گن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

گن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

گن لباسی است که از قسمت شانه تا پایین کمر را می پوشاند و بسته به نوع و مدل آن، کاربرد آن نیز متفاوت می باشد. گن هم لباسی مردانه و هم لباسی زنانه استفاده می شود. سعی کنید همیشه انتخاب شما گن هایی با استاندارد درست و با کیفیت پارچه مرغوب باشند. زیرا ممکن است پوشیدن طولانی مدت برخی از گن ها باعث بروز بیماری شود. در این مقاله از فروشگاه شرق شما را با انواع مدل های گن آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه

پوشیدن گن، به اواخر دوره ویکتوریا و قرن 16 بازمی گردد. در آن برهه از زمان بسیاری از افراد مشهور و طبقه ثروتمند جامعه از گن ها برای خوش استایلی بدن و لباس خود استفاده می کردند. از آن جا بود که رفته رفته در طبقه متوسط جامعه و بعد در بین همه مردم رواج پیدا کرد.

گن چیست؟

گن زنانه لباسی است که شما با پوشیدن آن بدنی خوش فرم تر خواهید داشت. اغلب این لباس را در زیر لباس های دیگر می پوشند. گن انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها کاربرد متفاوتی نیز دارند. برخی از پزشکان پس از جراحی هایی که در ناحیه شکم یا پهلو ها انجام می شود معمولا توصیه به پوشیدن این لباس می کنند.

انواع گن

همانطور که گفتیم گن ها از انواع بسیاری برخوردار هستند. مدل های مختلف گن هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ کاربردی باهم متفاوت می باشند. به طور کلی می توان گن را به سه دسته کلی گن لاغری، گن فرم دهنده، گن طبی تقسیم نمود. بقیه مدل های گن در زیر دسته این سه گروه قرار می گیرند. در ادامه به برخی از مدل های گن و کاربرد آن ها اشاره خواهیم کرد.

◘ گن طبی زنانه

دسته ای از گن ها وجود دارند که شما می توانید آن ها را در داروخانه ها تهیه کنید. این گن ها معمولا قسمت سینه را نمی پوشانند و فقط از ناحیه پایین سینه تا پایین کمر را نگه می دارند. اغلب برای بعد از جراحی های ناحیه کمر و شکم مناسب می باشند. از گن های دیگری که می توان در حوزه ی گن های طبی تقسیم نمود، گن های مناسب برای زانو ها می باشند. افرادی که زانو درد دارند برای اینکه فشار کمتری متحمل زانو ها شود، از گن های طبی استفاده می کنند.

گن کمر زنانه

همانطور که گفتیم یکسری گن های طبی وجود دارند که گن کمر نیز از جمله آن ها می باشد. گن مناسب برای کمر معمولا از زیر سینه تا پایین کمر را می پوشاند. این گن نسبت به گن های ساعت شنی از راحتی بیشتری برخوردار هستند. برای اینکه گن های طبی کمر بتوانند پهلو ها را گرم نگه دارند، در طراحی آن ها از پشم و الیاف گرم استفاده می کنند. 

گن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

گن تمام بدن زنانه

از مدل های متفاوتی که می توان برای گن بیان کرد، گن های تمام بدن هستند. گن های تمام بدن قسمت پایین تنه دارای شلوار یا شلوارک هایی هستند. برای قسمت بالاتنه نیز دارای آستین کوتاه یا بلند می باشند. اغلب تصور می شود که گن ها، دارای رنگ بندی نیستند و تنها از رنگ های خنثی برای تولید آن ها استفاده می شود. اما خب تصور غلطی است. گن های تمام بدن می توانند دارای رنگ بندی های متفاوت باشند.

گن چیست و چه کاربردهایی دارد؟1

گن بارداری زنانه

گن بارداری، از قسمت شانه ها تا پایین شکم قرار می گیرد. برخی اوقات نیز دارای شلوارک می باشد. این گن های بارداری می توانند بدون هیچ گونه فشاری به جنین، شکم شما را محکم و به سمت بالا نگه دارند. برای بعد از بارداری نیز پزشکان، گن های ساده را توصیه می کنند تا با محکم نگه داشتن شکم در روند بهبود بخیه ها مفید واقع شود.

گن چیست و چه کاربردهایی دارد؟12

◘ گن لاغری زنانه

خیلی از افراد فکر می کنند بعد از استفاده از گن های لاغری، قرار است تغییری در وزنشان صورت بگیرد، اما اینطور نیست. این گن های لاغری فقط بدن را خوش فرم نشان می دهند و قرار نیست باعث کاهش وزن شما شوند. از گن های لاغری برای تناسب اندام در محل کار و دانشگاه یا مهمانی ها می توانید استفاده کنید. اما به این موضوع دقت کنید که پوشیدن این گن ها برای لاغرتر نشان دادن شما به هیچ عنوان توصیه نمی شود. مطمئنا پوشیدن آن یک امر ضروری نخواهد بود.

گن چیست و چه کاربردهایی دارد؟3

◘ گن مردانه

کاربرد استفاده از گن هم در مردان و هم زنان یکسان می باشد. گن های لاغری مردانه  برای خوش فرم نشان دادن اندام های بدن، مثل پهلو و کمر می باشد. گن های مردانه، معمولا به حالت لباس های رکابی دارای دوبند هستند و از بالای شانه ها تا پایین کمر را پوشش می دهند. پوشیدن گن مردانه در آقایان باعث می شود تا فرد به درستی بایستد. گن های مردانه انواع بسیاری دارند. از جمله گن مردانه می توان گن جلیقه ای، گن رکابی، گن شورتی، گن تمام بدن اشاره کرد.

گن چیست و چه کاربردهایی دارد؟4

گن ساعت شنی زنانه

گن ساعت شنی یکی دیگر از انواع گن ها می باشد. گن ساعت شنی تولید شده از جنس لاتکس است. این گن همانطور که از اسمش پیداست، در قسمت کمر و پهلو ها کمی تنگ تر طراحی شده تا فرم اندام ساعت شنی را به شما بدهد. لاتکس موجود در این گن، از یک نوع صمغ گیاهی تولید می شود، و از خارج شدن گرمای بدن شما جلوگیری می کند. پس توصیه می شود از گن های ساعت شنی علاوه بر زیبایی اندام، برای گرم نگه داشتن پهلوهای خود در فصل های سرد سال استفاده کنید. 

گن چیست و چه کاربردهایی دارد؟5

گن فانتزی زنانه

از مدل های دیگر گن که امروزه در لباسهای مجلسی بسیار استفاده می شود، گن فانتزی می باشد. دیگر مثل گذشته نیازی به پوشیدن گن زیر لباس های مجلسی نیست، بلکه به راحتی این گن ها را می توان به صورت جداگانه و به همراه یک دامن مجلسی پوشید. برای طراحی گن های فانتزی از پارچه های ساتن و مهره های زینتی استفاده می شود.

چگونه یک گن زنانه مناسب انتخاب کنیم؟

در ادامه یکسری نکات مطرح می شود که در هنگام تهیه یک گن، باید به آن توجه نمود:
1- گن انتخاب شده، باید متناسب با اندام شما باشد. نباید اندازه گن برای شما، گشاد یا تنگ باشد.
2- در هنگام خرید و انتخاب گن مناسب حتما وزن خود را هم در نظر بگیرید.
3- گن باید بتواند باعث کاهش سایز آنی شود. گن انتخابی شما باید بتواند باعث تغییر سایز شما تا حداقل دوسایز شود.
4- سعی کنید هنگام خرید به مارک لباسی که می خرید حتما دقت نمایید.
5- گن را طوری انتخاب کنید که از زیر لباس مشخص نباشد. اگر گن گشاد باشد باعث ایجاد پف در زیر لباس شما می شود و شما را کمی بزرگتر از سایزتان نشان می دهد.
6- در داخل گن ها یکسری فنر وجود دارد. این فنر ها باید طوری داخل گن ها قرار گرفته باشند که به بدن برخوردی نداشته و آسیبی به پوست شما وارد نکنند.

گن چیست و چه کاربردهایی دارد؟6

مزایای استفاده از گن

گن همیشه یک راهکار و یک پیشنهاد خوب برای خوش فرم نشان دادن بدن بوده است. حتی امروزه هم شما مشاهده می کنید که خیلی از سلبریتی ها از گن برای خوش اندام نشان دادن بدن خود استفاده می کنند.

1- قیمت گن زنانه

گن نسبت به راهکار های دیگر برای خوش اندام بودن، روش کم هزینه تری است. ورزش کردن یک راهکار بسیار خوب اما طولانی می باشد. اگر شما به سراغ عمل های جراحی بروید مجبورید هزینه های هنگفتی بپردازید. علاوه بر هزینه ی زیاد ممکن است بدن شما بعد از جراحی باز هم به فرم سابق برگردد. خوردن قرص های لاغری و یا چاقی نیز راهکار مناسبی نمی تواند باشد. خوردن این قرص ها عوارض جانبی بسیاری به دنبال خواهند داشت. اگر می خواهید خیلی زود به اندام دلخواهتان برسید می توانید از گن استفاده کنید.

2- کوچک کردن کمر

اگر از گن مناسبی استفاده کرده باشید می توانید به خوبی کوچک شدن کمر خود را مشاهده کنید. اما کوچک شدن کمر شما فقط زمانی که گن را به همراه دارید اتفاق می افتد. هنگامی که شما گن را از تن در آورید مشاهده می کنید که بدنتان دوباره به فرم اصلی اش برگشته است.

3- استایل خوب

اگر شما فردی لاغر هستید و بخواهید از گن های مناسب برای پر کردن بدن خود استفاده کنید، پوشیدن گن مناسب باعث می شود شما خوش اندام و خوش استایل دیده شوید.

4- برای بالا بردن اعتماد به نفس شما

هنگامی که شما به ایده آل خود در ظاهر رسیده باشید، اعتماد به نفس بالایی پیدا می کنید. این اعتماد به نفس در همه ی امور زندگی شما می تواند تاثیر گذار باشد و باعث موفقیت شما در زندگی و محل کار شود.

5- پوشیدن در هنگام جراحی

خیلی از پزشکان پوشیدن گن را بعد از زایمان و جراحی هایی که در ناحیه شکم و کمر رخ داده است توصیه می کنند. زیرا این امر باعث سفت و محکم نگه داشتن جای زخم و بخیه ها می شود و زمان کمتری را برای بهبودی شما صرف می کند.

6- کاهش اشتها

یکی دیگر از مزیت های استفاده از گن در طولانی مدت، کم کردن وزن می باشد. شما هنگامی که از گن استفاده می کنید، در اثر فشار به معده باعث می شود تا اشتهای کمتری داشته باشید و کمتر غذا بخورید. به مرور زمان نیز وزن شما پایین می آید.

گن چیست و چه کاربردهایی دارد؟7

گن براساس نوع اندام

براساس اندام هر فرد، لباس بخصوصی وجود دارد. در این قسمت سعی می کنیم برای هر اندام، گن منحصر به خود را به شما آموزش دهیم.

• گن برای اندام مستطیلی

در اندام مستطیلی، اندازه کمر و عرض شانه و عرض باسن به یک اندازه می باشد. در این اندام می توانید از گن هایی استفاده کنید که دارای کمر و کمی برجستگی در قسمت باسن می باشند. این گن ها کمر را از حالت یکنواختی در می آورند.

• گن برای اندام گلابی

در اندام گلابی شما دارای عرض بیشتری در قسمت باسن هستید و عرض شانه و کمر شما کمتر می باشند. برای اندام گلابی باید از گن هایی استفاده نمود که دارای شلوارک می باشند. این شلوارک ها همراه با گن می توانند در قسمت پا پوست شما را جمع کنند و کوچک تر نشان دهند.

• گن برای اندام ساعت شنی

اندام مستطیلی به اندامی گفته می شود که عرض شانه و عرض باسن به یک اندازه باشد. در این اندام کمر دارای عرض کمتری می باشد.

• گن برای اندام مثلث وارون

در اندام مثلث وارون عرض شانه ها نسبت به بقیه قسمت های بدن، بیشتر است. برای اندام مثلث وارون برای پر نشان دادن قسمت پایین بدن باید از گن های شورتی استفاده کنید. این گن ها در سایز های متفاوتی تولید می شوند. برخی از آن ها دارای شلوارک بوده و برخی هم  شلوار های بلند دارند.

• گن برای افراد دارای شکم و پهلو

اگر می خواهید گن تمام بدن شما از جمله شکم و پهلو ها را کاملا پوشش دهد می توانید هم از گن های تمام بدن استفاده کنید و هم گن های ساده که فقط از ناحیه شانه تا کمر را شامل می شوند. فقط مراقب باشید تا فشار زیادی را به ناحیه شکم و  پهلوهای خود وارد نکنید و تا آنجا که می شود گن را در حالت متوسط آن استفاده کنید. این تفکر را که گن می تواند به بدن شما فرم خاصی بدهد که ماندگار باشد را از ذهن خود بیرون کنید.

گن های غیراستاندارد

استفاده از گن های غیر استاندارد باعث بروز یکسری از مشکلات برای شما می شود. ضعیف شدن ماهیچه های بدن شما یکی از این مشکلات می باشد. برای مثال اگر شما از گن برای تسکین درد زانو استفاده می کنید، ممکن است طولی نکشد که دچار زانو دردهای بسیار شدیدتری نسبت به قبل شوید. چون در صورت استفاده کردن از گن برای زانو، ماهیچه های شما در برابر وزنی که قرار است تحمل کند ضعیف می شود. پس سعی کنید در هنگام خرید به لیبل روی گن توجه کنید.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده می کنید گن از جمله لباس هایی بوده است که با توجه به قدمت چندین ساله آن ظاهرش چندان تغییری نکرده و در کاربرد نیز مشابه نمونه های امروزی می باشد. گن انواع زیادی دارد که از بین آن ها گن های لاغری بیشترین استفاده را دارند. برای خرید گن زنانه و مشاهده انواع گن زنانه می توانید از فروشگاه اینترنتی شرق دیدن نمایید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *