اهمیت انتخاب شورت زنانه مناسب برای سلامت واژن

اهمیت انتخاب شورت زنانه مناسب برای سلامت واژن

حفظ بهداشت واژن یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتیست که باید بانوان به آن توجه کنند. چرا که بسیاری از بیماری ها و عفونت های رایج زنان از طریق واژن وارد بدن می شود و اگر به موقع جلوی آن گرفته نشود، دردسرساز خواهد بود. در این میان یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در حفظ بهداشت واژن تأثیر بسیار زیادی بگذارد، انتخاب شورت زنانه مناسب است. ما در تیم پژوهشی شرق، قصد داریم اهمیت انتخاب شورت زنانه مناسب برای سلامت واژن را در این مقاله بررسی کنیم. تا انتها ما را دنبال کنید.

شورت زنانه چیست؟

شورت زنانه یکی از انواع لباس زیر زنانه می باشد که برای پوشاندن قسمت پایین تنه و تناسلی بدن استفاده می گردد. در گذشته به دلیل نبود آگاهی، افراد زیادی از پوشیدن لباس زیر یا همان شورت ممانعت می کردند و همین موضوع سبب به وجود آمدن بیماری های پوستی و عفونت های واژن یا ناحیه تناسلی بسیاری می شد. اما امروزه باتوجه پیشرفت علم پزشکی و افزایش آگاهی و دانش عموم مردم مشکلات این چنینی بسیار کمتر رخ می دهد. شورت زنانه همچنین اگر از جنس مرغوب و ضد حساسیت و با سایز مناسب بدنتان نباشد ممکن است شما را دچار بیماری های پوستی و عفونی در ناحیه واژن کند.

اهمیت انتخاب شورت زنانه مناسب برای سلامت واژن 1

اهمیت استفاده از شورت مناسب در سلامت واژن

سلامت واژن همانطور که گفته شد در حفظ سلامت جسمی بانوان بسیار اهمیت دارد. چرا که این قسمت محل مناسبی برای ورود میکروب و باکتری به داخل رحم و در نهایت بیماری های خطرناک می باشد. دهانه واژن نقطه ای از بدن زنان است که از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و باید به شدت از آن مراقبت نمود. در صورت بی توجهی به این ناحیه شخص دچار بیماری های پوستی و عفونی می گردد که در مراحل بالاتر ممکن است تا نازایی نیز پیش برود. حفظ بهداشت واژن می تواند از بروز بیماری های شایع زنان جلوگیری کند. شایع ترین بیماری دستگاه تناسلی زنان در ایران عفونت است که به دو نوع عفونت بخش های تحتانی و عفونت بخش های فوقانی تقسیم می شود. بخش تحتانی شامل قسمت خارجی، دهانه رحم و واژن می شود و ناحیه رحم، لوله ها و ناحیه لگنی بخش های فوقانی را تشکیل می دهند. این عفونت ها اگر درمان نشوند و به دهانه رحم برسند ممکن است به زخم و در نهایت خود را به صورت سرطان نمایان کنند.
در گذشته به دلیل نبود آگاهی افراد به ندرت از شورت استفاده می کردند که همین امر خود باعث بسیاری از بیماری های پوستی و عفونی می شد. اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی، دانشمندان دریافتند که شورت زنانه می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند. این موضوع در مورد زنان، دو برابر مردان اهمیت دارد. به همین علت استفاده صحیح از شورت زنانه به شدت توصیه می شود. شورت زنانه همانطور که گفته شد یکی از عواملی ست که می تواند در شروع یا پیشگیری این بیماری ها نقش بسزایی داشته باشد چرا که ارتباط کاملاً مستقیمی با ناحیه تناسلی و واژن دارد. تمیزی و خشک نگه داشتن واژن یکی از راه هاییست که می تواند محل رشد میکروب ها و باکتری ها و انواع قارچ و عفونت را از بین ببرد. علاوه بر آن انتخاب مناسب شورت زنانه نیز در این امر دخیل است. عوامل تأثیرگذار در عفونت های زنانه که از طریق شورت زنانه منتقل می شوند عبارتند از:

1- جنس نامرغوب

خرید شورت زنانه بسته به این که برای چه مصرفی می خواهید می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی باید بدانید که جنس شورت می تواند باعث ایجاد بیماری های پوستی و حساسیت های آزاردهنده شود. انواع شورت های ساتن، ابریشم، توری، گیپور، جرسی و... در دسته ی شورت های فانتزی قرار می گیرند که با توجه به جنس آن ها چندان برای استفاده ی روزمره و طولانی مدت خصوصاً برای کسانی که تعریق زیادی دارند، مناسب نیست. شورت زنانه باید از جنسی انتخاب شود که امکان تنفس پذیری را به پوست بدهد و هوا در آن گردش داشته باشد. انواع شورت های فانتزی برای مهمانی ها و یا زمان های خاص می توانند گزینه های خوبی باشند اما برای استفاده ی طولانی مدت و روزمره پیشنهاد می کنیم جنس دیگری را امتحان نمایید. پارچه نخی همواره بهترین نوع پارچه برای افرادیست که پوست حساسی دارند. پارچه نخ و پنبه بسیار نرم و لطیف و مانع بروز هرگونه حساسیت در اندام شما می شود. این جنس از کشسانی بسیار پایینی برخوردار است. شورت زنانه نخی انتخاب بسیار مناسبی برای استفاده ی روزمره می باشد.

2- سایز نامناسب

شورت زنانه با سایز مناسب یکی دیگر از فاکتورهای مهم در جلوگیری از بروز بیماری های پوستی و عفونی در ناحیه واژن است. پوشیدن شورت های تنگ و خیلی چسبان مانع گردش هوا شده و رطوبت را در آن جا نگه می دارد. واژن به طور عادی رطوبت دارد و اگر گردش هوا در این ناحیه به خوبی صورت نگیرد، قطعاً دچار عارضه های پوستی خواهید شد. ضمن اینکه شورت زنانه تنگ می تواند گردش خون را در نواحی شکم و ران مختل نماید. اگر دقت کرده باشید در هنگام استفاده از شورت تنگ، ردهای قرمزرنگی بر روی پوست شما در ناحیه ی کش شورت باقی می ماند. این همان عدم گردش خون مناسب است. برای اینکه در زمان خرید شورت زنانه دچار اشتباه نشویید و شورت با سایز نامناسب نخرید حتما قبل از خرید، جدول سایزبندی شورت زنانه را مطالعه نمایید.
سلامت واژن در گرو استفاده از شورت زنانه مناسب است. اگر شما یک شورت تنگ و چسبان را انتخاب کنید و بخواهید برای طولانی مدت و استفاده ی روزانه آن را بپوشید با تصور اینکه پس از مدتی شورت برای شما راحت و آزاد خواهد شد، شک نکنید که در همین مدت واژن شما دچار بیماری هایی گردیده است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استفاده از شورت زنانه گشاد نیز اصلاً توصیه نمی شود. شورت زنانه باید در سایزی انتخاب شود که به راحتی رطوبت را از ناحیه تناسلی و واژن به خود جذب کرده و آن ناحیه را همواره خشک نگه دارد. فروشگاه اینترنتی شرق یکی از متنوع ترین فروشگاه های عرضه ی لباس زیر زنانه خصوصاً شورت زنانه در کشور می باشد. اگر طرح یا مدل خاصی را برای لباس زیر در نظر دارید، به راحتی می توانید در فروشگاه اینترنتی شرق بیابید. برای تماشای محصولات ما و خرید شورت زنانه جدید اینجا کلیک نمایید.

اهمیت انتخاب شورت زنانه مناسب برای سلامت واژن 2

3- عدم تعویض به موقع شورت زنانه

حفظ سلامت واژن به یک عامل اصلی یعنی خشک نگه داشتن واژن بستگی دارد. واژن به طور طبیعی رطوبت یا ترشحاتی را با توجه به شرایط مختلف هورمونی و فیزیکی از خود منتشر می کند. حال اگر این ترشحات به مدت طولانی در تماس با پوست و بر روی پارچه یعنی همان شورت زنانه باقی بماند موجب رشد باکتری و قارچ می گردد. ضمن این که ممکن است شما به طور عادی و بدون فعالیت بدنی نیز تعریق داشته باشید و این نکته را باید بدانید که ناحیه ی تناسلی نیز از تعریق در امان نیست و رطوبت از خود بیرون می دهد. شورت زنانه اگر قابلیت گردش هوا و خشک نگه داشتن واژن را نداشته باشد باید به طور مکرر شورت زنانه خود را تعویض نمایید. اما اگر از شورت هایی با جنس مرغوب و نخ و پنبه استفاده می کنید، می توانید روزانه و به طور عادی یعنی یک بار در روز آن را تعویض، شستشو و در هوای آزاد خشک نمایید. برای رعایت بهداشت بیشتر می توانید شورت خود را پس از خشک شدن اطو نمایید. فقط دقت کنید که باید یک پارچه ی خشک و کاملاً تمیز را روی آن قرار دهید.

4- استفاده ی بیش از حد از یک شورت

اهمیت استفاده از شورت مناسب آن جا خود را بیشتر نشان می دهد که شما باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که شورت نیز یک زمان محدودی برای استفاده دارد. بسیاری گمان می کنند که از شورت زنانه و در کل لباس زیر تا آن زمانی که خراب، سوراخ یا نخ نما نشده است، می توانند استفاده کنند. به این افراد باید بگوییم که سخت در اشتباه هستند. هر پارچه ای یک میزان سختی دارد. یعنی به یک اندازه ی مشخصی قابلیت شستشو و استفاده ی مجدد دارد. پس از یک زمانی دیگر مانند سابق نمی توان آن را ضدعفونی کرد. چرا که تار و پود آن دیگر اجازه ی این کار را نمی دهند. شورت زنانه باید هر 6 ماه تعویض شود. بله. هر 6 ماه شما باید شورت قدیمی را دور انداخته و شورت جدید استفاده کنید یا یک شورت جدید خریداری نمایید. ممکن است گمان کنید که این کار اصراف است و هزینه های زیادی را روی دست شما می گذارد. با این همه، برای حفظ بهداشت واژن و در نتیجه حفظ سلامت جسم و روح خود، باید در این قسمت خساست را کنار گذاشته و هر 6 ماه شورت های قدیمی را دور انداخته و شورت های جدید و با کیفیت خریداری نمایید.

5- شستشوی اشتباه

شورت زنانه یکی از انواع لباس زیر زنانه است که باید بسیار بیشتر از لباس رو به آن توجه کرد؛ خصوصاً در هنگام شستشو این مطلب بیش از پیش مهم جلوه می کند. اگر دقت کرده باشید همه ی افراد در هنگام شستشوی لباس های گران قیمت و مجلسی که دچار لک یا کثیفی شده اند، وسواس زیادی به خرج می دهند. از انتخاب ماده ی شوینده گرفته تا نحوه ی شستشو و درجه ی آب، مواردیست که در هنگام شستن لباسی که برایمان بسیار مهم است، در نظر می گیریم.
در هنگام شستشوی شورت زنانه نیز باید بیش از این ها به آن توجه شود و با وسواس خاصی آن را شست. بهتر است لباس های زیر، خصوصاً شورت زنانه ی خود را داخل ماشین لباسشویی نیاندازید تا با دیگر لباس ها تماس کمتری داشته باشد. ضمن این که شستشوی با دست می تواند قسمتی که واژن بر روی آن قرار می گیرد را بهتر تمیز و ضدعفونی کند. در نهایت برای خشک کردن شورت ها بهتر است که در هوای آزاد یا بر روی شوفاژی که به وسیله ی یک پارچه ی خیلی تمیز پوشانده شده است، خشک شود. در انتها می توان با اطو کردن آن خیال خود را بابت ضدعفونی شدن صحیح شورت زنانه راحت کنیم.

خرید شورت زنانه

پوشاک شرق یکی از بزرگترین فروشگاه های پوشاک در سطح کشور است که محصولات خود را به صورت اینترنتی و از طریق فروشگاه اینترنتی پوشاک شرق عرضه می نماید. اما برای خرید شورت زنانه باید یکسری اطلاعات اولیه را داشته باشید، مانند جنس شورت و مدل شورت را بشناسید بدانید منظور فروشنده یا تولیدکننده از اندازه های مندرج بر روی اتیکت لباس چیست. برای درک این مطلب می توانید به مقاله ی "راهنمای خرید اینترنتی شورت زنانه" مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را جهت آشنایی با جنس و سایز بندی شورت زنانه کسب نمایید. در ضمن می توانید با تماشای محصولات ما نسبت به خرید شورت زنانه اقدام نمایید.

اهمیت انتخاب شورت زنانه مناسب برای سلامت واژن 3

جمع بندی

حفظ سلامت واژن با تمیزی و خشک نگه داشتن ناحیه تناسلی و واژن میسر می شود و این امر در سلامت بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از موارد بسیار مهمی که در این امر دخیل است انتخاب شورت زنانه مناسب است چرا که همین تکه پارچه ی به ظاهر ساده می تواند از بروز بسیاری از بیماری های شایع در خانم ها جلوگیری نماید. فروشگاه اینترنتی شرق یکی از بزرگترین فروشگاه های لباس زیر به ویژه لباس زیر زنانه در سطح کشور می باشد که محصولات متنوعی را در این زمینه عرضه می نماید.


مقالات مرتبط:
»
راهنمای جامع بهترین زمان تعویض شورت زنانه
» شورت پریودی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
» تاثیر فصل بر لباس زیر زنانه

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
امتیاز شما *
وب سایت
متن نظر شما *