشانه دارند، لباس مجلسی مدل دکلته که یقه ندارند، لباس هایی که باز و جلو چاکدار هستند حتما باید با سوتین های دکلته پوشیده شوند تا موجب زیبایی استایل بالا تنه شما شود.

سوتین دکلته چیست و چگونه باید ست شود؟ 3

چگونه استاندارد سوتین دکلته را تشخیص دهیم

موقع خرید سوتین دکلته حتما به مدل و کیفیت و همچنین استاندارد دوخت سوتین دکلته توجه کنید زیرا استاندارد سوتین دکلته با سایر سوتین ها متفاوت است.
• از ویژگی های استاندارد و با کیفیت سوتین های دکلته این است که بندهای دور آن محکم باشند. چرا که در سوتین های دکلته هیچ بندی روی شانه ها قرار ندارد و تمام وزن سینه بر روی بند دور کمر قرار می گیرد و باید آنقدر استحکام داشته و محکم باشد که سینه ها شل نشوند و نیافتند.
• بند دور سوتین را بررسی کنید تا سفت باشد زیرا بند دور سوتین های دکلته نباید شل بوده و کش بیایند. از نکات حائز اهمیت در این مورد سوتین دکلته است که بند دور سوتین دکلته باید یک سایز از سوتین های معمولی کوچکتر باشد. به عنوان مثال اگر سایز اصلی سوتین های شما B80 است در موقع انتخاب سوتین دکلته باید C75 را انتخاب کنید. به این ترتیب هرچقدر که سوتین محکم تر باشد و بند آن سفت تر باشد استحکام و عمر سوتین زنانه شما بیشتر خواهد بود.
• مورد بعدی که باید بررسی کنید این است نوار چسبنده داشته باشد. این نوار چسبنده باید روی بند نوار سوتین وجود داشته باشد. این نوار سبب می شود تا بند سوتین به بدن بچسبد و در نتیجه از حرکت و جابه جایی سوتین جلوگیری می کند و همین امر است که سبب می شود سوتین دکلته از بدن شما نیفتد و به خوبی سینه ها را در بر می گیرد.

سوتین مجلسی دکلته

سوتین دکلته مجلسی از معروف ترین و شناخته شده ترین لباس زیر های مجلسی است. برای مجالس و مراسم های مختلف لباس های متنوعی خریده و پوشیده می شود که بسته به نوع و موقعیت هر مراسم، انتخاب این لباس ها متفاوت است. به عنوان مثال لباسی که در مراسم عروسی می پوشیم با لباسی که در مراسم عزا انتخاب می کنیم بسیار متفاوت است. البته لباس های مراسمات شادی هم تفکیک شده است و در هر مناسبت لباس متفاوتی باید پوشید. حتی بعضی از افراد هستند که در یک مراسم عروسی چند لباس آورده و در بازه های زمانی آن را عوض کرده و در جمع مجدد حاضر می شوند. به همین دلیل سوتین های مجلسی در انواع مختلف درست شده اند.
از طرفی پوشیدن لباس های مختلف مخصوصا لباس های مجلسی مستلزم این است که با سایر پوشش ها مثل کفش و جوراب و ... همخوانی داشته باشد. از این رو لباس زیر هم از این قاعده مستثنی نیست و باید لباسی انتخاب شود که در صورت دیده شدن زیر لباس مثلا به دلیل کوتاهی یا باز بودن قسمت هایی از لباس های رویی تناقض و تضادی با لباس های دیگر نداشته باشد. به قول معروف توی ذوق نزند. به همین دلیل سوتین های مجلسی در انواع مختلفی ساخته شده اند مثل: سوتین مجلسی ژله ای یا پروانه ای، سوتین دکلته اسفنجی، سوتین سیلیکونی، سوتین قابل تبدیل و ...

سوتین دکلته چیست و چگونه باید ست شود؟ 4

سایزبندی سوتین های دکلته

سوتین های دکلته زنانه هم دارای سایز بندی های متفاوتی هستند از این رو باید هنگام خرید سوتین های دکلته به سایزبندی آن ها توجه کنید. اگر سوتین دکلته سایز کوچک انتخاب کنید سبب می شود تا جای سیم زیرکاپ و بند کمری آن روی بدن بماند و این مورد بسیار دردناک است از طرفی کاپ کوچک سوتین دکلته سبب می شود تا سینه ها از داخل کاپ هم بیرون بزند و همین امر سبب می شود تا زیبایی استایل شما از بین برود. در مقابل اگر سوتین دکلته سایز بزرگتری را انتخاب کنید هم نمی تواند فرم زیبایی به سینه های شما بدهد، زیرا این سوتین ها بدون بند هستند و تنها محافظ و نگه دارنده سینه ها بند کمری و کاپ ها می باشند. بنابراین هر کدام از آن ها که بخواهد بزرگتر باشد سبب بد فرمی و ایست نامناسب لباس مجلسی روی آن می شود. گشاد بودن بند دور کمر سبب تکان زیاد سوتین و جا به جا شدن می شود همچنین کاپ بزرگتر هم فضای خالی زیادی خواهد داشت که با پوشیدن لباس و یا خم و راست شدن ممکن است جمع شون و استایل بالا تنه را بهم بیریزد.

قیمت سوتین دکلته زنانه

هنگام خرید، گزینه ای که بعد از کیفیت مورد توجه قرار می گیرد هزینه و قیمت آن هاست. ارزش گذاری محصولات بر پایه کیفیت آن ها انجام می شود. لباس زیر ها هم همینطور هستند. قیمت سوتین های دکلته متفاوت است زیرا سبک و طرح ها و کیفیت های متنوعی دارند. از این رو قیمت های آن هم متفاوت است. کیفیت لباس زیر دکلته به دوخت و پارچه آن ها، به میزان کشسانی بند دور سوتین، قدرت فنر و جک دار بودن و... بستگی دارد. بنابراین هرچه کیفیت آن بهتر باشد قیمت آن بیشتر می شود البته به طور کلی قیمت های مناسبی دارند و همچنین طی مدت زمان طولانی می توانید از آن ها استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله درباره سوتین های دکلته صحبت کردیم. این که اصلا به چه مدل سوتین هایی دکلته می گویند و کجاها کاربرد دارند. اغلب افراد وقتی درباره دکلته صحبت می کنیم یاد پیراهن ها و لباس های بدون آستین و یقه می افتند. دکلته در واقع یک کلمه فرانسوی به معنای بالا تنه سرشانه و گردن است. سوتین های دکلته هم برای همین لباس های بدون یقه و آستین طراحی شده است زیرا سوتین دکلته زنانه بند سرشانه ندارد و طوری طراحی شده است که به کمک کاپ ابری و فنر سینه ها را بالا نگه می دارد. و به دلیل نداشتن بند سرشانه موقع انتخاب و خرید سوتین دکلته باید یک سایز کوچکتر آن را انتخاب کنیم. تا محکم جای خود ایست کنند و لباس مجلسی روی آن استایل بهتری داشته باشند همچنین گفتیم که سوتین های دکلته دارای چسب نواری دور بند کمر هستند تا بعد از پوشیدن و تحرک داشتن جابه جا نشوند. داشتن سوتین دکلته برای هر خانمی یکی از گزینه های مهم است از این رو قیمت سوتین دکلته مجلسی با توجه به کیفیت و کاربرد های آن ها متفاوت است. برای تهیه و خرید سوتین زنانه دکلته و انواع آن ها می توانید به فروشگاه اینترنتی شرق مراجعه کنید. مجموعه شرق در حوزه فروش انواع لباس زیر زنانه و مردانه فعالیت می کند از این رو می توانید یک خرید راحت و آسوده داشته باشید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *