چکار باید بکنیم که دچار افتادگی سینه نشیم؟

چکار باید بکنیم که دچار افتادگی سینه نشیم؟

چرا دچار افتادگی سینه می شویم و چطور می توانیم از آن جلوگیری کنیم؟ افتادگی سینه یکی از تغییراتی است که با افزایش سن و پیر شدن در بدن خانم ها اتفاق می افتد که عوامل زیادی می تواند این اتفاق را تشدید کرده و چهره ظاهری بدن یک زن را دچار تغییرات زیادی کند. در این مقاله از شرق با ما همراه باشید تا با این تغییرات اشنا شده، علت افتادگی سینه و راه های جلوگیری از افتادگی سینه را باهم بررسی کنیم.

افتادگی سینه چیست؟

افتادگی سینه ها اتفاقی است که برای اغلب زنان پا به سن گذاشته می افتد و عوامل متعددی در آن دخیل است. بسیاری از کارشناسان و پزشکان بر این باورند که بارداری، افزایش و کاهش وزن و پیری بدن چیز هایی است که باعث می شوند سینه های زنان شکل طبیعی خود را از دست بدهند، اما در واقع تنها یک عامل باعث بروز این مشکل نیست بلکه مجموعه ای از علت ها اثرگذار هستد.
صنایع زیادی با فروش انواع و اقسام محصولات مدعی هستند که از بروز این مشکل جلوگیری می‌کنند برای مثال می شود به برخی لوسیون ها و کرم ها اشاره کرد. برخی حتی معتقدند با خرید سوتین زنانه ای که به گونه ای خاص تولید شده می‌شود از این حادثه طبیعی جلوگیری کرد. کرست های زنانه ای که برای این مورد طراحی شده اند نیز می توانند از افتادگی سینه ها جلوگیری کند و خانم ها می توانند با خرید کرست زنانه مخصوص از افتادن سینه پیشگیری کنند. در ادامه به برخی از روش های طبیعی برای پیشگیری از افتادگی سینه اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: سن مناسب استفاده از سوتین

روش های طبیعی برای جلوگیری از افتادگی سینه

برای جلوگیری از افتادگی سینه ها روش ها و درمان های مختلفی وجود دارد که می توان به جراحی لیفت سینه اشاره کرد. اما این روش به دلیل هزینه بالا و ریسک زیاد چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. از دیگر درمان ها برای این عارضه می توان به روش های طبیعی برای جلوگیری از افتادگی سینه اشاره کرد که با چند درمان ساده خانگی  قسمت عمده ای از این مشکل را حل کرد.

چکار باید بکنیم که دچار افتادگی سینه نشیم؟1

•    ورزش:

تمرینات استقامتی مثل دویدن یا شنا می‌توانند به تقویت عضلات قلب و عروق و بهبود جریان خون کمک کنند. ورزش‌های مخصوص عضلات سینه و عضلات پشت می‌توانند از افتادگی سینه جلوگیری کنند. برخی از این تمرینات شامل پرس سینه، فلای دمبل، ورزش‌های اسکلتی و تمرینات استقامتی می‌شوند.

•    تغذیه سالم:

مصرف غذاهایی که حاوی پروتئین و ویتامین C و E هستند، می‌تواند به بهبود سلامت پوست و حفظ انعطاف آن کمک کند. مصرف آب به میزان کافی برای حفظ رطوبت پوست نیز اهمیت دارد.

•    ماساژ با یخ:

استفاده از یخ به عنوان یک راه طبیعی برای تقویت عضلات و افزایش سفتی پوست سینه می‌تواند موثر باشد. به نظر می رسد که ای روش به تحریک جریان خون و افزایش انقباض عضلات کمک می‌کند. هرچند که نتایج ممکن است از شخص به شخص متفاوت باشند، اما مراقبت از پوست و عضلات با استفاده از روش‌های طبیعی می‌تواند به بهبود ظاهر سینه کمک کند. همچنین، برای اجرای هر نوع تغییرات در روش‌های مراقبت از پوست با پزشک یا متخصص پوست مشورت کردن پیشنهاد می‌شود.

•    روغن زیتون:

روغن زیتون دارای خصوصیات مفیدی است که می‌تواند به حفظ سلامت پوست و مقابله با افتادگی کمک کند. اینکه از این روغن به عنوان یک درمان خانگی برای ماساژ سینه استفاده شود، ممکن است به تحریک جریان خون، تغذیه پوست و حتی افزایش انعطاف آن کمک کند.

•    ژل آلوئه ورا:

آلوئه‌ورا یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌تواند در مقابله با رادیکال‌های آزاد کمک کرده و به حفظ حالت کشسانی و استحکام پوست کمک نماید. این روش به نظر می‌رسد که با ترکیب ماساژ و استفاده از آلوئه‌ورا، می‌تواند به بهبود وضعیت پوست منطقه سینه کمک کند.

ورزش های مناسب برای جلوگیری از افتادگی سینه

در حالی که ژنتیک، سن و سایر عوامل در افتادگی سینه نقش دارند، ورزش های خاصی می توانند به تقویت ماهیچه های اطراف سینه و بهبود حمایت کلی سینه کمک کنند. تمرینات مناسب می‌توانند به تقویت این عضلات کمک کرده و در نتیجه از افتادگی سینه جلوگیری نمایند. تمریناتی که به تقویت عضلات قفسه سینه و قسمت بالایی پشت می‌پردازند، جزء اصلی هر برنامه تمرینی کامل محسوب می‌شوند. این تمرینات باعث می‌شوند که از علت افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنند و شکل بهتری به خود بگیرند. در ادامه به بررسی این موضوع به صورت دقیق‌تر می‌پردازیم.

1-    تمرین اول: پرس سینه

با یک دمبل در هر دست به پشت دراز بکشید. آرنج های خود را با زاویه 90 درجه خم کنید و کف دست ها رو به جلو باشد. دمبل ها را به سمت سقف فشار دهید و سپس آنها را به حالت اولیه برگردانید.

2-    تمرین دوم: شنا خوابیده

در این تمرین، هدف اصلی تقویت عضلات سینه است، اما بخش‌های دیگر بالاتنه مانند عضلات بازو نیز در فرآیند شرکت دارند. حواستان باشد که باید تمام بدن را همزمان بلند کنید. اگر این تمرین برای شما برای رفع افتادگی سینه سخت است، می‌توانید به صورت شنا سوئدی با قرار گرفتن بر زانو این تمرین را انجام دهید.

3-    پوش آپ:

پلانک بزنید و دستان خود را از عرض شانه باز کنید. با خم کردن آرنج بدن خود را به سمت زمین پایین بیاورید، سپس به حالت اولیه فشار دهید.

4-    شیب سینه:

از میله های موازی یا ایستگاه شیب استفاده کنید. با خم کردن آرنج بدن خود را پایین بیاورید، سپس به سمت بالا فشار دهید.
توجه به این نکته مهم است که اگرچه ورزش می تواند به سلامت کلی سینه کمک کند، اما ممکن است به طور کامل از افتادگی سینه جلوگیری نکند. پوشیدن سوتین ورزشی حمایتی در حین فعالیت های بدنی نیز برای به حداقل رساندن حرکت سینه و کاهش استرس بر روی رباط های حمایت کننده ضروری است. علاوه بر این، حفظ وزن سالم، اجتناب از سیگار کشیدن می تواند به سلامت سینه کمک کند. اگر نگرانی هایی در مورد افتادگی سینه دارید، توصیه می شود برای مشاوره شخصی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

چکار باید بکنیم که دچار افتادگی سینه نشیم؟2

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از افتادگی سینه

حفظ یک رژیم غذایی سالم می تواند به کشسانی کلی پوست و سلامت سینه کمک کند، که ممکن است به جلوگیری یا به حداقل رساندن افتادگی سینه کمک کند. برای تقویت و سفت کردن عضلات، مصرف پروتئین کافی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای تأمین نیازهای مواد مغذی اساسی از جمله مواد معدنی، ویتامین‌ها و کلسیم، به مصرف سبزیجاتی نظیر کلم، گوجه‌فرنگی، گل کلم، بروکلی و هویج توجه کنید. همچنین، ادامه مصرف عدس و لبنیات نیز باید جزء بخش مهمی از رژیم غذایی منظم شما باشد. در ادامه چند نکته رژیمی وجود دارد که ممکن است مفید باشد:

• غذاهای غنی از پروتئین:

منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ، ماهی، توفو، حبوبات و محصولات لبنی کم چرب را در رژیم غذایی خود بگنجانید. پروتئین برای سلامت عضلات، از جمله ماهیچه هایی که از سینه ها حمایت می کنند، بسیار مهم است.

• سبزیجات و میوه های دارای آنتی اکسیدان:

انواع میوه ها و سبزیجات رنگارنگ سرشار از آنتی اکسیدان مصرف کنید. این مواد مغذی می توانند به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کنند.

• چربی های سالم:

از چربی های سالم  استفاده کنید: به طور مثال آووکادو، آجیل، دانه ها و روغن زیتون. این چربی ها برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست ضروری هستند.

• آبرسانی:

با نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز، هیدراته بمانید. آبرسانی مناسب برای سلامت و الاستیسیته پوست ضروری است.

• ویتامین ها و مواد معدنی:

از مصرف کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی، به‌ویژه ویتامین C و E اطمینان حاصل کنید. این ویتامین‌ها در تولید کلاژن که برای استحکام پوست مهم است، نقش دارند.

• حفظ وزن سالم:

از نوسانات سریع وزن خودداری کنید، زیرا این می تواند به افتادگی سینه کمک کند. با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم وزن خود را حفظ کنید.

• از قند و غذای غیرسالم به طور محدود استفاده کنید:

مصرف غذاهای شیرین و فرآوری شده را کاهش دهید، زیرا مصرف بیش از حد قند می تواند به پیری پوست و از دست دادن خاصیت ارتجاعی کمک کند.

چکار باید بکنیم که دچار افتادگی سینه نشیم؟3

آیا درمان افتادگی سینه بدون جراحی امکان پذیر است؟

بالا کشید درمان افتادگی سینه ها بدون جراحی نیز امکان پذیر است و این بدین معنا است که در این روش ها هیچگونه برش و بریدگی در سطح بدن وجود ندارد و لازم نیست افراد تحت بیهوشی های عمومی قرار بگیرد. در ادامه به برخی از از روش های طبیعی کردن سینه با جراحی و بدوش برش در سطح پوست اشاره خواهیم کرد.

◘ لیفت سینه با جراحی:

لیفت یا بالا کشیدن سینه (ماستوپکسی) یک روش جراحی است که با از بین بردن پوست اضافی و سفت شدن بافت باقیمانده، افتادگی سینه را درمان می‌کند. نتیجه نهایی این جراحی، افتادگی کمتر و همراه با سینه‌هایی با شکل و فرم بهتر است. جراحی به عنوان بهترین روش برای ایجاد فرم دلخواه سینه‌ها شناخته می‌شود، زیرا نتایج آن بسیار مطلوب و عوارض پس از آن محدود هستند. بر اساس گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، تخمین زده می‌شود که از سال ۲۰۰۰، تعداد جراحی‌های لیفت سینه به نسبت ۷۰ درصد افزایش یافته است. این روش در حال حاضر از دیگر روش‌های جراحی سینه مانند ایمپلنت پیشی می‌گیرد. از انواع لیفت سینه با جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    بالا بردن سینه با نخ
•    بالا بردن سینه با روش Caci
•    لیفت سینه با لیزر
•    بالا کشیدن سینه با روش ترماژ

◘ انواع روش های لیفت سینه بدون جراحی

بسیاری از افراد به روش‌هایی مثل مصرف برخی از غذاها یا انجام تعدادی از نرمش‌ها روی آورده‌اند که باعث تقویت عضلات سینه می‌شوند. بنابراین، روش‌هایی که برای تقویت عضلات به کار می‌روند (مثل ورزش و تغذیه)، مستقیماً باعث کشیده شدن سینه به سمت بالا نمی‌شوند. این روش‌ها با تقویت عضلات بالای سینه، شانه، و سایر عضلات اطراف پستان‌ها، باعث می‌شوند که آن‌ها به شکلی زیباتر و فرمانده‌تر به نظر برسند. بنابراین، این روش‌ها را نمی‌توان به عنوان راهکارهای مستقیم برای بالا کشیدن سینه در نظر گرفت. در ادامه چندین روش لیفت سینه بدون جراحی را ذکر می کنیم:

1- لیفت سینه با بادی تایت

لیفت سینه با بادی تایت یک روش جدید برای بهبود اندازه و شکل سینه‌ها است. این روش از تکنولوژی بادی تایت استفاده می‌کند که با کمک امواج رادیوفرکانسی و میدان مغناطیسی، انقباض و تقویت بافتهای پوستی را فراهم می‌کند. این فرایند بهبود ارتجاع و کلاژن ساختارهای پوستی را تسهیل می‌دهد و باعث جلوگیری یا کاهش افتادگی سینه‌ها می‌شود.
در این روش، دستگاه بادی تایت با استفاده از امواج رادیوفرکانسی به گرم کردن بافتهای پوستی می‌پردازد و میدان مغناطیسی را بر روی آنها اعمال می‌کند. این فرایند باعث افزایش ترشح کلاژن و الاستین، کاهش چین و چروک پوست و بهبود اندازه و شکل سینه می‌شود. لیفت سینه با بادی تایت به عنوان یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی شناخته می‌شود، زیرا بدون نیاز به برش یا جراحی است. این فرآیند به صورت محلی انجام می‌شود و برای افرادی که به دنبال راهکارهای غیرجراحی برای بهبود شکل و ارتفاع سینه هستند، گزینه‌ای جذاب است. اما مهم است تا هر کس قبل از اقدام به هر نوع روش، مشاوره با یک متخصص پزشکی داشته باشد و نظرات و شرایط فردی خود را مطرح کند.

2- درمان های لیزری لیفت سینه

درمان‌های لیزری برای لیفت سینه یکی از روش‌های مدرن در زمینه بهبود شکل و جلوگیری از افتادگی سینه است. این روش‌ها از تکنولوژی لیزر برای تقویت و جوان‌سازی بافتهای پوستی و کاهش چین و چروک در منطقه سینه استفاده می‌کنند. درمان‌های لیزری لیفت سینه به صورت غیرجراحی اجرا می‌شوند و شامل انتقال انرژی لیزر به بافت‌های پوستی می‌شود. این انرژی لیزر باعث تحریک ترشح کلاژن و الاستین می‌شود که بازسازی و تقویت ساختار پوستی را تسهیل می‌کند. همچنین، لیزر به کاهش چربی زیرپوستی کمک کرده و از نظر شکل دهی به سینه‌ها کمک می‌نماید.

3- لیفت سینه سی ای سی آی

این نوع لیفت در سینه ابتدا یک درمان آسیب عضلانی بود؛ در این روش برای لیفت سینه بدون جراحی، بافت عضلانی زیر سینه قسمتی است که هدف قرار می گیرد. دکتر جراح پالس های الکتریکی قوی را با ابزاری مخصوص بر روی عضلات زیر سینه معطوف می کند. شما باید پس از چندین جلسه درمان نتیجه را در عضلات سینه خود مشاهده کنید زیرا در نتیجه این چند جلسه باید سینه ها لیفت شده و چین و چروک آن صاف شده باشد. مطمئنا هر چه تعداد دفعات انجام این روش بیشتر باشد نتیجه بهتری نیز حاصل خواهد شد که این موضوع در تمرینات عضلانی دیگر نیز قابل مشاهده بوده است. دکتر ممکن است بسته به وضعیت شما درمان طولانی مدت را توصیه کند تا نتیجه بهتری حاصل شود.

4- لیفت سینه با تزریق بوتاکس

لیفت سینه با تزریق بوتاکس یک روش جدید در زمینه بهبود شکل و ارتفاع سینه بدون نیاز به جراحی است. در این روش، بوتاکس (توکسین بوتولینوم) به عنوان یک ماده تزریقی استفاده می‌شود تا باعث لیفت طبیعی سینه شود.
بوتاکس با مسدود کردن عصب هایی که به عضلات مرتبط با سینه می‌رسند، باعث ضعیف شدن عضلات می‌شود. این ضعیفیت عضلات موجب کاهش انقباض آنها می‌شود و در نتیجه، سینه بالا می‌رود. این فرآیند به طور موقتی عضلات را آرام کرده و تاثیر لیفت دهنده دارد. با اینکه این روش به عنوان یک راهکار غیرجراحی جذاب است و به عنوان یک راه حل موقت می‌تواند نتایج قابل توجهی ایجاد کند، اما مهم است تا با پزشک متخصص مشورت کنید تا نکات مربوط به سازگاری شما، توقعات و نحوه اجرای درمان را به دقت بررسی کنید.

سخن پایانی

افتادگی سینه یک اتفاق طبیعی در بدن زنان است که با افزایش سن، بارداری، افزایش و کاهش وزن و عوامل دیگر رخ می دهد. با این حال، برخی از راهکارها وجود دارند که می توانند از بروز یا تشدید افتادگی سینه جلوگیری کنند. اگر افتادگی سینه شما شدید است، می توانید از جراحی زیبایی برای رفع آن استفاده کنید. جراحی زیبایی ماستوپکسی با برداشتن پوست اضافی و سفت کردن بافت سینه، می تواند شکل سینه های شما را بهبود بخشد. در نهایت، مهم است که بدانید افتادگی سینه یک مشکل طبیعی است و باید آن را بپذیرید. با این حال، با رعایت نکاتی که در این مقاله از شرق ذکر شد، می توانید از بروز یا تشدید افتادگی سینه جلوگیری کنید.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *