گن بارداری چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

گن بارداری چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

شاید یکی از شیرین ترین دوران زندگی یک زن، انتظار برای به دنیا آمدن فرزندش باشد. مادر در دوران بارداری با مشکلات بسیاری مواجه خواهد بود. اضافه وزن پیدا کردن و تغییر در الگوی زندگی، تغییر در اندام های بدن از جمله مشکلاتی است که یک مادر در دوران بارداری خود تجربه می کند. برای کم شدن این دردها و در عین حال مراقبت بیشتر از جنین، پزشک معالج شما احتمالا استفاده از گن بارداری زنانه را به شما پیشنهاد می دهد. در این مقاله ما به تعریف گن بارداری زنانه و ویژگی های استفاده از آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تعریف لباس بارداری

مادران بعد از اطلاع یافتن از اینکه باردار هستند، سعی می کنند به دنبال راه های مناسب برای نگهداری و محافظت بیشتر از فرزند خود باشند. یکی از راه های محافظت، انتخاب لباس مناسب دوران بارداری است. لباس های دوران بارداری، به دو گروه تقسیم می شوند. برخی از آن ها در زیر لباس  و برخی به عنوان لباس اصلی استفاده می شوند. از دسته لباس هایی که در دوران بارداری باید استفاده نمود، گن بارداری است.

گن بارداری چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ 1

گن بارداری چیست؟

بعد از زایمان، پزشک متخصص زنان و زایمان گن بارداری زنانه را به بیمار پیشنهاد می دهد. گن بارداری، به صورت یک کاور قسمت کمر و شکم شما را می پوشاند. گن های بارداری به هدف جلوگیری از افتادگی بیش از حد شکم بعد از زایمان و کاهش درد ناشی از آن استفاده می شود. نام دیگری که برای گن بارداری استفاده می شود، گن زایمان یا گن حاملگی است.

فواید گن بارداری

استفاده از گن بارداری مطمئنا فواید بیشتری نسبت به معایب آن دارد. استفاده از گن بارداری به دو مدت زمان تقسیم می شود. یعنی شما در هنگام بارداری و بعد از زایمان هم می توانید از آن استفاده کنید. در این قسمت سعی کردیم فواید استفاده از گن بارداری در دو دوره متفاوت را شرح دهیم.

دوران بارداری

1- کاهش فشار در ستون فقرات

اگر مایل به استفاده از گن بارداری زنانه در دوران حاملگی هستید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. اما پوشیدن گن بارداری در زمان بارداری باعث جلوگیری از فشار به ستون فقرات شما و کم کردن درد ناشی از دوران بارداری در ناحیه کمر و پهلو ها می شود.

2- زیبایی ظاهری بدن

حفظ زیبایی اندام شما از مزایای دیگر گن های بارداری  است. به این شکل شما برای مرتب نگه داشتن ظاهر خود در دوران بارداری برای خروج از منزل و پوشیدن انواع لباس بارداری از گن حاملگی استفاده می کنید.

گن بارداری چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ 2

3- کاهش ترک های شکم

شما مطمئنا در دوران بارداری با تغییر در سایز شکم خود مواجه می شوید. بزرگ شدن شکم باعث ترک خوردن شکم شما می شود. اگر از گن های بارداری در دوران حاملگی استفاده کنید، از چروک شدن بیش از حد پوست شکم شما جلوگیری می کند.

4- ضد حساسیت بودن

گن های بارداری اغلب با خاصیت ضد حساسیت تولید می شوند تا همه مادران حتی افرادی که از حساسیت های پوستی رنج می برند از گن های بارداری استفاده کنند. گن های بارداری جریان هوا را به خوبی از خود عبور می دهند و باعث عرق سوز شدن ناحیه زیر شکم شما نخواهند شد. این گن ها وزن زیاد جنین را در ماه های آخر بارداری متحمل می شوند و تا حدی فشار را از روی شکم و رحم مادر برمی دارند.

5- ضد تعریق بودن

احتمالا برای شما نیز سوال پیش آمده است که با وجود گرمای هوا چطور از گن بارداری برای پوشیدن در زیر لباس های اصلی خود استفاده کنیم. باید اینطور گفته شود که گن های بارداری دارای خاصیت ضد تعریق نیز می باشند. این خاصیت ضد تعریق از پوست شما در برابر عرق سوز شدن در هوای گرم، جلوگیری می کند و از دچار شدن به بیماری هایی مثل قارچ از شما محافظت کند.

6- کاهش درد رباط گرد

درد رباط گرد تقریبا در سه ماهه ی دوم زمان بارداری اتفاق می افتد. این درد در ابتدا شاید به صورت خفیف باشد اما در ادامه شدید تر خواهد شد. این درد به علت بالا رفتن وزن و بزرگ تر شدن شکم و وارد شدن فشار  بر روی رباط های داخلی در قسمت رحم اتفاق می افتد. در این هنگام استفاده گن بارداری می تواند از درد شما بکاهد.

گن بارداری چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ 3

دوران زایمان

1- جلوگیری از افتادگی پوست

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، بارداری باعث بزرگ شدن رحم و شکم شما می شود. بعد از زایمان شما دچار افتادگی پوست و شکم خواهید شد. برای اینکه تا حدی از افتادگی شکم و پوست جلوگیری شود پزشکان پیشنهاد می کنند تا از گن بارداری استفاده کنید.

2- کاهش درد بعد از زایمان

گن بارداری درد ناشی از زایمان را کاهش می دهد و شکم را محکم نگه می دارد تا افتادگی شکم بر روی زخم های ناشی از جراحی اتفاق نیافتد. به این صورت زخم های شما نیز عفونت نخواهد کرد و شما دچار سوزش یا خارش در زیر شکم خود نمی شوید.

3- کمک به انجام فعالیت های روزانه

بسیاری از بانوان در هنگام بارداری از بسیاری از حرکات اجتناب می کنند، زیرا هنوز اثرات جای زخم های جراحی زایمان به طور کامل ترمیم نشده است. اما برای اینکه شما راحت تر بتوانید از اندام های شکم خود استفاده کنید و علاوه بر فعالیت های روزانه، کارهای ساده ای مثل خندیدین و یا سرفه کردن را انجام دهید بهتر است از گن بارداری استفاده کنید.

عوارض گن بارداری

یکی از مواردی که باید در هنگام پوشیدن گن بارداری زنانه رعایت شود، استفاده کردن از گن بارداری به صورت مداوم می تواند باعث آسیب رساندن به اندام های شما شود. تا دو یا سه ساعت که از پوشیدن آن می گذرد در هنگام نشستن و خوابیدن حتما باید از بدن جدا شوند. از موارد مشکلاتی که پوشیدن های طولانی گن بارداری می تواند برای شما ایجاد کند، یبوست و بیماری های گوارشی و تاثیر بر سیستم عصبی شما خواهد بود. دقت کنید که حتما قبل از استفاده از گن های بارداری از پزشک خود راهنمایی بگیرید. استفاده از گن ها شرایط خاص خود را دارند. باید یک مدت زمان مناسبی از زمان زایمان شما بگذرد تا بتوانید از گن باردرای استفاده کنید. گن بارداری را اگر بیش از حد زود استفاده کنید ممکن است باعث خون ریزی در ناحیه جراحی شود.

گن بارداری چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ 4

انواع گن بارداری زنانه

گن حاملگی در تنوع بالایی تولید می شود. این گن ها می توانند در سایز های مختلفی نیز تولید شوند. اما رنگ بندی که معمولا پر فروش تر هستند و در بازار نیز بیشتر مشاهده می کنید، رنگ های کرم و مشکی می باشند. در ادامه ما سعی می کنیم به برخی از گن های بارداری پر استفاده بپردازیم.

1- گن بارداری پادار

گن بارداری پادار، به شکلی دوخته می شود که قسمت کمر و شکم شما و قسمت ران تا بالای زانو را پوشش دهد. در دوران بارداری، بدن دارای پف کردگی شدید می شود. برخی از بانوان این بزرگ شدن اندام ها را علاوه بر بزرگ شدن شکم در قسمت های مختلف بدن خود تجربه خواهند کرد. بعد از بارداری این اندام های بزرگ شده، کم کم شروع به کوچک تر شدن می کنند و پوست دچار افتادگی می شود. برای اینکه تا حدی از این افتادگی پوست بکاهید بهتر است از گن بارداری پادار استفاده کنید. همانطور که گفتیم گن های بارداری در طراحی های مختلفی تولید می شوند. در برخی از مدل های گن بارداری پادار تمامی قسمت پا از مچ پا تا بالای ناف را پوشش می دهد. این مدل گن های بارداری با پوشش دهی بالا می تواند برای پوشیدن در روز های سرد زمستان و برای استفاده در بیرون از منزل مناسب باشند.

2- گن بارداری ضد اشعه

شاید برای بسیاری از مادران این سوال پیش بیاید که چطور می توانیم از جنین در برابر امواج الکترومغناطیسی، امواج اینترنتی و گوشی محافظت کنیم؟ جواب این سوال استفاده از گن بارداری ضد اشعه است. این گن های بارداری از الیاف نقره تولید می شوند که خواص ضد حساسیت، ضد خارش، ضد الکتریسیته، ضد قارچ نیز می باشند. این گن های بارداری می توانند از جنین در برابر انواع امواج گوشی و وای فای محافظت کنند. آن دسته از افرادی که از حساسیت های پوستی در هنگام استفاده از گن بارداری برخوردارند، بهتر است از گن بارداری زنانه ضد اشعه استفاده کنند. این گن های بارداری از حاصیت های ضد حساسیت نیز برخوردار می باشد.

3- گن بارداری شورتی

مدل دیگری از گن های بارداری، گن بارداری شورتی است. طراحی این گن بارداری به شکلی است که قسمت کمر و پهلوها و شکم شما را پوشش می دهد و در قسمت پایین تنه نیز دارای شورت می باشد. این مدل گن های بارداری نیز ضد حساسیت هستند و شما بدون داشتن نگرانی می توانید از این مدل گن بارداری زنانه استفاده کنید.

4- کمربند دوتیکه

کمربند بارداری دو تیکه همانطور که از اسمش پیداست، دارای دو قسمت است که زیر شکم و بالای شکم را در بر میگیرد. این شکم بند به دلیل دو تیکه بودن می تواند در موقعیت هایی که دوست ندارید تمام شکم شما در شکم بند قرار بگیرد استفاده کنید. به این شکل نواحی اطراف شکم شما آزادتر هستند و در عین حال هم فشار از روی کمر و ستون فقرات شما برداشته می شود.

گن بارداری چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ 5

بهترین گن بارداری

همانطور که قبلا هم به آن شاره کردیم، گن های بارداری دارای تنوع زیادی هستند و شما با توجه به نوع پوشش شکم و موقعیت استفاده از آن برای خرید گن بارداری اقدام می کنید. اگر قصد خرید گن بارداری را دارید بهترین انتخاب می تواند، انتخاب گن بارداری زنانه با کیفیت مرغوب و قیمت مناسب باشد. زیرا بسیاری از گن های بارداری از مزایا و کاربرد های یکسانی برخوردار هستند.

قیمت گن بارداری

قیمت گن بارداری زنانه به دو عامل بستگی دارد. اولین عامل آن، سطح کیفیت تولید گن بارداری است. شما باید مطمئن شوید که آیا کیفیت گن بارداری که قصد خرید گن بارداری را دارید مناسب است یا نه؟ خیلی از گن های بارداری دارای خاصیت ضد حساسیت نبوده و ممکن است شما را دچار خارش و سوزش شدید، در اطراف یا زیر شکم کند. دومین عامل نیز سایز گن بارداری است. هر چه سایز بزرگتری را انتخاب کرده باشید هزینه لباس نیز بالا می رود.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، مزیت های پوشیدن و استفاده از گن بارداری زنانه خیلی بیشتر از استفاده نکردن از آن است. پس با تجویز پزشک شما می توانید از گن بارداری مناسب هم در زمان بارداری و هم بعد از زایمان استفاده کنید. فروشگاه شرق می تواند به شما برای تهیه گن زنانه مناسب کمک کند. در صورت تمایل می توانید نسبت به خرید اینترنتی گن بارداری در فروشگاه شرق اقدام نمایید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *