سوتین طبی چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

سوتین طبی چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

لباس زیر زنانه در انواع متنوعی تولید می شوند که دارای طرح ها و رنگ بندی های متفاوتی هستند یکی از مهمترین و ضروری ترین نوع لباس زیرها سوتین طبی است. سوتین های طبی به گونه ای طراحی شده اند که در قسمت کاپ آن ها برای افزایش سایز و فرم دهی بهتر سینه ها دو جیب طراحی شده است. استفاده از سوتین طبی یکی از اقدامات ضروری است که پزشکان به افرادی که عمل لیفتینگ سینه انجام داده اند توصیه  می کنند. این افراد باید به مدت حداقل 6 هفته پس از عمل از سوتین طبی استفاده کنند. استفاده از سوتین بعد از عمل تاثیر زیادی در حفظ و بهبود فرم سینه ها دارد، همچنین دوره نقاهت افراد را بعد از عمل کوتاه تر می کند. در واقع سوتین های طبی برای افرادی که سینه هایشان را توسط عمل جراحی مانند سرطان سینه و یا هر بیماری دیگری برداشته اند مناسب است. سوتین های طبی حمایت و پشتیبانی از سینه ها را به همراه دارد.

سوتین طبی چیست؟

سوتین طبی زنانه یک مدل از لباس زیر زنانه است که توسط پزشکان جراح به افرادی که عمل ماموپلاستی، بازسازی بافت سینه؛ ماستکتومی و ... انجام داده اند توصیه می شود. سبک این سوتین ها به گونه ای است که پوشیدن آن برای افراد بسیار راحت تر از سوتین های معمولی است. بندهای سوتین طبی به گونه ای طراحی شده است که سبب حساسیت پوستی نمی شود. جنس آن ها از پنبه است تا پوست بدن را اذیت نکنند. سوتین های طبی ضخامت دارند تا بتوانند فرم سینه ها را  خوب نگه دارند همچنین سبب می شود تا قسمت جراحی شده سینه زودتر بهبود بیابد.

سوتین طبی چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ 1

انواع سوتین طبی زنانه

سوتین های طبی زنانه هم دارای چند نوع هستند. که پزشک با توجه به نوع عمل و فرم بدن شما از آن ها برایتان تجویز می کند. معمولا سوتین های طبی براساس ظاهر، جنس، کیفیت و برند آن ها در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند. برخی از آن ها بالا تنه را می پوشانند و سبب محدود تر شدن حرکت دست ها می شود.

◘ سوتین طبی ایزولا:

ایزاولا یا ایزولا یک مدل از سوتین های طبی است. این مدل سوتین ها از الیاف آنتی باکتریال با قابلیت تنفس فاتورکس، بافته شده است. که سبب می شود عمل تنفس پذیری و تعریق راحت تر صورت می پذیرد. از ویژگی های سوتین طبی ایزولا این است که سه غزن در قسمت جلو سینه دارد و همچنین دارای بندی پهن با سه غزن روی کتف است. که قابلیت تغییر سایز را دارد. سوتین های طبی ایزولا مقاومت بالایی دارند و با شست و شوی مدوام هم خاصیت کشسانی خود را حفظ می کنند زیرا متریال اصلی پارچه های سوتین ایزولا از الیاف دوشین فشرده است. این مدل از سوتین های طبی، برای افرادی که جراحی از قبیل مامو پلاستی، ماستکتومی، ماستوپکسی و جراحی های پروتز سینه و لیفت سینه انجام داده اند بسیار مناسب است و با توصیه پزشک تجویز می شود. این مدل گن های طبی فاقد لاتکس هستند و با بارها شست و شو، خاصیت کششی خود را از دست نمی دهند.

◘ سوتین طبی فاجات:

از انواع دیگر سوتین طبی زنانه می توان به سوتین طبی فاجات اشاره کرد این مدل سوتین ساخت کشور کلمبیا می باشد. این سوتین ها با توجه به نوع عمل انجام شده و یا ارگان مورد نظر انتخاب می شوند. خاصیت این گن ها یا سوتین های طبی علاوه بر پوشش و ایستایی که دارند. با توجه به جنس و مواد به کار رفته در تولید آن ها پوست را تغذیه می کنند. از طرفی خواص درمانی و کمک رسانی که این سوتین ها به پوستتان می دهد بعد از هربار شستشو باقی می ماند. سوتین های طبی فاجات برای بعد از عمل های جراحی نظیر، عمل لیپوماتیک، لیپوساکشن و ... از ناحیه بازو و سینه محافظت می کند.
از ویژگی های این مدل سوتین طبی این است که می تواند تاثیر فوق العاده ای روی فرم سینه و بازو داشته باشد از این رو سبب می شود تا بدنتان فرم خوبی پیدا کند به صورتی که به طور کامل سینه را پوشش می دهد و در ناحیه بازو فشرده سازی خوبی را ایجاد می کند. استفاده از سوتین طبی فاجات سبب بهبود سریع تر بعد از عمل می شود همچنین با استفاده مدوام باعث چسبندگی پوست به عضله شده و از شل شدن جلوگیری می کند و سبب بهبودی می شود. از سوتین های فاجات تنها برای بعد از عمل استفاده نمی کنند بلکه برخی از افراد آن ها را برای لاغری و استفاده روزانه هم تهیه می کنند حتی برای دوران زایمان و شیردهی هم کاربرد دارد.

◘ سوتین طبی جلو باز یا سوتین طبی ورزشی:

یکی از انوع پرکاربرد سوتین های طبی مدل جلو باز و یا ورزشی بدون فنر است که قالبا آن ها هم جلو باز هستند. به این صورت که در قسمت جلوی این سوتین ها زیپی طراحی شده است. در طراحی سوتین های طبی ورزشی جلو باز دو لایه کاپ طراحی شده که لایه رویی آن از جنس تور، استرج و نخ پنبه است. همچنین در قسمت جلوی سوتین ها یک جفت قلاب و یا زیپ قرار داده اند که قابلیت باز و بسته شدن دارند. از ویژگی های مثبت این مدل سوتین ها، داشتن بندهای پهن روی سرشانه هاست که سه ردیف غزن روی آن دوخته می شود. بنابراین این امکان را به شما می دهد که بتوانید بند های سرشانه را تنظیم کنید.
قسمت پشت این مدل سوتین های طبی طوری طراحی شده است که از فشار و سنگینی وزن سینه ها به شانه و گردن جلوگیری می کند تا آسیبی به آن ها وارد نشود همچنین سبب می شود تا در زمان ورزش و یا فعالیت های روزانه کمتر دچار خستگی شوید. کاپ این سوتین طبی دارای جک نخی است که می توانید پروتز هم در آن قرار دهید. سوتین های جلو باز ورزشی علاوه بر اینکه برای ورزش مورد استفاده قرار می گیرند، هنگام بارداری، دوران شیردهی و یا بعد از عمل های جراحی سینه مثل مامو پلاستی، بزرگ و یا کوچک کردن سینه، بازسازی و ماستوپکسی مورد استفاده قرار می گیرند. سوتین های طبی جلو باز تایید شده کلینیک های زیبایی هستند و همچنین از جنس و کیفیت خوبی برخوردارند.

سوتین طبی چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ 2

فواید سوتین های طبی

استفاده از سوتین های طبی بعد از عمل های جراحی سینه فواید زیادی دارد که می تواند روند بهبودی را سریع تر کرده و دوره نقاهت شما را کوتاه تر کند. بنابراین استفاده از این سوتین ها گزینه بسیار خوبی است. مزایای سوتین های طبی تنها برای کمتر شدن تورم و درد نیست بلکه فواید دیگری هم دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

1- جلوگیری از جمع شدن مایعات و تورم دور سینه

افرادی که جراحی سینه انجام می دهند اغلب ممکن است دچار عارضه هایی مثل جمع شدن مایعات زیر سینه شوند: این اتفاق زمانی رخ می هد که به توصیه های لازم توجه نکرده باشند در نتیجه جمع شدن مایعات سبب تورم سینه ها می شود. از این رو می توانید با استفاده از سوتین های مخصوص بعد از عمل سینه، بروز این اتفاق را کاهش دهید.

2- رفع کبودی ها بعد از عمل به طور سریع

زمانی که رگ ها آسیب می بینند سبب کبودی در آن ناحیه می شود که البته این اتفاق طبیعی است. از این رو افرادی که بعد از عمل جراحی از سوتین های طبی استفاده می کنند می توانند کبودی های نواحی سینه را تا حد قابل توجهی کاهش دهند. زیرا سوتین های طبی که اغلب سوتین های گنی یا فشاری هم به آن ها گفته می شوند، در واقع رگ هایی که در نواحی سینه هستند را فشرده می کنند از این رو سبب پیشگیری از منتقل شدن گلبول های قرمز به طرف اپیدرم شده و کبودی کاهش پیدا می کند.

3- کاهش درد و التهاب

داشتن درد و التهاب بستگی به واکنش افراد دارد، طبیعتا در همه افراد این دردها و التهابات متفاوت است حتی ممکن است این دردها بعد از عمل برای برخی اشخاص سخت تر باشد. هرچه گردش خون در این بخش بهبود یابد سبب کاهش درد می شود. از این رو با بستن سوتین های طبی که پزشک تجویز می کند می توانید تاثیر بسزایی در گردش خون و کمتر شدن درد داشته باشید.

4- از افتادگی سینه جلوگیری می کند  

استفاده از سوتین طبی مناسب سبب می شود تا سرعت بهبود یافتن زخم ها سریع تر شود همچنین دوره نقاهت کوتاه تری داشته باشید. علاوه بر آن در برطرف شدن افتادگی سینه نقش زیادی دارد و از به وجود آمدن عفونت جلوگیری کرده و به بهبود افتادگی سینه ها کمک می کند.

5- پیشگیری از لخته خون و آمبولی ریه ها

از دیگر موارد جدی که ممکن است بعد از عمل پیش بیاید لخته شدن خون و حرکت نمودن آن به سمت ریه می باشد. که به این اتفاق لخته خون و حرکت به سمت ریه را آمبولی می گویند. از این رو استفاده از سوتین طبی مخصوص علاوه بر اینکه در فشرده ساختن رگ های محیطی موثر است، تقویت جریان خون در ناحیه جراحی شده را تقویت می کند. بنابراین استفاده از سوتین های طبی سبب کم شدن این احتمالات می شود.

6- از تشکیل اسکار جلوگیری می کند

یکی دیگر از اتفاقاتی که ممکن است بعد از عمل سینه بوجود بیاید این است که شاهد جمع شدن پوست در نواحی بخیه ها باشید. این حالت ها به مرور سبب بوجود آمدن بافت های کلوئید می شود که در گسترش نواحی زخم تاثیر دارد. از این رو استفاده از سوتین طبی مخصوص موجب تجزیه سریع شده و به نرم شدن کلوئید ها کمک می کند. همچنین تاثیر اصلی آن ها کاهش اسکار بعد از عمل سینه است.

سوتین طبی چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ 3

سوتین طبی چه ویژگی هایی دارد؟

• استفاده کردن از سوتین های طبی بسیار راحت و ساده است.
• دوخت آن استاندارد است.
• استفاده از آن ها بعد از عمل سبب خوش فرم شدن سینه ها می شود.
• جنس لباس زیر های طبی نرم و لطیف می باشد.
• طراحی و دوخت آن ها به صورتی است که هوا درون آن جریان دارد.
• جنس آن ها به گونه ایی است که ضد حساسیت می باشد.
• بعد از پوشیدن سینه ها را به سمت مرکز قفسه سینه و بالا نگه می دارد.
• دارای الیاف طبی هستند.
• سوتین های طبی ضد تعریق هستند.
• سبب افزایش گردش خون در سینه ها می شود.

جمع بندی

در این مقاله درباره سوتین طبی صحبت کردیم. سوتین های طبی در واقع با لباس زیر زنانه تفاوت دارند. کاربرد اصلی سوتین های طبی زنانه بعد از عمل های جراحی سینه است که توسط پزشک تجویز می شود همچنین استفاده از آن ها ضروری است. سوتین های طبی انواع مختلفی دارند از جمله سوتین طبی ایزولا، سوتین فاجات و سوتین طبی ورزشی جلو باز که درباره هرکدام توضیح داده ایم. سوتین طبی کاربرد های متفاوتی دارند اما بهره مندی از آن ها برای پس از عمل فواید زیادی دارد. از جمله سبب کاهش درد و تورم، جلوگیری از آمبولی و افتادگی و اسکار، رفع کبودی ها، کوتاه شدن دوره نقاهت می شود. ویژگی های خوبی دارد به عنوان مثال جنس این سوتین ها بسیار نرم و لطیف، ضد حساسیت و تعریق هستند، هوا بین الیاف آن جریان دارد، دارای الیاف طبیعی اند همچنین جریان خون را افزایش می دهند. قیمت سوتین طبی با توجه به کیفیت آن ها متفاوت است از طرفی نسبت به کیفیت و کاربرد و دوام آن ها مناسب است. برای خرید سوتین طبی می توانید به فروشگاه شرق مراجعه کنید. فروشگاه شرق یک مجموعه معتبر و قابل اطمینان است که به صورت اینترنتی فعالیت می کند. بنابراین با خیال راحت می توانید خرید اینترنتی سوتین طبی خود را از فروشگاه شرق انجام دهید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *