سوتین پرسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سوتین پرسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سوتین یک عضو جدانشدنی از لباس های بانوان است. سوتین نیز از جمله لباس زیر زنانه به شمار می آید و در زیر لباس های اصلی پوشیده می شود. این لباس به دلیل تنوع بالایی که دارد برای هر اندام و سلیقه ای تولید می شود. این لباس به ظاهر کوچک و بی معنی می تواند باعث زیبایی و خوش فرم دیده شدن اندام شما در ظاهر شود. ما در این مقاله سعی داریم به معرفی سوتین پرسی، یکی از انواع سوتین زنانه بسیار راحت بپردازیم. با ما همراه باشید.

سوتین پرسی چیست؟

لباس زیر های زنانه در طراحی های متفاوتی تولید می شوند. برخی از مدل های سوتین، هیچ جای دوختی ندارند. این سوتین ها، سوتین های پرسی هستند و پارچه هایی که در قسمت کاپ این سوتین ها وجود دارد برای اتصال به یکدیگر پرس می شوند.

تاریخچه سوتین

برخی معتقدند که تاریخ پوشیدن اولین سوتین های زنانه به روم باستان برمی گردد. در آن زمان از یک پارچه یک دست و یک تکه که گلدوزی شده بود، به عنوان سینه بند استفاده می کردند. این سینه بند ها در بسیاری از کتب تاریخی و در عکس ها و تصاویر حکاکی شده بر روی دیوار و مجسمه های رومی کاملا واضح و روشن می باشد.

سوتین پرسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ 1

کاربرد سوتین پرسی

هر سوتین زنانه دارای یک کاربرد منحصر به فرد است. کاربردهای زیادی برای استفاده از لباس زیر زنانه وجود دارد. ما در این قسمت سعی داریم با معرفی بهتر سوتین پرسی، کاربرد آن را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

1- سوتین پرسی روزمره

معمولا برای پوشیدن در فضای منزل و یا محیط کاری از مدل سوتین روزمره استفاده می شود. در نتیجه اگر تمایل به پوشیدن سوتین در ساعات طولانی دارید حتما از سوتین های روزمره پرسی استفاده کنید. سوتین پرسی روزمره با پارچه های نرم و سبک تولید شده است و از تعرق بیش از حد شما نیز جلوگیری می کنند. این مدل سوتین نیز در دو مدل فنردار و بدون فنر تولید می شوند اما توصیه ما به شما استفاده سوتین پرسی بدون فنر است.

2- سوتین پرسی مجلسی

معمولا سوتین هایی که در محیط های مجلسی استفاده می کنند، از گیپور و اسفنج و فنر برای طراحی در قسمت کاپ استفاده شده است. برای انتخاب بندک های سوتین نیز، از سند های شیشه ای و نامرئی استفاده می کنند تا برای پوشیدن در زیر لباس مجلسی مناسب باشد.  

سوتین پرسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ 2

انواع جنس سوتین پرسی

سوتین اولین لایه لباسی است که به طور مستقیم به بدن ما تماس دارد. به همین علت نیز در هنگام خرید باید به جنس پارچه سوتینی که انتخاب می کنیم دقت کنیم. در این قسمت ما سعی داریم به انواع پارچه استفاده شده در تولید سوتین پرسی بپردازیم.

1- پنبه

اولین و پر استفاده ترین پارچه ای که در تولید پوشاک لباس زیر زنانه و مردانه نقش مهمی دارد، پنبه است. تقریبا بیشتر سوتین های زنانه از پنبه ساخته شده اند. این پارچه یک پارچه عرق گیر و تنفس پذیر است و برای روزهای گرم سال نیز یک انتخاب ساده و خنک می باشد.

2- پشم

شاید در ابتدا فکر کنید پوشیدن سوتین با استفاده از پشم می تواند آزار دهنده باشد، اما هنگامی که با مواد دیگری ترکیب شود، یک انتخاب مناسب برای سوتین می باشد. پشم استفاده شده در لباس زیر و پلیور ها با هم متفاوت است. تولید و خرید سوتین پشمی، از هزینه ی بالایی برخوردار بوده و به همین علت نیز افراد علاقه کمتری برای خرید این سوتین دارند.

3- حریر

پارچه های حریر، از لحاظ بافت پارچه به پارچه های ابریشمی بسیار شباهت دارند. این مدل پارچه بسیار سبک و نرم و لطیف هستند. پوشیدن آن ها برای مدت زمان طولانی نمی تواند برای شما مشکلی ایجاد کند. به دلیل حس خنکی که سوتین پرسی حریر برای شما خواهد داشت می توانید در روز های گرم بهار و تابستان استفاده کنید.

4- ابریشم

ابریشم یک پارچه بسیار نرم و سبکی است که مناسب برای تولید و طراحی در سوتین های زنانه می باشد. پوشیدن و استفاده از سوتین پرسی ابریشمی زنانه، می تواند باعث تنفس پوست شما در زیر لباس اصلی شود. از لحاظ قیمت و هزینه، باید گفته شود که این مدل سوتین ها از قیمت بالایی برخوردار هستند. انتخاب سوتین پرسی ابریشمی زنانه، ایراداتی نیز دارد. در بحث نگهداری این پارچه به دلیل لطافت بیش از حد و ظریف بودن بافت پارچه، باید دقت بسیاری شود و ممکن است وقت و زمان بیشتری در هنگام شستشو نیز نیاز داشته باشد. اما در کل باید این موضوع را ذکر کرد که استفاده از سوتین ابریشمی، احساس آزادی و شیک بودن را برای شما خواهد داشت. 

5- گیپور

سوتین گیپوری از مدل سوتین پرسی زنانه بسیار محبوب است، که هم به صورت فنر دار و هم بدون فنر بسیار محبوب می باشد. این نمونه پارچه نیز از پارچه های سبک است و در محیط های داخل منزل و بیرون از آن بکار می رود. اگر به دنبال شورت و سوتین زنانه ست هستید، می توانید مدل های گیپوری را امتحان کنید. طراحی ساده و زیبایی که این مدل های ست دارند، باعث محبوبیت آن ها در بین بانوان شده است.

6- توری

سوتین پرسی توری، یا کاملا از طور تشکیل شده اند یا قسمتی از آن ها از تور است. سوتین های توری رنگ بندی بسیار زیادی دارند. سوتین توری پرسی مناسب برای فصل گرما می باشد. این سوتین با عبور هوا از خود می تواند باعث خنک نگه داشتن بدن شما شود. سوتین زنانه پرسی توری را به دلیل راحتی و سبکی بیش از حدش می توانید در ساعات طولانی بپوشید.

سوتین پرسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ 3

انواع مدل سوتین پرسی

سوتین زنانه پرسی، در دو مدل متفاوت در قسمت کاپ ها تولید می شوند. در ادامه این قسمت ما به انواع سوتین پرسی خواهیم پرداخت.

سوتین پرسی بدون فنر زنانه

گاهی اوقات شما در قسمت سینه ها احساس آزار دهنده ای خواهید داشت. دلیل آن هم استفاده از سوتین های فنردار می باشد. طولانی مدت استفاده از این سوتین ها شما را خسته خواهد کرد به همین دلیل پیشنهاد ما به شما پوشیدن سوتین های پرسی بدون فنر می باشد. سوتین زنانه پرسی گیپوری و توری و نیم تنه، در بین بانوان بسیار محبوب بوده و برای همه سایز ها نیز مناسب است. شما می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه شرق، نسبت به خرید اینترنتی سوتین پرسی زنانه اقدام نمایید.

سوتین پرسی فنردار زنانه

در طراحی مدل سوتین پرسی فنردار، شما مشاهده می کنید که از اسفنج یا پارچه های پشمی یا کتانی در طراحی قسمت بیرونی کاپ ها استفاده می شود که این امر باعث می شود تا سوتین شما ایست خوبی داشته باشد. این سوتین های فنردار پرسی، مناسب پوشیدن برای افرادی است که از سینه های بزرگی برخوردار هستند. سوتین پرسی زنانه از بافت سینه ها محافظت کرده و شما می توانید به دلیل سبکی و خوش فرم بودن آن را در محیط های متفاوت استفاده کنید. سوتین پرسی دارای رنگ بندی بسیار زیبایی می باشد.

ویژگی سوتین پرسی

1- سبک بودن

همانطور که پیشتر گفتیم، یکی از دلایل سبک بودن سوتین پرسی استفاده از پارچه های لطیفی مثل حریر و ساتن در طراحی آن می باشد. از دلایل دیگر سبک دانستن این مدل سوتین، استفاده کمتر از اسفنج در کاپ ها است. این دو دلیل در کنار هم باعث استفاده راحت تر، در مدت زمان بیشتر می شود.

2- لطیف بودن

سینه ها از بافت پوستی بسیار نازکی برخوردار هستند. برای جلوگیری از زخم شدن و یا آسیب دیگر آنها بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که از پارچه های لطیفی برای تولیدشان استفاده شده باشد. پارچه هایی که در این مدل سوتین استفاده می شوند، همگی بسیار ساده و سبک هستند. این لطافت پار چه ها باعث می شود تا در قسمت سینه ها شما احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

3- شستشوی راحت

از آنجایی که سوتین زنانه باید روزانه تعویض شود، شما دیگر مشکلی در شستشوی آن ها نخواهید داشت. سوتین پرسی از آنجایی که از پارچه های لطیفی تولید می شود و از جک و اسفنج درون خود برخوردار نیست هنگام شستشو مدت زمان کمتری را صرف خواهید کرد.

4- مناسب برای لباس های نازک

سوتین پرسی زنانه، از مدل سوتین هایی است که می توان به راحتی در زیر لباس اصلی پوشید. اگر سوتین پرسی را زیر لباس نازک بپوشید، به هیچ وجه مشخص نمی شود. این سوتین به دلیل مدل طراحی آن که بدون دوخت و درز می باشد، اثری از خود در زیر لباس به جای نمی گذارد. این یعنی شما به راحتی می توانید حتی مدل فنردار آن را برای لباس های نازک خود انتخاب کنید.

سوتین پرسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ 4

نتیجه گیری

در این مقاله ما سعی کردیم به تعریف سوتین پرسی و انواع مختلف آن بپردازیم. همانطور که مشاهده کردید استفاده از این سوتین مزیت های بسیاری برای شما خواهد داشت. و مهم ترین آن احساس سبکی و راحتی و لطافت این مدل سوتین بود. اگر سوتین را به صورت تک خریداری می کنید، می توانید به راحتی به همراه یک شورت هم رنگ با آن ست کنید. فروشگاه شرق با به روزترین محصولات لباس زیر زنانه و مردانه و بچگانه، می تواند به شما در انتخاب لباس زیر مناسبتان کمک کند. شما می توانید با مراجعه به این سایت به صورت اینترنتی از هر جای کشور نسبت به ثبت سفارش و خرید اقدام نمایید.


مقالات مرتبط:
» فرق بین سوتین جک دار و سوتین فنر دار + مزایا و معایب
» بررسی کامل سایز بندی سوتین زنانه
» سوتین دکلته چیست و چگونه باید ست شود؟

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *