ویژگی های یک سوتین که بعد از شستن تغییر سایز ندهد

ویژگی های یک سوتین که بعد از شستن تغییر سایز ندهد

بانوان از سنین بلوغ با آشکار شدن سینه ها و نشانه های بلوغ طبیعی شروع به بستن سینه بند های کوچک و بعد سوتین می کنند. این لباس بنظر ساده تا همیشه با آن ها خواهد بود. رفته رفته بانوان با انواع مختلفی از سوتین زنانه آشنا می شوند و برای استفاده طولانی از آن ها سعی می کنند تا با روش های شستشوی صحیح و نگهداری آن ها آشنا شوند. ما سعی داریم در این مقاله به موضوعاتی مانند ویژگی سوتین بدون تغییر سایز بعد از شستشو و معرفی انواع جنس مناسب سوتین بپردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های یک سوتین که بعد از شستن تغییر سایز ندهد 1

سوتین زنانه

سوتین یک لباس زیر منحصر به فرد با طراحی زیبا و شیک می باشد که کاربردهای فراوانی دارد. به طوری که شما می توانید برای هر مناسبت خاصی مانند مجالس یا تولد یک مدل متفاوت داشته باشید.

ساختار مناسب سوتین

به طور کلی سوتین از چند بخش تشکیل می شود. قسمت کاپ و یا کاسه ها که قسمت جلوی سینه ها را پوشش می دهند. بند هایی که از روی شانه ها رد می شوند و تا پشت کمر را در برمی گیرند. در ادامه ی قسمت کاپ های سوتین یک کش بافت قرار داده می شود که پشت کمر را نیز می پوشاند. معمولا سوتین هایی که در اثر شستشو تغییر سایز می دهند از قسمت همین کش بافت ها می باشد.

ویژگی های یک سوتین که بعد از شستن تغییر سایز ندهد 2

ویژگی سوتین بدون تغییر سایز پس از شستشو

معمولا سوتین بدون تغییر سایز پس از شستشو، تولید شده به همراه پارچه های با ترکیبات طبیعی هستند و بدون استفاده از مواد مصنوعی بعد از شستشو تغییر سایز نمی دهند. اغلب این سوتین های تولید شده با مواد مصنوعی پلی استر هستند که در تعداد دفعات کم، بافت خود را از دست می دهند. در این قسمت ما انواع پارچه به کاربرده شده در طراحی سوتین که بعد از شستشو تغییر سایز نمی دهند را شرح خواهیم داد.

1- پنبه

از لحاظ ساختاری پنبه از الیاف سلولزی بر پایه گلوکز تشکیل شده است. بر روی این مولکول های سلولز هیچ گونه عملیات شیمیایی صورت نمی گیرد. سوتین زنانه تشکیل شده از پنبه بعد از گذشت مدت زمان زیادی ممکن است بافت اصلی خود را از دست داده و رنگ کدری به خود بگیرد. اما از جمله پارچه هایی هستند که می توان گفت در اثر شستشو از بین نمی رود. اغلب سعی می شود از پنبه در قسمت داخلی سوتین یعنی کاپ ها استفاده شود. این کار باعث ایجاد حس نرمی و راحتی و لطافت در هنگام انجام فعالیت های روزانه می گردد.

2- کتان

کتان نیز از جمله پارچه های مورد استفاده در طراحی سوتین می باشد. کتان از سختی بالایی برخوردار است و عرق بدن را به خوبی جذب می کند. اما این پارچه نیز تمایلی به تغییر کردن ندارد و شکل و شمایل خود را تا مدت ها بعد از خرید و شستشوی درست حفظ می کند.  از کتان سعی می شود بیشتر به عنوان لایه ی بیرونی و ظاهری سوتین زنانه استفاده گردد.

 3- گیپور

گیپور پارچه ی بسیار محبوبی در تهیه لباس بانوان می باشد. این پارچه تولید شده از الیاف پنبه و ابریشم است. این پارچه به دلیل ظرافتی که در بافت آن وجود دارد باید با دقت شستشو شود. گیپور از آن دست پارچه های توری شکل است که دارای نقش و نگارهای یکدست و بدون برجستگی می باشند. به دلیل آنکه گیپور از الیاف طبیعی تشکیل شده است. با رعایت راهنمای شستشوی سوتین باعث می شود تا مدت های زیادی بتوانید از آن استفاده نمایید. از این پارچه برای طراحی قسمت بیرونی و ظاهری سوتین استفاده می شود.

4- ساتن

برای تولید پارچه ساتن از الیاف طبیعی مانند ابریشم استفاده می شود. ابریشم پارچه ای صاف، براق، سبک، زیبا، لطیف و بدون آبرفت می باشد. از ساتن در تولید انواع لباس زیر زنانه از جمله سوتین استفاده می گردد. همانطور که می دانید ساتن نیز انواع مختلفی دارد اما طراحان برای تولید سوتین زنانه سعی می کنند تا از ساتنی استفاده کنند که از وزن پایینی برخوردار باشد. در هنگام شستشوی سوتین ساتن زنانه اگر کمی دقت شود می توانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده نمایید. برای اطلاع دقیق تر از شستشوی لباس زیر زنانه به طریقه ی درست آن می توانید به مقاله " آموزش شستشو و نگهداری انواع لباس زیر زنانه و مردانه " مراجعه نمایید.

5- دانتل

در ابتدا با نگاه کردن به دو سوتین طراحی شده با دانتل و گیپور شاید فرق آن ها را با هم متوجه نشوید. فرق بزرگی که پارچه دانتل با گیپور دارد، در داشتن گل های برجسته می باشد. اما در گیپور این گل ها به صورت یکدست و در همه جای پارچه پخش شده اند. سوتین مجلسی زنانه از دسته سوتین هایی هستند که از طراحی گیپور و دانتل برای تولید آن ها استفاده می شود. این پارچه به دلیل بافت ظریفی که دارد باید با دقت شسته شود. دانتل نیز از جمله پارچه هایی است که در هنگام شستشو تغییر سایز نمی دهد. امروزه سوتین های دانتل و گیپور به دو شکل در بازار عرضه می گردند. برخی از آن ها دارای ابر یا جک می باشند. اما برخی دیگر به صورت ساده و بدون ابر و جک تولید می شوند. این سوتین های بدون ابر دانتل، بسیار سبک بوده می توانند برای استفاده در فعالیت های روزانه مناسب باشند.

6- ابریشم

ابریشم یکی دیگر از الیاف طبیعی مورد استفاده در تولید سوتین زنانه می باشد. ابریشم یکی از زیبا ترین پارچه های موجود در دنیا است و از لطافت و ظاهر زیبایی برخوردار می باشد. سوتین هایی که با استفاده از ابریشم تولید می شوند، از ارزش بالایی برخوردار هستند. ابریشم با وجود ظرافت و زیبایی، دارای الیاف محکمی است. وزن این پارچه در مقایسه با پنبه و کتان بسیار کمتر است. در هنگام شستشو، این پارچه می تواند آب با دمای بالای 140 درجه را نیز تحمل کند.

ویژگی های یک سوتین که بعد از شستن تغییر سایز ندهد 3

ویژگی سوتینی که بعد از شستشو تغییر می کند

جنس پارچه ای که سوتین از آن تولید شده است در روش شستشو و نگهداری و هزینه آن تفاوت ایجاد می کند. در این قسمت سعی داریم پارچه هایی را نام ببریم که بعد از تعداد کمی شستشو بافت خود را از دست داده و تغییر سایز می دهند.

1- ترکیب پنبه و الیاف مصنوعی

الیاف ترکیبی، متشکل از دو گروه الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی می باشند. ترکیب این دو گروه یک محصول با خاصیت جدیدی را به وجود می آورد. اما خب از آنجایی که الیاف مصنوعی در آن ها به کار رفته است اگر با دقت بالا استفاده یا شستشو نشوند امکان دارد در مدت زمان کوتاهی سایز اولیه خود را از دست دهند و گشاد و بد فرم شوند.

2- لمه

سوتین تولید شده با پارچه لمه دارای ضخامت خوبی است و آبرفت ندارد. این پارچه چروک نمی شود و دیگر نگران دفرمه شدن لباس زیرتان بعد از شستشو نخواهید شد. یک مورد که در این پارچه لمه وجود دارد ریزش پولک ها یا اکلیل های روی لباس است که البته جای هیچ نگرانی نیست این موضوع یک اتفاق طبیعی است. پارچه لمه قابلیت شستشو با لباس شویی را دارد اما نکته ای که باید رعایت شود، درجه و دمای آب گرمی است که برای شستن آن بکار می برید. پارچه لمه به دلیل آنکه از الیاف مصنوعی تشیکل شده است هنگامی با آب داغ شسته شود حالت کشسانی خود را از دست داده و آسیب می بیند.

3- ریون

پارچه ریون در دسته پارچه هایی قرار دارد که هم از الیاف مصنوعی و هم از الیاف طبیعی تولید شده است. ریون رنگ ثابتی دارد و در تنوع و رنگ آمیزی بالایی تولید می شود شاید دلیل استفاده از این پارچه هم در تنوع آن باشد. پارچه ریون به نسبت پارچه های طبیعی از دوام بالایی برخوردار نبوده به همین علت ممکن است بعد از تعداد دفعات شستشوی پایین دچار تغییر سایز شود. اغلب پارچه هایی که از الیاف مصنوعی در تولید آن ها استفاده شده است اغلب ضد چروک بوده و از کشسانی خوبی نیز برخوردار هستند.

4- میکروفیبر

پارچه میکروفیبر یا میکروفایبر ترکیبی از پلی استر و پلی آمید که همان نایلون است تشکیل شده است. در سال های گذشته از آن پارچه بسیار محبوب در تولید سوتین استفاده می شده است. سوتین تولید شده با پارچه میکروفایبر دوام بسیار زیادی دارد و جذب آب و رطوبت آن بسیار بالا می باشد. این پارچه در دهه 90 میلادی محبوبیت زیادی در صنعت مد و فشن داشته است.

5- تور

یک نمونه از پارچه که بافتی مشابه با بافت گیپور و دانتل دارد، تور نامیده می شود که بسیار ظریف تر و سبک تر از گیپور است اما با مواد مصنوعی تولید شده و از لطافت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این بیش از حد لطیف بودن جنس پارچه نشانه ی خوبی است تا شما مصنوعی بودن آن را بهتر درک کنید. هنگامی که این سوتین در دمای بالایی شسته شود یا ماساژ بیشتری در هنگام آب کشی داده شود در مدت زمان کمی فرم آن از سایز اصلی خارج می شود.

6- فلامنت

سوتین زنانه فلامنت، یک کار بسیار شیک و لطیف با مقاومت و دوام بالا است. این پارچه که در اصل همان تریکو است کاربردهای بسیاری در صنعت پوشاک دارد. سوتین فلامنت یا تریکو، به دلیل بافت نرمی که دارند خیلی زود بر اثر ماساژ از حالت خود خارج می شوند. پس بهتر است در هنگام شستن این سوتین از آب داغ و ماساژ دادن آن جلوگیری نمایید. و یک نکته دیگر بهتر است لباس زیر را در آب گرم خیس نکنید این کار نیز باعث وارفتن لباس می شود.

استفاده از مواد مناسب شستشوی سوتین

به طور کلی برای شستشوی شورت و سوتین زنانه در ابتدا باید به جنس آن توجه کنید و بعد از اطلاع پیدا کردن از جنس پارچه با توجه به آن از مواد شوینده استفاده نمایید. بهترین مواد شوینده ای که می توان استفاده کرد صابون، شامپو های ساده می باشد. این مواد شوینده ساده می توانند به راحتی چربی ها را از سوتین شما پاک کنند.

ویژگی های یک سوتین که بعد از شستن تغییر سایز ندهد 4

پوشاک شرق

در فروشگاه شرق جدیدترین مدل های لباس زیر زنانه و مردانه، بچگانه را می توانید به صورت آنلاین خریداری نمایید. این مجموعه پوشاک لباس زیر مردانه و زنانه با ارائه بهترین قیمت و بالا ترین کیفیت های محصولات به صورت حضوری و غیر حضوری آماده گرفتن سفارشات شما عزیزان می باشد. شما می توانید برای خرید سوتین زنانه به سایت فروشگاه شرق مراجعه نمایید.

سخن پایانی

در صنعت مد و لباس زیر زنانه، طراحی مناسب سوتین برای بانوان یک فعالیت بسیار مهم به شمار می آید. در این مقاله ما به دو گروه متفاوت از پارچه های با الیاف مصنوعی و الیاف طبیعی پرداختیم. این پارچه ها همگی در دوره های زمانی مختلفی در سوتین های زنانه به کار رفته اند. با یک نگاه کلی نیز می توان فهمید سوتین های تولید شده با الیاف مصنوعی بسیار تن خور شیک و ظاهری زیبا دارند. این سوتین ها اما از لحاظ کیفیت و مدت زمان استفاده، عمر بسیار کوتاه تری نسبت به سوتین تولید شده با الیاف طبیعی دارند. شما می توانید برای خرید اینترنتی سوتین زنانه و خرید شورت زنانه با کیفیت به سایت فروشگاه شرق مراجعه نمایید.


مقالات مرتبط:
» سوتین شیردهی چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد
» مزایا و معایب استفاده از سوتین‌ های زنانه با بند آزاد
» سوتین پرسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *