چرا باید سوتین بپوشیم؟

چرا باید سوتین بپوشیم؟

زنان در هر جامعه ای یکی از عضو های ارزشمندی هستند که جایگاه ویژه ای دارند. کار آمدی و ویژگی هایی که دارند سبب شده ارزشمندی آن ها روز به روز بیشتر شود. از آنجایی که زنان دلیل اصلی ادامه نسل افراد در هر جامعه ای هستند بنابراین هیچوقت نمی توان ارزشمندی و سنگین بودن وظایف آنان را نادیده گرفت و منکر شد. همین امر سبب شد تا بانوان از خلقتی ویژه برخوردار باشند تا سبب رشد و پرورش فرزندانشان شوند و آنان را در سلامت بزرگ کنند. سلامت جسمی مادر برای شیر دادن و مراقبت از نوزاد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو محافظت از بدن بسیار حائز اهمیت است. یکی از مهمترین کارها برای محافظت از سلامت بدن خانم ها استفاده از لباس زیر زنانه و یا همان سوتین است. لباس زیر زنانه مخصوصاً سوتین زنانه از آن جا که وظیفه ی نگهداری و محافظت از سینه ها را بر عهده دارد، پس باید در مناسب ترین سایز استفاده شود. انتخاب سوتین مناسب و بهره مندی از آن ها می تواند سلامت شما را تضمین کند. بسیاری از سوتین های راحتی هستند که احساس سبکی به شما می دهند اما با این حال هرچقدر هم که آن ها راحت و سبک باشند باز هم پوششی بر روی بدن شما محسوب می شوند. بسیاری از بانوان دوست دارند در منزل با نپوشیدن سوتین احساس راحتی و آزادی بیشتری داشته باشند. اما آیا این کار درست است؟ البته اغلب ممکن است برخی افراد تصور کنند که سوتین ها عامل اصلی سرطان در خانم ها شده است اما این موضوعی اثبات نشده است. در ادامه مقاله بیشتر با اهمیت، مزایا و معایب سوتین زنانه و اینکه آیا نبستن سوتین عوارض دارد؟ آشنا خواهید شد. با شرق همراه باشید.

اهمیت پوشیدن سوتین

سوتین که اغلب قدیمی ها آن را به نام کرست و یا سینه بند می شناسند. سوتین ها جزو اصلی از پوشاک زنانه مخصوص خانم ها به حساب می آید. زمانی که دختران به سن بلوغ می رسند و تغییرات فیزیکی بر بدن آن ها رخ می دهد زمان مناسبی است که از سوتین استفاده کنند. پوشیدن سوتین علاوه بر اینکه سبب زبیایی فرم بدن شما می شود بلکه باعث می شود تا فشاری به گردن و شانه هایتان وارد نشود. زیرا بافت خود سینه از چربی است از طرفی شانه و عضلات گردن وظیفه تحمل سینه ها را برعهده دارند. به همین جهت برای کمتر کردن فشار وارد بر عضلات گردن و شانه بهتر است از سوتین ها استفاده کنید. همچنین به شما کمک می کند تا از افتادگی و بد فرمی و آسیب زدن به عضلات جلوگیری شود. از طرفی می تواند نحوه ایستادن شما را هم تحت تاثیر قرار دهد. حتی ممکن است در صورت نبستن سوتین شانه های شما در اکثر اوقات به جلو خم شود. برای انتخاب یک سوتین مناسب می توانید به فروشگاه شرق مراجعه کنید یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد که می توانید با خیال راحت از آن ها خرید کنید.

اگر سوتین نبندیم چه می شود؟

خرید سوتین زنانه از سنین نوجوانی یعنی زمانی که سینه ها شروع به رشد می کنند، آغاز می شود و هر سال سایز سوتین ممکن است نسبت به سال قبل متغیر باشد. چرا که بدن در حال رشد و تغییر سایز است، پس باید همانطور که سایز لباس رویه عوض می شود، سایز لباس زیر زنانه را نیز با توجه به سایز جدید تغییر دهیم. تمام این کارها برای این است که دختر خانم نوجوان یا یک خانم جوان لباسی مناسب سایز و اندامش بر تن داشته باشد و این موضوع در مورد سوتین و لباس زیر نیز صدق می کند. سوتین زنانه همانطور که گفته شد وظیفه ی محافظت و نگهداری از سینه ها را بر عهده دارد. خصوصاً برای بانوانی که در سن رشد هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که یکی از مهم ترین عملکردهای سوتین زنانه حفظ وزن و ساختار سینه است و باید بافت های سینه را در جایگاه خود نگه دارد. همانقدر که سوتین های تنگ می توانند برای بدن و سینه ها آسیب زا باشند، سوتین های شل نیز مضر هستند. اما اگر در کل سوتین زنانه را کنار بگذاریم یا حداقل زمانی که در منزل هستیم از پوشیدن آن اجتناب کنیم، آیا مفید است یا مضر؟
عوارض نبستن سوتین شاید مقوله ای باشد که بسیاری از بانوان به آن اهمیتی ندهند یا در مورد آن آگاهی لازم را نداشته باشند. چرا که با خود می گویند مگر در زمان های قدیم سوتین به صورت امروزی وجود داشت و مادران ما در اثر نبستن سوتین دچار مشکل شدند؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، در زمان های قدیم نیز سوتین وجود داشته اما نه به شکل های مختلف و متنوع امروزی که در بازار می بینیم. بسیاری از مشکلاتی که در زمان های گذشته برای افراد به وجود می آمد به دلیل نبود تکنولوژی و کامل نبودن علم پزشکی به صورت امروزی، نادیده گرفته می شد و یا مبهم باقی می ماند. سوتین زنانه به خاطر نحوه ی عملکردی که دارد شامل مزایای بی شماریست که نبستن آن می تواند باعث بروز عوارضی در شخص شود. دانشمندان با تحقیقات گسترده ای که انجام داده اند دریافتند که نبستن سوتین می تواند خانم ها را دچار مشکل کند و عوارضی برای آن ها پدیدار شود. از جمله این عوارض می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- افتادگی سینه ها

سوتین زنانه اولین کاری که انجام می دهد نگه داشتن سنگینی سینه ها و محافظت از پوست قفسه سینه در برابر کشیدگی حاصل از وزن سینه هاست. زمانی که شما از سوتین استفاده می کنید در حقیقت تکیه گاهی برای پوست قفسه سینه خود فراهم نموده اید و به پوست اجازه می دهید در حالت طبیعی و نرمال خود رشد کند. وزن سینه ها، خصوصاً اگر سینه ها بزرگ باشند آن قدر زیاد هست که باعث شود پوست قسمت قفسه سینه شما در اثر نبستن سوتین زنانه دچار کشیدگی شده و حتی ترک هایی بر روی پوستتان ظاهر شود. این موضوع در افرادی که وزن زیاد یا سینه های بزرگی دارند بیشتر به چشم می آید. لباس زیر زنانه خصوصاً سوتین زنانه سبب می شود تا اندام و پوست بدن شما را در حالت استاندارد خود نگه دارد و تغییراتی مانند تکان خوردن یا جابجایی و یا تغییرات هورمونی و... بر روی آن ها اثر نگذارد. اگر به تصاویر ترسیم شده از انسان های اولیه توسط محققان یا تصاویر افرادی که هنوز قبیله نشین هستند و از لوازم و پوشاک امروزی استفاده نمی کنند توجه کنید، در خواهید یافت، لباس مانند یک کاور و پوشش برای عضلات و پوست بدن عمل کرده و آن ها را در برابر هرگونه تغییراتی محافظت می کند.
چرا باید از سوتین استفاده کنیم؟ خداوند در تمامی اندام های بدن عضلاتی جهت فرم دهی و شکل دهی و نگه داری از اندام قرار داده است. اما در بافت سینه جالب است بدانید که قسمتی به عنوان عضله وجود ندارد یا بسیار ناچیز است. به همین علت است که خانم هایی که اضافه وزن دارند پس از لاغری می بینند که سینه هایشان کوچک تر شده و یا به نسبت سایر اندام های بدنشان سایز کمتری دارد. البته این موضوع بیشتر به ژنتیک بر می گردد. یعنی ممکن است شما به صورت ذاتی سینه های بزرگ، کوچک و یا متوسطی داشته باشید. اما در تمامی موارد، باید بدانید که بافت سینه های شما چربیست و قابل آب شدن است. پس با هیچ ورزش یا روشی نمی توانید سینه های خود را سفت یا بالا نگه دارید. سوتین زنانه می تواند مانند یک تکیه گاه و محافظ پوست عمل کرده و از کشیدگی و یا افتادگی سینه ها که یکی از رایج ترین مشکلات خانم ها به خاطر اضافه وزن، لاغری ناگهانی، شیردهی و یا بالا رفتن سن می باشد، جلوگیری کند. نبستن سوتین می تواند به جاذبه ی زمین این امکان را بدهد تا سینه های شما را به سمت خود کشیده و آن را دچار افتادگی نماید.

2- بروز حساسیت های پوستی

سوتین زنانه اگر با سایز و جنس مناسب انتخاب شود بسیار می تواند مفید واقع شود. یکی از فوایدی که سوتین زنانه دارد اینست که در روزهای گرم سال از عرق سوز شدن پوست که در اثر ساییدگی سینه ها به قسمت زیرین به وجود می آید، جلوگیری می کند. سوتین زنانه می تواند با گردش هوا و خنک نگه داشتن ناحیه قفسه سینه، مانع بروز عرق سوزی یا بیماری های پوستی این چنینی گردد. حال اگر از این امکان استفاده نکنید و بخواهید بدون سوتین در طول روز به فعالیت های خود بپردازید، خواهید دید که در مدت زمان کوتاهی ساییدگی سینه ها شما را کلافه می کند و در نهایت اگر به آن توجه نشود ممکن است منجر به ناراحتی های پوستی گردد.

3- مشکلات در زمان شیردهی

عوارض نبستن سوتین شاید در مدت زمان کوتاه خود را نشان ندهد اما در دراز مدت می تواند سبب آسیب به بافت های سینه شود. به طور کلی ساختار سینه زنان از انواع مختلفی از بافت های چربی، فیبری و غده ای تشکیل شده است که غدد شیری شامل آن ها می شود. همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، سوتین زنانه وظیفه ی نگه داری از سینه ها را بر عهده دارد. یعنی این که به وسیله سوتین، سینه ها در جایگاه اصلی و استاندارد خود قرار می گیرند.
سوتین زنانه می تواند از بافت سینه در برابر شرایط محیطی محافظت کند. اگر این بافت ها در اثر کشیدگی و یا تکان های شدید، جایگاه اصلی خود را از دست بدهند و جابجا شوند می تواند سبب بروز بیماری هایی گردد. یکی از مشکلاتی که می تواند به هم خوردن ساختار بافت پستان به وجود آورد، اختلال در زمان شیردهی ست. هنگامی که سینه محافظی جهت نگه داری نداشته باشد با هر تکانی ممکن است دچار تغییرات گردد و باعث از هم گسستگی بافت استاندارد سینه شود. این تغییرات زمانی که مادر می خواهد به فرزند شیر دهد، بیشتر خود را نشان خواهد داد. شرق، یک فروشگاه اینترنتی لباس زیر خصوصاً لباس زیر زنانه با تنوع جنس و قیمت در ایران می باشد. برای تماشای محصولات ما و خرید سوتین شیردهی زنانه اینجا کلیک کنید.

چرا باید سوتین بپوشیم؟ 2

4- بدفرمی سینه ها

سوتین زنانه در فرم دهی و شکل دهی سینه ها تأثیر بسزایی دارد. چرا که سوتین با قالبی که دارد سینه ها را خوش فرم و برجسته نشان می دهد و باعث زیباتر شدن لباس در بدن شخص می گردد. این عمل نیز اعتماد به نفس را افزایش داده و از بروز مشکلاتی نظیر گوشه گیری و انزوا به خاطر فرم بد بدن جلوگیری می کند. هر چه سن بالاتر برود پوست بدن بافت اولیه ی خود را از دست می دهد و دیگر مثل سابق جوان و با طراوت نیست. به همین علت سینه ها بیشتر در معرض افتادگی و بدفرم شدن قرار می گیرند و اگر علاقه ای به استفاده از سوتین نداشته اید، اکنون که وارد میانسالی شده اید، سینه هایی بدفرم و افتاده خواهید داشت.

5- دردهای عضلانی

لباس زیر زنانه مانند هر لباس دیگری وظایف خاص خود را بر عهده دارد. یکی از وظایف سوتین زنانه حمل وزن سینه ها و جلوگیری از افتادن وزن آن بر روی گردن، شانه و ستون فقرات است. اگر شما جزو افرادی هستید که عادت به بستن سوتین ندارید یا تمایلی به استفاده از آن حداقل در منزل ندارید، حتماً با دردهای عضلانی در قسمت گردن و شانه و یا خمیدگی ستون فقرات مواجه شده اید و شاید علت آن را متوجه نشده باشید. شکل دهی تنها دلیل استفاده از سوتین زنانه نیست بلکه تحمل وزن و نگهداری از حجم سینه ها نیز یکی از دلایل بستن سوتین زنانه می باشد و چه بسا جزو مهم ترین دلایل به شمار می رود. سوتین زنانه مانند عصایی که برای افراد کهنسال یا دارای مشکلات جسمی، مهم و ضروری می باشد، برای مراقبت از گردن و شانه بسیار حائز اهمیت است. نپوشیدن سوتین و افتادگی سینه ها سبب کشیدگی در قسمت گردن و شانه ها خواهد شد و در دراز مدت در افرادی که سینه های بزرگی دارند، باعث بیماری هایی نظیر آرتروز نیز می گردد. سوتین زنانه اگر در سایز مناسب و درست استفاده شود برای استاندارد ماندن فرم ستون فقرات از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

6- آسیب به پوست در هنگام ورزش

سوتین ورزشی برای خانم هایی که اهل ورزش و فعالیت های بدنی زیاد هستند بسیار پرکاربرد و لازم است. چرا که بدن در هنگام ورزش دچار تکان های شدید می شود و این تکان ها روی سینه های شخص اثر مستقیم می گذارد. زمانی که شما مشغول ورزش کردن هستید کنترلی روی سایر اعضای بدن خود مانند سینه ها ندارید و نمی توانید مانع از تکان خوردن های آن شوید. با استفاده از سوتین ورزشی این مشکل شما حل می شود چرا که سوتین ورزشی به خاطر قابلیتی که دارد سینه ها را محکم و سفت نگه می دارد. این امر سبب ثابت ماندن یا تکان های کمتر سینه می شود. عوارض نبستن سوتین مخصوص هنگام ورزش می تواند به بافت سینه های شما آسیب برساند یا حتی باعث پارگی پوست قفسه سینه شود. اگر عادت به نبستن سوتین دارید، حداقل سعی کنید در زمان ورزش از سوتین های مخصوص ورزشی استفاده کنید تا از دردهای ناشی از تکان خوردن های شدید سینه ها جلوگیری کنید. به ویژه اگر سینه های بزرگی دارید بسیار باید به این موضوع توجه نمایید. شرق، یک فروشگاه اینترنتی لباس زیر خصوصاً لباس زیر زنانه با تنوع جنس و قیمت در ایران می باشد. برای خرید سوتین ورزشی زنانه با تنوع بالا و کیفیت عالی اینجا کلیک کنید.

چرا باید سوتین بپوشیم؟ 2

چگونه سوتین مناسب انتخاب کنیم؟

سوتین ها یکی از اصلی ترین بخش های پوششی برای خانم ها هستند. که جدا از آن برای زیبایی شناختی و حفظ فرم سینه ها، حالت آن در زیر لباس نقش بسزایی دارد. همچنین برای جلوگیری از آسیب های جدی باید سوتینی را انتخاب کنید که مناسب با تایپ بدنی شما باشد. تا به مرور زمان با مشکلات زیادی روبرو نشوید. مواردی که باید در انتخاب سوتین به آن ها توجه کنید شامل:

چرا باید سوتین بپوشیم؟ 3

• داشتن بند مناسب:

بند های سوتین یکی از قسمت های مهم آن است. اگر بند های آن ها به درستی در جای خود قرار بگیرند سبب می شود تا کاپ های لباس هم به خوبی روی تن قرار گیرند و اذیت نمی شوید. همچنین پهنای آن و محل قرار گرفتن سگگ جهت کوتاه بلند کردن بند ها باید طوری باشد که شانه های شما را اذیت نکند. نه خیلی محکم و نه خیلی شل باشد.

• سایز مناسب:

به سایز سوتین توجه کنید زیرا نباید کوچکتر و یا بزرگتر از سایز سینه شما باشد. اگر کوچک باشد که فشار زیادی به آن ها وارد می کند و سبب ایجاد مشکلات جدی می شود در صورت بزرگتر بودن هم موجب افتادگی و فشار بر شانه و گردن می شود.

• انتخاب نوع سوتین:

امروزه تنوع در سبک و نوع سوتین ها زیاد شده است. انواع دسته بندی آن ها شامل: سوتین مجلسی، تی شرتی، نیمه تنه، ورزشی و ... می باشد. از این رو باید براساس نیاز خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

• توجه لازم به انتخاب سوتین با کاپ مناسب :

دقت و توجه لازم در رابطه با کاپ سوتین سبب فرم دهی به سینه ها می شود همچنین سینه ها را در زیر لباس زیبا و خوش فرم تر نشان می دهد.

• جنس پارچه:

پارچه لباس زیر هم می تواند از موارد مهم برای افرادی باشد که پوست حساسی دارند. مخصوصا در فصل تابستان که گرمای هوا سبب عرق جوش شدن بدن می شود. بنابراین سعی کنید در خرید لباس زیر زنانه نسبت به پوست خود و حساسیت هایی که دارید سوتین مناسبی را انتخاب کنید.

فواید بستن سوتین در دختران و زنان

امروزه بسیاری از افراد هستند که بستن سوتین را برای خانم ها مناسب نمی دانند و معتقدند که همین مورد عامل اصلی سرطان سینه در خانم هاست. اما اینطور نیست از طرفی داشتن سوتین می تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند. مزایای سوتین زنانه عبارت است از:

چرا باید سوتین بپوشیم؟ 4

◘ از افتادگی سینه جلوگیری می کند.

بافت سینه خانم ها از چربی و غدد تشکیل شده است. با توجه به این که رباط های بافت سینه وظیفه نگهداری را انجام می دهند اما با این حال فرم سینه های هر خانمی افتاده می شود. از این رو برای جلوگیری از این امر، خانم ها و مخصوصا دختران باید از سوتین های مناسب استفاده کنند. پوشیدن سوتین موجب می شود تا سینه های افراد به سمت بالا لیفت شده و تا حدی از افتادگی آن ها جلوگیری می کند.

◘ نگه دارندگی بیشتری را ارائه می دهند.

تصور عموم مردم از پوشیدن سوتین این است که تنها سینه ها را بالاتر می برد تا ظاهر حفظ شود در صورتی که این طور نیست. بلکه یک سوتین خوب و مناسب باید پشتیبانی بسیار خوبی به سینه ها بدهد از طرفی راحتی شما را هم افزایش می دهد همچنین وضعیت بدن شما را بهبود می بخشد. مخصوصا برای افرادی که سینه های سنگینی دارند.

◘ راحتی بیشتری با پوشیدن سوتین خواهید داشت.

داشتن سوتین موقع خواب می تواند کمی راحتی و کیفیت خواب را کمتر کند همچنین نداشتن آن در یک روز کامل می تواند برای شما ناراحتی ایجاد کند. زیرا کشش و یا پرش سینه ها در حین فعالیت و انجام کار های روزانه ممکن است موجب درد در این ناحیه شود. از این رو پوشیدن سوتین بسیار مهم است. تنوع سوتین ها بسیار زیاد است برخی از مدل ها هستند که در عین سبک بودن کاملا فیت و در خور اندام می باشند در واقع راحتی شما را در طول روز تضمین می کند.

◘ بهتر شدن فرم سینه ها با داشتن سوتین

این روزها خیلی از خانم ها و دختران که دوره سن بلوغ را رد کرده اند از فرم و سایز سینه خود راضی نیستند. به همین دلیل به دنبال روش های زیبایی مانند عمل ها هستند تا فرم سینه های خود را خوش فرم کنند که در بیشتر موارد این کار غیر ضروری است. زیرا می توانید با پوشیدن سوتین زنانه متناسب و با کیفیت خوب تغییر خوبی در استایل فرم سینه های خود بدهید. اغلب حالت سینه ها به ژنتیک و فرم بدن مرتبط می شود اما می توانید با استفاده از سوتین ها و یا نیم تنه های مناسب از ابتدا مراقب استایل فرم بهتر سینه های خود باشید. در نتیجه می توانید نسبت به بدن خود رضایت مندی بیشتری داشته باشید.

◘ نقش بسزایی در بالا بردن اعتماد به نفس خواهد داشت

یکی از گزینه های مهم در اعتماد به نفس وجود لباس زیر زنانه مناسب در زیر لباس های زیبای شماست. در واقع وجود اعتماد به نفس سبب می شود تا در هر موقعیتی برای خودتان ارزش قائل شوید. پوشیدن یک سوتین خوب می تواند حالت بدن و زبان بدن شما را افزایش دهد که در نتیجه آن اعتماد به نفستان هم افزایش پیدا خواهد کرد.

چرا باید سوتین بپوشیم؟ 5

معایب سوتین زنانه

دختران بعد از رسیدن به سن بلوغ باید به پوشیدن لباس زیر زنانه عادت کنند. زیرا داشتن سوتین از نکات مهم در حوزه سلامت و بهداشت آنان است همچنین جزو نکات و توصیه های پزشکی محسوب می شود. اما با این حال برخی از افراد مخالف بستن سوتین هستند زیرا به عقیده آن ها داشتن سوتین دلیل سرطان سینه است. از نظر آن ها بستن سوتین سبب فشار به سینه ها غدد لنفاوی می شود که در نتیجه همین گرفتگی ها توده های سرطانی ایجاد می شود. اما این یک ادعا ثابت شده نیست اما اغلب دکتران زنان و ماماها توصیه می کنند در ساعاتی از شبانه روز سوتین نبندید تا بدن شما نفس بکشد هوا جریان داشته تا دچار باکتری و قارچ نشوید و جریان خود دچار اختلال نشود. با این حال در برخی مواقع داشتن سوتین می تواند معایب داشته و مشکلات جدی را برایتان به بار بیاورد و آن هم در اکثر اوقات برای زمان هایی است که سوتین های خیلی سفت و تنگ استفاده می کنید. برخی از معایب سوتین زنانه عبارت است از:

1- بروز برخی از بیماری ها

ممکن است سوال خیلی از افراد باشد که اگر سوتین نبندیم چه می شود؟ یکی از مهمترین معایب نپوشیدن سوتین ها این است که آن را در زمان نوجوانی نپوشید. نپوشیدن سوتین درست زمانی که تغییرات فیزیکی بدن شما در حال شکل گیری است. سبب بروز به هم خوردگی وضعیت رگی و عروفی سینه ها مشکلات شایعی می شود از جمله برهم خوردن ایستایی و پایداری سینه ها می شود. و یا موجب افتادگی زیاد سینه ها می شود که در نتیجه آن بروز بیماری های استخوانی شانه، کتف و گردن، عدم خروج صحیح شیر در زمان شیر دهی و ... می شود.

2- ایجاد اختلال در گردش خون

همه می دانیم که بستن سوتین دخترانه مخصوصا در سن بلوغ بسیار اهمیت دارد اما اگر سوتین آن سفت و تنگ باشد آسیب جدی وارد می کند از جمله اختلال در گردش خون است. با کاهش گردش خون و نرسیدن اکسیژن کافی در این ناحیه سبب فشار زیاد به سینه ها می شود. افرادی که در طول شبانه روز سوتین به تن دارند در معرض این آسیب ها قرار می گیرند. اختلال در گردش خون، شرایط رسیدن اکسیژن کافی را مختل می کند که همین امر بافت سینه را درگیر مشکلات می کند که می تواند منجر به سرطان سینه شود.

3- ایجاد جوش و مشکلات پوستی رو و اطراف سینه

به طور کلی زمانی که لباس تنگی می پوشیم، جوری که به بدن می چسبد، سبب تعریق زیاد می شود. فرقی ندارد لباس رویی باشد و یا لباس زیر به هر حال تعریق صورت می گیرد و  همین امر محیط عالی برای رشد انواع باکتری و عوامل بیماری پوستی را فراهم می کند. از طرفی به دلیل اینکه لباس زیر زنانه مستقیما با بدن در ارتباط است، بیشتر افراد در معرض مشکلات پوستی قرار می گیرند.

چرا باید سوتین بپوشیم؟  6

چرا در هنگام خواب نباید سوتین پوشید؟

یکی از موضوعاتی که جای بحث و گفت و گو دارد خوابیدن با سوتین است. برخی از افراد اعتقاد دارند بستن سوتین در خواب سینه آنان را خوش فرم تر می کند که البته این یک تفکر اشتباهی است. در واقع زمان خواب تنها زمانی است که نبستن سوتین عوارض و مشکلاتی را برای سلامت شما ایجاد نمی کند. در واقع نظرات زیادی در خصوص بستن یا نبستن لباس زیر ها وجود دارد اما نتوانسته اند آن را اثبات کنند. زیرا هیچ مدرک و شواهد علمی دلیل بر این ماجرا تا به حال ارائه داده نشده است.
اما با این حال احتیاط شرط عقل است بنابراین بهتر است شما در ساعتی از شبانه روز بدون سینه بند باشید. بهترین زمان آن هم شب هنگام خواب است. اغلب دکتران زنان و یا ماما ها توصیه می کنند که شب موقع خواب بهتر است سوتین نداشته باشید اولین تاثیر مفید آن این است که روی کیفیت خواب شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت. اما در مقابل عوارض بستن سوتین هنگام خواب می تواند مشکلات جدی را وارد کند. عوارض بستن سوتین هنگام خواب بیشتر از نبستن آن است برخی از عوارض آن شامل:
• پوشیدن مدوام سوتین زنانه اجازه تنفس به پوست را نمی دهد و حساسیت پوستی در اثر کمبود اکسیژن و تعریق مخصوصا در محیط های مرطوب مشکلات پوستی را بیشتر می کند.
• احتمال ایجاد عفونت قارچی و باکتریایی در اثر داشتن لباس زیر زنانه تنگ در هنگام خواب.
• فشاری که به سینه ها وارد می شود سبب تجمع مایعات شده و سموم دفع نمی شود همین مورد سبب ایجاد مشکل در گردش خون افراد می شود.
• زمانی که از سوتین موقع خواب استفاده می کنید مخصوصا سوتین های فنر دار به سینه های شما فشار وارد می کند مخصوصا در زمان پهلو خوابیدن و در نتیجه کیفیت خواب را  کاهش می دهد.

خرید اینترنتی سوتین زنانه

لباس زیر زنانه خصوصاً سوتین زنانه با پیشرفت صنعت نساجی و پوشاک زنانه روز به روز بر تنوع و گستردگی مدل های آن افزوده می شود و همین امر انتخاب یک سوتین خوب و زیبا که سایز مناسب بدن آن ها باشد را برای خانم ها سخت می کند. در مورد انواع سوتین زنانه و کاربردهای آن در مقالات گذشته صحبت کردیم. اگر هنوز آن را مطالعه نکردید پیشنهاد می کنیم اینجا کلیک کرده و نگاهی به مقاله انواع مدل سوتین بیاندازید. خرید سوتین زنانه اما برای هر کس می تواند به خاطر دلایل مختلفی باشد. به عنوان مثال ممکن است خانمی برای لباس های مجلسی خود نیاز به یک سوتین زنانه مجلسی داشته باشد، یا دیگری برای پیاده روی یا فعالیت های ورزشی به سوتین ورزشی احتیاج پیدا کند. یا اگر بخواهیم متداول ترین دلیل را نام ببریم می توان به استفاده ی روزانه و فعالیت های روزمره اشاره نمود. در هر صورت و به هر دلیلی باید هر خانمی که به سن بلوغ رسیده از سوتین زنانه استفاده نماید تا علاوه بر شکل دهی به موقع سینه ها و فرم دهی زیباتر آن ها، از مشکلات متعددی که ممکن است در زمان های دور برایش اتفاق بیافتد جلوگیری نماید. خرید اینترنتی سوتین زنانه می تواند به شما در تسریع این امر یاری رساند. برای تماشای محصولات ما و خرید سوتین زنانه به سایت فروشگاه اینترنتی شرق مراجعه نمایید.

چرا باید سوتین بپوشیم؟ 7

جمع بندی

در این مقاله درباره اهمیت پوشیدن سوتین صحبت کردیم. این که آیا اصلا داشتن یا نداشتن سوتین مهم است؟ مزایا و معایب سوتین دخترانه چیست؟ همچنین یک سوال که اغلب خانم ها می پرسند این که موقع خواب بهتر است سوتین داشته باشیم یا نه؟ در واقع فواید بستن سوتین خیلی بیشتر از نبستن آن است. اگر در طول روز از لباس زیر زنانه استفاده نکنید عوارض و مشکلات زیادی را برایتان ایجاد می کنند چرا که بافت سینه از چربی و غدد است و عضلات شانه و گردن وظیفه نگه داری از آن را برعهده دارند. بنابراین در صورت نبستن سوتین موجب افتادگی سینه ها، گرفتگی در ناحیه عضلات شانه و کمر، ظاهر فرم نامناسب آن زیر لباس، کشیدکی عضلات و احتمال وجود و بیماری های مختلف و ... می شود. در صورتی که همه این عوارض تنها در زمانی ایجاد نمی شود که شما هنگام خواب از سوتین استفاده نکنید. البته نکته مهم در این رابطه این است که در انتخاب سوتین خود دقت کنید. انتخاب سوتین مناسب می تواند به سلامت بدن شما کمک بسزایی کند همچنین استایل شما را خوش فرم تر می کند. استفاده از سوتین های تنگ هم می تواند مشکلات زیادی را برایتان ایجاد کند. سوتین ها با توجه به مدل و سبک و جنس خود تنوع زیادی دارند از این رو قیمت سوتین زنانه بسیار متفاوت است. برای خرید سوتین زنانه می توانید به فروشگاه شرق مراجعه کنید این مجموعه یکی از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد در زمینه فروش انواع لباس زیر است تنوع بالا محصولات آن به شما در انتخاب و خرید کمک می کند.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *