سوتین هارنس چیست؟ (بررسی کاربرد و مزایا و معایب آن)

سوتین هارنس چیست؟ (بررسی کاربرد و مزایا و معایب آن)

در این مقاله می خواهیم به معرفی سوتین هارنس دار بپردازیم. از متنوع ترین آیتم های پوششی بخش لباس زیر زنانه می باشد. تنوع لباس زیر ها بسیار زیاد است از جمله لباس زیر های ورزشی، بارداری، راحتی، معمولی و ... یکی از انواع متفاوت لباس زیر ها سوتین هارنس می باشد، از طرفی ممکن است اسم این سوتین زنانه را زیاد شنیده باشید و یا انواع سوتین هارنس را داشته باشید. از سوتین های پرطرفداری که تنها به دلیل فانتزی بودن آن در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا همه افراد می توانند از آن استفاده کنند، حتی در ابتدا به عنوان لباس ایمنی هم مورد استفاده قرار می گرفت. دنیای مد و استایل زنانه بسیار متنوع و مرموز است از طرفی امروزه سوتین هارنس دارای تعریف مشخصی نیستند، بلکه هرکس با توجه به برداشت خود یک تعریفی درباره آن ها شرح داده است.

هارنس در لغت به معنی  مهار کردن و تحت کنترل در آورن می باشد. سوتین های هارنس هم مجموعه ای از تسمه های چرمی یا فلزی می باشد که با نظم خاصی کنار هم قرار گرفته اند و وظیفه آن ها تنها این است که نگهدارنده شی و یا چیزی باشد. تنوع سوتین های هارنس هم بسیار زیاد است. این سوتین ها علاوه بر بندهای اصلی، یکسری بندهای تزیینی هم در طراحی خود دارند. برای تهیه و خرید سوتین هارنس زنانه می توانید به سایت مجموعه شرق که یکی از معتبر ترین و قدیمی ترین مجموعه های لباس زیر است مراجعه کنید.

سوتین هارنس چیست؟ (بررسی کاربرد و مزایا و معایب آن)1

تاریخچه سوتین هارنس

با توجه به معنی هارنس که یعنی مهار کردن و تحت کنترل در آوردن و همچنین در فرهنگ کمبریچ هم هارنس وسیله ای دارای تسمه و بند است که با نظم خاصی به هم متصل شده اند. با توجه به ظاهری که دارند از هارنس ها به عنوان لباس های ایمنی برای بهره مندی از آن ها در ارتفاع ساخته شده بودند. اما با این حال کارگران و کارفرمایان علاقه و انگیزه ای برای بهره مندی از این ابزارها نداشتند زیرا معتقد بودند که این لباس های ایمنی فقط دست و پا گیر است و سبب می شود تا کار آن ها به خوبی و با سرعت پیش نرود. اما با این حال کارگران و کارفرمایان مجبور به استفاده از آن ها شدند زیرا استفاده از لباس های ایمنی به تصویب قانون بهداشت و ایمنی در آمد و افراد در کشور های مختلف، عواقب قضایی را برای رعایت نکردن این موضوع مطرح نمودند از این رو کارفرمایان هم مجبور شدند به مسائل ایمنی بیشتر توجه کنند و آن ها را رعایت کنند. بعد از این موضوع به بهره مندی از لوازم و تجهیزات ایمنی بیشتر توجه شد طوری که استفاده از آن ها پیشرفت چشمگیری داشت. همچنین استفاده از لباس های هارنس برای ایمنی بسیار رواج پیدا کرد. به همین دلیل است که از معروف ترین هارنس ها نوع ایمنی آن می باشد. از این رو از آن ها در فعالیت های ورزشی نظیر کوهنوردی، صخره نوردی و کار در ارتفاع هم استفاده می شود. برخی از انواع هارنس ها هم برای نگهداری از وسایل و تجهیزات کاربرد داشته است.

سوتین هارنس دار چیست؟

سوتین زنانه هارنس تنوع زیادی دارد اما به طور کلی منظور تعریف از سوتین هارنس دار همان سوتین های فانتزی هستند که دارای بندهای اضافی می باشند. این بندها می توانند در هر قسمت از سوتین های هارنس باشند از جمله در اطراف و پهلو ها و یا پشت لباس، روی کاپ و ... که تقریبا یک فرم قفس شکل را بوجود می آورند. در استفاده و انتخاب سوتین هارنس دار اینکه سایز لباس زیر هایتان چند است مهم نیست. یا اینکه به طور کلی از سبک های ورزشی استفاده می کند یا هر مدل دیگر فرقی ندارند. زیرا هر فرد با هر سلیقه و سایزی می تواند از این لباس های هارنس استفاده کند. زیرا سوتین های قفسی هارنس موضوعی است که در سطح جهانی شناخته شده می باشند و هر خانمی می تواند از آن ها استفاده کند.

کاربرد و مزایای سوتین هارنس

با اینکه سوتین هارنس دار معروف و پرطرفدار هستند اما باز هم ممکن است برخی از افراد با این سوتین ها آشنا نبوده و کاربرد آن را ندانند. از این رو در این بخش می خواهیم با کاربرد و مزایای استفاده از سوتین هارنس آشنا شویم:

• تقویت روحیه:

از آنجایی که سوتین های هارنس جزو لباس زیرهای فانتزی به حساب می آید بنابراین استفاده از آن ها سبب می شود تا از جذابیت بالاتری برخوردار باشید از طرفی استفاده از آن ها می تواند نیازهای خانم ها را برطرف کند. همچنین با استفاده از سوتین هارنس روحیه خود را تقویت می کنند از این رو سبب بالا رفتن اعتماد بنفس آن ها می شود.

• بهبود روابط زناشویی:

از سوتین های هارنس در کشور های مختلف برای استایل های مختلف جشن و مهمانی استفاده می شوند به همین دلیل است که انواع سوتین هارنس در بازار وجو دارد. البته با توجه به فرهنگ و قوانین کشور ما استفاده از این لباس بسیار محدودتر است اما باز هم مزایا و کاربردهای خوبی دارد. به عنوان نمونه هارنس می تواند به بهبود روابط جنسی کمک کند. زیرا سبک و فرم این لباس زیرها به صورتی است که تحریک پذیری بالایی دارد. از این رو در بسیاری از مواقع می تواند تاثیر چشمگیری در بهبود روابط افراد داشته باشد.

• افزایش جذابیت:

از مزیت های دیگر سوتین هارنس می توان به این مورد اشاره کرد که از لحاظ فیزیکی سبب بالا رفتن جذابیت می شود. زیرا به طور کلی طراحی سوتین های هارنس بسیار زیبا و شیک می باشد که پوشیدن آن ها می تواند افراد را شگفت زده کند به همین دلیل است که می گوییم استفاده از آن ها سبب بالا رفتن جذابیت فیزیکی خانم ها می شود.

معایب سوتین هارنس

سوتین های هارنس به دلیل سبکی که دارند معمولا از آن ها به صورت روزمره استفاده نمی شود زیرا در بسیاری از طرح های آن ها تنها از بند و تسمه زنجیر ساخته شده است و هیچ سطح پوشاننده ای ندارند. همین مورد می تواند از معایب و یا عوارض این سوتین های هارنس باشد. از مشکلاتی که ممکن است برای افراد ایجاد کند می توان به ایجاد حساسیت پوستی اشاره کرد زیرا در ساخت آن ها از مواد الاستیکی زیادی به کار رفته که اغلب این مواد ارزان و بی کیفیت هستند. این کمربند های ضخیم و پلاستیکی که مستقیما با بدن شما در تماس است در صورت ساییده شدن روی پوست شما ممکن است اثرات آسیب پذیری برجای گذارد. همچنین در برخی از سبک های لباس زیر هارنس از زنجیر استفاده شده است از این رو این زنجیر ها هم ممکن است در اثر استفاده زیاد پوست بدن شما را خراش دهد.

سوتین هارنس چیست؟ (بررسی کاربرد و مزایا و معایب آن)2

انواع سوتین هارنس

ساختار سوتین های هارنس به صورتی است که تماما مدل کمربندی داشته و از بند های چرم ساخته می شوند. اما در کشور ما به دلیل تفاوت فرهنگ ها و محدودیت ها طراحان لباس زیر اغلب از هارنس به عنوان تزیین و تنوع بر روی سوتین های معمولی استفاده می کنند. در این بخش از مقاله می خواهیم با چند مدل رایج متنوع سوتین های هارنس آشنا شویم. سوتین های هارنس انواع مختلف و زیادی از نظر جنس، مدل، رنگ و طرح پارچه و ... دارند از این رو نام بردن همه آنها دشوار است. به این ترتیب با برخی از مدل های معروف و کاربردی تر آن آشنا می شویم:

1- هارنس توری:

از نمونه لباس زیر های هارنس پرکاربرد و شناخته شده می توان به مدل هارنس توری اشاره کرد. قالب اصلی این سوتین ها توری نرم می باشد که اغلب بافت باز و شبکه ای دارد البته طرح و الگوهای متنوعی دارد همچنین دارای انوع بند و ربان های مختلف قابل تنظیم می باشند. همین توری ها ضد رطوبت و حساسیت بوده و سبب سایش نمی شوند. هارنس های توری سبکی هستند که به نوعی در حمایت بهتر از سینه ها کمک می کنند. هارنس در واقع بندهایی هستند که در بالای کاپ سینه قرار می گیرند و کلا جنبه تزیینی دارند. این بند ها از روی سرشانه کشیده شده و تا وسط سینه ادامه دارد. معمولا این هارنس ها موج دار هستند تا ظاهر قشنگتری را ایجاد کنند.

2- هارنس طرح دار:

در این سبک از سوتین های هارنس از طراحی قفسی در قسمت بالای کاپ استفاده می شود. استفاده از بندهای مشبک در زاویه های مختلف هستند که طبق الگو و طراحی از بند سمت راست کشیده شده و به بند سمت چپ متصل شده است. در طراحی برخی از مدل های این نوع هارنس ها. از مدل گردنی استفاده می کنند. از این رو طرح های روی سینه می تواند ساختار و الگو متفاوت و شکل های گوناگونی داشه باشد تا با گردنی هماهنگ باشد. این سبک از سوتین ها وظیفه حمایت و فرم دهی از سینه ها را برعهده دارد از طرفی با تزییناتی که دارد زیبایی خاصی به این مدل از لباس زیرهای زنانه می بخشد. در تهیه هارنس طرح دار از انواع الگو های هندسی، نقش و تزئینات متنوع بهره می برند.

3- هارنس طرح پشتی گیپور و دانتل:

نوع دیگری از سوتین های هارنس هستند که از پارچه دانتل و گیپور ساخته شده است. در طراحی این نوع لباس زیر ها اغلب به جای جلوی لباس، پشت لباس ها دارای طراحی های متنوع است. از طرفی پارچه دانتل یک نوع از پارچه هایی است که دارای الگو های متنوع و پرز های پیچیده می باشد. این سوتین ها هم قالبا بندهای قابل تنظیم دارند همچنین الگو آن ها به صورت یک طراحی زیبا و پیچیده در قسمت های مختلف سوتین ها قرار می گیرد. طراحی اصلی در این سبک از هارنس ها پشت لباس قرار دارد که از انواع پارچه های گیپور بهره می برند. دانتل هم نوع دیگری از پارچه ها هستند که نسبت به گیپور برجستگی کمتری دارند اما اغلب در طراحی هارنس ها استفاده می شوند. از این رو می توانید از انواع هارنس های پشت گیپور و دانتل زیر لباس هایی که پشت آن باز است استفاده کنید البته دقت کنید که طرحی را انتخاب کنید که با لباس شما همخوانی داشته باشد.

4- هارنس های بدون پد:

از مدل های دیگر سوتین های هارنس مدل بدون پد است. یعنی در طراحی این نوع از پد استفاده نمی شود. پد ها معمولا برای افزایش حجم و شکل فرم سینه ها در سوتین ها به کار می رود. بنابراین با حذف پد در طراحی سوتین های هارنس سبب می شود تا این لباس ها شکل طبیعیه سینه را نگه دارد و هیچ حجم اضافه ای را ایجاد نمی کند. از سوتین های بدون پد معمولا بر روی سوتین های نخی استفاده می شود. این سبک بسیار متفاوت تر از نوع توری بوده است و حتی می تواند از هارنس های گردنی هم در طراحی آن ها استفاده کنند.

5- هارنس فانتزی:

این سبک از لباس زیر ها با الهام گرفتن از جزئیات مدل های فانتزی برای طراحی و پوشانندگی طرح های جدید استفاده شده و تولید می شوند. معمولا هارنس های فانتزی جزئیات و طرح هایی دارند که سبب می شود تا آن ها ظاهری جذاب و جالب داشته باشند. این طرح های فانتزی می تواند شامل روییه های پیچیده، بندها، حلقه ها، زنجیر و حتی المان های دیگری باشند. از ویژگی های هارنس های فانتزی این است که قالبا برای موقعیت ها و شرایط خاص طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

6- چرمی- نخی- لمه:

از دیگر انواع سوتین هارنس علاوه بر طرح و سبک می توان به جنس آن ها اشاره کرد. اغلب ممکن است از جنس های فانتزی و جذاب دیگری که بیشتر به چشم می آید مانند چرم و یا لمه بهره برد. از ویژگی هارنس چرمی زنانه و لمه ای این است که سبب می شود تا سینه ها بزرگتر و پر تراکم تر دیده شوند. سوتین های نخی هم فرم خود سینه را در بهترین حالت نشان می دهد. سوتین های جنس لمه ای دارای پره های جانبی هستند که موجب می شود تا سینه ها را به سمت مرکز هدایت کند. سوتین های چرمی از انواع سوتین های جذاب و پرطرفدار به حساب می آید که دارای طرح و ساختار خاصی هستند. این سوتین های هارنس از بند و حلقه و زنجیر های متنوعی ساخته شده اند. بنابراین مراقبت از سوتین هارنس یکی از مهمترین نکات نگهداری آن ها به حساب می آید.

سوتین هارنس چیست؟ (بررسی کاربرد و مزایا و معایب آن) 1

جمع بندی

در این مقاله به معرفی سوتین هارنس دار پرداختیم. سوتین های هارنس دار در واقع لباس زیر هایی هستند که از بند و حلقه و زنجیر های متعدد درست شده اند و از سبک های سوتین های فانتزی به حساب می آیند. تنوع در سوتین های هارنس بسیار زیاد است از جمله مدل های دانتل، مدل توری، مدل فانتزی، پشت طرح دار و ... سوتین های هارنس مناسب استفاده روزمره نیستند زیرا تماما از بند و حلقه درست شده اند و کلا جنبه فانتزی دارند. در سطح جهانی از این سوتین ها برای رفتن به دورهمی و مهمانی های خاص استفاده می شود اما در اینجا به دلیل تفاوت های فرهنگی معمولا در روابط زناشویی کاربرد دارد. از طرفی خرید سوتین هارنسی زنانه جذابیت فرد را بالا می برد و سبب تقویت روحیه افراد می شود. برای تهیه و خرید سوتین زنانه می توانید به مجموعه شرق مراجعه کنید. فروشگاه شرق از مجموعه های قدیمی و معتبری است که محصولات به روز و با کیفیتی دارد، به این ترتیب با خیال راحت می توانید از آن ها خرید کنید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *